ساحل افکار

بایگانی

ماشالله داریمااا!!!

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ب.ظ

مدیر کل دفتر سلامت و جمعیت اعلام کرد

از سال 83 تا 93 به ازای هر 10 ازدواج 1 طلاق داشته ایم

از سال 93 تا کنون به ازای هر 10 ازدواج 4 طلاق داشته ایم


به نازم به این پیشرفت. حالا دلایل چی میتونه باشه به نظرتون؟

توقعات کهکشانی، انتظارات زیاد، تصورات رویایی، عدم آمادگی برای زندگی مشترک، عدم تحمل سختی، عدم گذشت، تنوع طلبی

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۹
مستر نیمــا
همه ی موارد فوق

به علاوه نکاتی که تو پست "میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است " ارائه شد.

حس نامه اداری بهم دست داد:)))

باز خوبه ننوشتی پیرو نکات ارائه شده در پست فلان:))))

شاید عدم گذشت و تنوع طلبی 

می بی

کسی که میخواد وارد یه زندگی مشترک بشه، باید اول خودشو بشناسه تا بتونه آگاهانه تصمیم بگیره و توقعاتش از خودش و طرف مقابلش به قاعده باشه؛ وقتی میتونه مسئولیتهای ازدواج رو قبول بکنه که از پس خودش بر بیاد. 
به نظرم همه این فاکتورهایی که شما گفتین، وجود داره، البته مطلق نیست و همه اینطوری نیستن؛ ولی توقع داشتن یه زندگی نسبتا مرفه در همون اول زندگی مشترک، و عدم تحمل سختی، شاید بیشتر به چشم بیاد. 
حدود 30سال پیش، خیلی ها یه اتاق و یه آشپزخونه 6متری رو برای شروع زندگی کافی میدونستن، اما الآن برعکس شده! خیلی ها حتی آپارتمان یک خوابه رو کوچیک میدونن... و قس علی هذا... مثال هایی از این دست چه در مورد وسایل خونه، ماشین و کلا مادیات. 
قبلتر ها ساده زندگی کردن، کمک خیلی بزرگی بود، که متاسفانه الآن نیس؛ کسی که ساده زندگی میکرد، سازگاریش در همه چی بیشتر بود. 

الان همه میخوان بهترین رو داشته باشن، هیچکاریم نکنن. همه چی پررررفکت باشه

زینـب خــآنم ۰۹ اسفند ۹۴ , ۱۲:۳۷
واقعا تاسف باره ...
همه و همه
بنظرم دختر و پسرای الآن با ازدواج دنبال اینن ک حق خودشونو از طرف مقابلشون بگیرن !
انگار همه از همدیگ طلب دارن ، دخترا و پسرا از هم ...
کمر همت میبندن ک وارد ی میدون جنگ بشن !! دنبال احقاق حقن ، و مسلما توی میدون جنگ هم خبری از گذشت و فداکاری و ایثار و نـدیدن خیلی چیزها نــیست !
هرچند این وضعیت حجاب و فساد و ... هم قطعا بی تاثیر نــیست ...

آمار آخه خیلی ضایع بالا رفته

یعنی ازدواج سرسری گرفته شده!!!

خوبه مستر دیگه داری به ازدواج فکر میکنی :)

ما به همه چی فکر میکنیم:دی:)))

گرونی، اعتیاد، مشکلات روحی روانی یکی از زوجین... اینا رو چرا ننوشتی برادر؟

گرونی دلیل طلاق نیست! دلیلش در این مورد توقع زیاده!

اعتیاد رو فراموش کردم
در ازدواج های زیر یک سال مشکلات روحی روانی خیلی کمتر هست

میشه این مورد هم اضافه کن عدم کسب شناخت کافی برای ازدواج

دقیقا

غالب بودن احساسی تصمیم گرفتن تا عقلانی تصمیم گرفتن

اگه یه اب باریکه داشته باشن که سرر بی پولی به بن بست نخورن, مهم ترین دلیل اینه که دنبال ارامش از طریق رفاه و رقابتن خانواده های جدید حال انکه ارامش در قناعت و محبت و گذشت است.
والسلام علیکم...

تکبیرررررر

دلیلش اینه بیشتریا فکر می کنن ازدواج و تشکیل زندگی فقط همینه که بری خواستگاری یه مشت دروغ ببافی یا بیان خواستگاری یه مشت دروغ ببافی (جفتش هست) بعد همه دارو ندار دو طرفم خرج جهیزیه و جشن و عروسی و یه عالمه چیزهای جلوی چشم بشه و تموم!!
ولی بعدش که میرن تو زندگی میبینن ای دل غافل !! و طرف مقابلشون از چی فکر میکردیم به چیییی شد تنزل پیدا می کنه!! 

همه دلیلش این نیست ولی اینم میتونه باشه

الان که اون دلایل بالا رو خوندم احساس می کنم کاملا حق باهامه اگه روزی ازدواج کنم و جدا بشم:| :))

+ خیلی مشکلات زیاده، من ازدواج نکرده به فکر طلاق افتادم! با سپاس از داش نیما:|

تو اینجوری پیش بری از خودتم طلاق میگیریا:))))))

خب همیشه مشکل هست. هیچ زندگیی بدون مشکل نیست
ولی باید مشکلو حل کرد و باهاش ساخت


نفس نقره ای ۰۹ اسفند ۹۴ , ۱۹:۰۷
ما یه جوری هستیم که حوصله ی خودمون رو هم نداریم دیگه طرف مقابل جای خود دارد :|

یکی از مشکلات عدیده همینه :))))))))

سلام!!
والا ما هرکیو دور خودمون می بینم در اقوام درجه 3 و 4 البته (همون هم شهری و هم محله ای  و ....) یا یه دخترش قهر کرده برگشته یا یه پسرش در مرحله ی تقسیط مهریه و نفقه س !!
به گمانم بهتره مسئولین رسیدگی کنن و مصوبه بزنن جوانان در آستانه مزدوج شدن رو قبل از مرحله ی آزمایش اجباری یه اردوی اجباری بهم ه راهرو های دادگاه خانوادگی و اینا ببرنشون !! وگرنه عقد امکان پذیر نباشه!!!
85درصدشون همون قبل ازدواج طلاق میگیرن باورکن :دی

والا اینا دیگه گندشو درآوردن :|||||||

اگه حدااقل یکی از طرفین تو ازدواج نیم من نباشه امکان نداره اون زندگی دووم بیاره! ینی امکان نداره!

محسن همیشه میگه اگه تو هم مثل من بودی سر یه ماه باید از هم جدا میشدیم! من اصلا نمتونم مثل خودمو تحمل کنم :| :دی

راستم میگه خدایی!!! به شخصه خیلی کوتاه میام و بساز میباشم :| البته گاهی خودم عصبی میشم از این حجم کوتاه اومدن ولی خب اینجوری نباشه زندگی فاتحه اش خونده میشه دیگه ! :)

دقیقا همینطوره

یادم یه جایی خوندم از یه زوج پیر عاشق میپرسن رمز موفقیت ازدواجتون چیه؟
میگن در سه چیز
گذشت و گذشت و گذشت

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
1. خب لابد از نظر شما هر وقت یه کارگر کارخونه با حقوق 800 تومنی و پرداخت اجاره خونه 400 تومنی تونست خودش و و همسرش رو فقط از نظر شکمی سیر نگه داره تا آخر ماه می شه گفت توقعش بالا نیست! شهرهای کوچیک تهران نیست با درآمدهای میلیاردی برادر. توی شهرهای کوچیک همین قدر که مرد خونه با پارتی بتونه یه شیفت کار کارگری کارخونه با ماهی 700-800 پیدا کنه هنر کرده. یارو اومده بود در خونه التماس که همسرم رو بستری کردم بیست تومن کم دارم برای پذیرش زایمانش و با کلی التماس بیست تومن رو گرفت و بدو بدو رفت بیمارستان. گشنگی نکشیدی که بفهمی دلیل 50 درصد طلاق ها فقر مطلق و بیکاری زوجین هست... مگه حدیث نداریم که «نزدیک است فقر به کفر تبدیل شود»... کفر! بهونه «توقع بالا» یه ماله است که بالایی ها دست گرفتن و هی می کشن رو سطح نداری مردم بلکه گند کار بالا نیاد. 

2. کی گفته توی ازدواج های زیر یک سال مشکلات روحی روانی باعث طلاق نمی شه؟ ***** **** سر یه ماه متوجه شد طرفش از نظر روحی نرمال نیست و سر پنج ماه با بخشیدن همه مهریه و حق و حقوقش و کلی پارتی بازی برای نرفتن پرونده اش به شورای حق اختلاف طلاق گرفت! خب البته حق باشماست! زنی که دستش به جایی بند نباشه وحق طلاق نداشته باشه البته که پروسه طلاقش سه چهار سالی طول می کشه و مجبوره یه آشغال روانی رو تحمل کنه!

1.شاید گشنگی نکشیدم اما این قشرو زیاد دیدم و این که همین قشر خیلی بیشتر ازدواج پایدار دارن! خیلی بساز تر هستن

و مطمئن باش 50% طلاق ها به خاطر این فشار مالی نیست. میتونی یه آمار بگیری. در برخی موارد هستاما نه این میزان که شما فکر میکنی

2. خب دوران نامزدی قبل عقدو گذاشتن واسه فهمیدن این مسائل!!! نه تو ازدواج. بعد هم خیلی از دخترا هستن رویایی فکر میکنن وخیال پردازی میکنن. از یه آدم معمولی یه فرشته میسازن بعد تو زندگی تحمل یه آدم معمولیو ندارن!!! مورد شما رو نمیگم. همیشه مورد های خاص هست ولی این مسائل خیلی زیاد نیست

3.بازم میگم صبر و گذشت خیلی کم شده

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ههه:)) نامزدی پیش از عقد؟ اونم تو شهری که اسم دارالمؤمنین رو یدک می کشه؟ می شه همچین چیزی؟ داریم اصن؟ برای آزمایش خون هم صیغه محرمیت می خونن و تازه با همراه می رن آزمایش! نسخه کلی نپیچ برادر. نسخه ات فقط برای شهرهای بزرگ درسته چه فقر چه توقعات بالا و ... 
ف**** ** ** ***** ** ***** ****** **** *** ** ** ****** ** **** *** ******* * ***** ** ** **** ** *** * **** ** *** ** ***** ** ***** ***** یه همچین آدمای معمولی و نرمالی تو این مملکته که دخترا تو شهرهای کوچیک بالاجبار بعد از عقد اونم بدون نامزدی اشتباهش می گیرن با فرشته!


خب باید باشه! حتی با محرمیت هم باید قبل عقد یه دوره بذارن واسه آشنایی


بهر حال آدم باید سعی کنه همیشه ریسک یه چیزو تا حد ممکن کم کنه. شناختم برای کم کردن ریسک شکست در ازدواجه

قشر فقیر زندگی بادوامی دارند چون تو هفت آسمون یه ستاره هم ندارن و پارتی های کلفت ندارن تو دادگاه و ... که بتونن طلاق بگیرن. اینجوریه که زن توی یه اتاق زندگی می کنه و مرد توی یه اتاق دیگه یعنی در اصل سوا زندگی می کنند چون امکان طلاق ندارند! (طلاق عاطفی که شنیدین حتماً؟) دیدم نمونه اش رو که می گم. گول سرخی گونه هایی که با سیلی قرمز هستند رو نخورید:)

نه اینجوریام نیست. من خیلی از این دسته آدم ها دیدم. آدم هایی که تو سختی بزرگ شدن و سختی کشیدن ولی لحظه ای به فکر طلاق نبودن. موندن سختی کشیدن و زندگیشونو بهتر کردن

شما فقط نیمه خالی لیوانو میخواید ببینید

من علت طلاق رو توی شهر خودم اینجوری دسته بندی می کنم با توجه به چیزهایی که دور و برم دیدم:
60 درصد اعتیاد به مواد مخدر صنعتی! (با تریاکی ها می سازن اغلب زن هاشون!)
20 درصد عامل روحی و روانی و بیماری های دیگه یکی از زوجین
10 درصد فقر و نداری(در حد نداشتن نون شب به خاطر بیکاری زوجین!)
10 درصد باقیمونده هم توقعات بالا و هوسران بودن یکی از زوجین!

به نظر من این درصد بندی خیلی صحیح به نظر نمیرسه

سلام
علاوه بر اونایی که شما نام بردین، این که ما به حقوقمون آگاه میشیم اما از وظایفمون در قبال این حقوق چیزی نمیدونیم یا بهش بی توجه هستیم... 

یک فرمولی که استاد تراشیون چند روز پیش ، اتفاقا بعد از ارائه ی همین آمار، برای زندگی موفق فرمودن این بود:
ویژگی های همدیگر رو بشناسیم، نیازهای همدیگر رو بشناسیم و بهشون توجه بکنیم و رفتارمون رو بر اساس این ویژگی ها و نیازهامون تنظیم بکنیم... 

سلام

اگه شناخت باشه و انتظارات بر اساس شناخت باشه خیلی مشکلات حل مبشه

"آدم هایی که تو سختی بزرگ شدن و سختی کشیدن ولی لحظه ای به فکر طلاق نبودن" 
من برخلاف شما نگاه نکردم به آدمای فقیر دور و برم برای نتیجه گرفتن درباره مشکلات زندگی زوجین بی بضاعت. من خودم مزه فقر رو چشیدم توی بچگی؛ نگاه کردم به سختی هایی که مزه شون رو چشیدم و اصلاً حرفتون رو قبول ندارم درباره فقیرهایی که تو این دوره و زمونه می خوان زندگی رو از هیچی بسازن! بی مایه فطیره برادر... اگه واقعاً می شه با هیچی زندگی شیرینی ساخت چرا تا الان زیر بار زن گرفتن نرفتید؟ هوم؟ نمی خواید بگید که صد در صد دخترها پرتوقع هستند؟ نیمه پر لیوان رو ببینید خب! برید خواستگاری... نهایتاً صد سال اول سختی و فقرش هست بعدش زندگی تون ساخته میشه! 
این دیدن نیمه خالی لیوان نیست! این دقیقاً شریک نکردن دو تا توله سگ توی سختی های زندگی و فقر هست. این کمال خودخواهی هست که بخوایم بچه ای مزه فقر رو از همون اول بچشه همون مزه ای که من توی بچگی چشیدم! 

"خب باید باشه! حتی با محرمیت هم باید قبل عقد یه دوره بذارن واسه آشنایی" 
اخرین خواستگار بنده که به تازگی تشریفش رو برده تو لولهنگ زیر بار یه ماه نامزدی برای شناخت نرفت منم قبول نکردم ازدواج کنم باهاش! حالا باز بگید توقع دخترها بالاست برای ازدواج. اگر مفهوم توقع بالا یه همچنین چیزایی هست آره من یکی اساسی پرتوقع حساب میشم و شازده هایی که ننه هاشون پشت گوشی درخواست خونه و ماشین و حقوق آنچنانی از دخترها می کنن گل بی خار!
مادر شوهر سابق آبجی یکی از جملات قصارش درباره درخواست خواهرم برای دوره آشنایی این این بود که : « وااااا مردم حرف مفت می زنند برای پسرم!» خیال کرد خواهرم همین که بله رو بگه کار تمومه! نمی دونست ظرف یه ماه می ره درخواست طلاق می ده. این چیزا رو نمی شه نسخه کلی پیچید، هر منطقه ای فرهنگ خاص خودش رو داره توی ایران. یه جا ازدواج سپید رواج داره، یه جا حتی اجازه سه جلسه بیرون رفتن نمی دن به دختر و پسر و نتیجه اش می شه بالا رفتن میزان طلاق. 
جناب توی کاشان ملت زیادی اسلام رو جدی می گیرند و رسمشونه بعضی خانواده ها مراسم عقد و جشن رو یه جا برگزار می کنند و خلاص. فرصتی برای شناخت وجود نداره. مگه یه زن چقدر می تونه زیر مشت و لگد یه معتاد دوام بیاره؟ نهایتاً اندازه پس انداختن سه تا توله و بعدش صبرش تموم می شه و طلاق می گیره همون طور که یکی از اقوام بنده همین کار رو کرد و الان با سه تا بچه تنها زندگی می کنه. 
 



من اصلا مشکل مالی ندارم برای ازدواج! مورد دلخواهمو پیدا نکردم


خب اون دیگه از بی جنبگی اون خواستگار بوده!خب همه دخترا که مثل شما نیستن!!!

بلاخره فرهنگو مردم و خواستش تغییر میدن. و البته زمان بره. ولی طرف ما برای نامزدی یک دوماهه خیلی سخت نمیگیرن. باید خواست .

درصد بندی رو از راه دور نمی تونید درست یا نادرست بودنش رو بسنجید هر وقت اومدید توی شهر ما بین مردم زندگی کردید اون وقت می تونید بگید این درصد درست نیست. 
اگر درصد اعتیاد رو قبول ندارید باید بگم آخرین مورد طلاق که شنیدم مردی بوده که به خاطر مصرف مواد مخدر صنعتی تصمیم به کشتن بچه هاش با سم گرفته اما موفق نشده و دادگاه حکم به طلاق داده برای حفظ جون زن و بچه اش.
90 درصد طلاق هایی که توی آشناها و دوستام اتفاق افتاده به خاطر اعتیاد طرف بوده. خوشبینانه درصد بندی کردم که شده 60 درصد توی اون کامنت قبلی!!! دوستم که چند سال دست سبکی و اخلاق بد شوهرش رو تحمل کرده و دم نزده و باهاش ساخته، طلاق گرفته به تازگی! چون آقا رفته معتاد شده تازگی ها و اعتیاد، اخلاق بدش رو تشدید کرده بود این اواخر. 

بیماری های روحی هم همون کفایت می کنه که بدونید کاشان جزو رده های ابتدایی هست در زمینه اقدام به خودکشی! مشکل دیگه ای که تازگی زیاد شده مشکل ناباروری مردان هست که گمونم نیاز نیست بگم برای چی ایجاد شده اما داره تعداد طلاق ها به خاطرش زیاد می شه. قدیما می گفتن دختر که سنش بره بالا بچه دار نمی شه، حالا باید درباره مردها این رو بگن! لازمه بگم شوهر سه تا از دوستام نابارور هستند و یکی شون در حال طلاق گرفتنه؟
به نظرتون وقتی فقر با خرج بالای درمان ناباروری یه جا جمع بشه می شه امیدوار بود به زندگی ایده آل ساختن در آینده؟ وقتی فقر با خرج اعتیاد هر روزه مرد یه جا جمع بشه به نظرتون می شه زندگی شیرینی برای آینده پیش بینی کرد؟

والا چی بگم! من کاشان چند بار گذری اومدم ولی حتما شما اونجایید بهتر اطلاع دارید

راجه به ناباروری مردان یا زنان اطلاعاتی ندارم که بخوام نظر بدم

ولی دیدم دختری به خاطر این که پدرشوهرش بهش میگفته یکم حجابتو بیشتر حفظ کن و موهاتو خیلی بیرون نذار رفته طلاق گرفته!!!

عدم امادگی برای زندگی مشترگ
گذشت گذشت گذشت

درسته

اَسی بولیده ۱۰ اسفند ۹۴ , ۰۲:۵۹
خودخواهی، خیانت، راحت طلبی، ضعف اخلاقی، مقایسه، شبکه های ماهواره ای و خیلی چیزای دیگه

و ...

همه خسه ن، خسته نه ها خسهههههه
دلیل طلاق اینه
منم خسم ازدواج کنم طلاق میگیرم!

شیرازی نیستی احیانا؟:))

میرزاده خاتون ۱۰ اسفند ۹۴ , ۱۰:۳۵
تازه اینا آمار ازدواج سفید رو اعلام نکردن ..  بین دانشجوهای پزشکی خیلی زیاد شده

آره شنیدم:|

نه آقا
همه اینا از سال 83 تا 93 ئم بوده
منتاها 93 به اینور طلاق مُد شده
قبحش ریخت
تموم شد رفت پی کارش
و السلام
...

نگفتی ما کی بریم لباس بدیم بدوزن؟؟:دی

امان از روزی که قبح یه کاری بریزه!

فاتحه اش رو باید خوند. اونم با جوگیری ما ایرانی ها!!!
بعید نیست چند وقت دیگه کمپین من طلاقی هستم هم راه بیفته

هر وقت طرف پیدا شد:دی

با روندی که مضراب گفت پیش بریم که کلا قضیه ی ازدواج منتفیه (هرچند خودمم والا بااین وضع الان از این پروسه میترسم :دی و از صرافتش افتادم) لکنننننننننننننننن (!!!) اصلا این شدت بیانه مضرابو قبول ندارم تو که همه رو کوبیدی رفت !!! حالا60درصد روانی و جانی و بیکار و معتاد و مورد دار باشن 40 درصد بقیه شون معمولی و درست و اوکی هستن میشه گفت !!!! همیشه هم مرد ها مقصر نیستن ها !! یکم مرد کوتاه بیاد یکم زن زندگی خوب پیش میره ربطی هم به شرایط مالی نداره باورکن !!
(من یه زمانی یک فمنیسم بالفطره بودما :دی شیخ شدم صراط اعتدالو پیش گرفتم =))) )

دقیقا من با شما هم عقیده هستم. بیشتر توجهش روی نیمه خالی لیوانه

هر کسی که تهران زندگی میکنه درآمد میلیاردی نداره! تو تهران هم الی ماشاءالله قشر کارگر داره زندگی میکنه، از همون هایی که دخل و خرجشون با هم نمیخونه، از همون هایی که سر برج کم میارن، از همون هایی که کلی قسط و قرض دارن و... از همون هایی که همه جا هستن، تو همه شهرهای کوچیک و بزرگ؛ 
اما حرف قناعت و سازگاری یه حرف دیگه ست...؛ توقع بالا واقعا وجود داره، اکثریت مردم جامعه ما، قشر متوسط هستن و توقع این قشر متوسط بالا رفته واقعا؛ من بی نهایت دارم میبینم اطرافم...؛ با یه حقوق معمولی، یا یه حقوق بازنشستگی زندگی ها شون رو دارن کلی تغییر میدن. من نمیگم رفاه بد هست، نه، خیلی هم خوبه، ولی مثلا یه دختری که باباش یه درآمد متوسط داره، چه نیازیه که حتما توی جهیزیه ش مایکروفر هم باشه؟! یخچال فریزر آمریکایی هم بگیرن؟! یا مبل فلان و وسیله فلان، چون که خب همه میگیرن! فلان همسایه و فلان فامیلم گرفتن برا دختراشون!!! 
من دارم زندگی اکثریت و نگاه میکنم نه اونایی که دستشون کاملا به دهنشون میرسه. 
الان چند درصد دخترا حاضران با خانواده همسرشون یه جا زندگی کنن؟ چند درصد دخترا حاضران مثلا اول زندگی جارو برقی یا ماشین لباسشویی نداشته باشن و با دست لباس بشورن؟ یا مثلا به جای مبل، روی زمین بشینن؟ بازم تاکید میکنم نمی گم اینا نباید باشه ها، میگم اگه نداشتیم، میتونیم بدون اینها هم یه زندگی رو شروع کنیم. ولی خیلی کم شدن کسانی که اینطوری زندگی میکنن، خیلی کم. 

و بعد هم برای زن هم حق طلاق وجود داره، مثلا اگه مردی واقعا مشکل روحی-روانی داشته باشه، زن میتونه با اثبات این مساله، طلاق بگیره، پارتی هم لازم نیست. 
و واقعا موافقم که آشنایی قبل از ازدواج خیلی مهمه؛ خیلی جاها رسم بر صیغه محرمیت هست قبل از عقد، خب همین دوران میشه دوران شناخت طرف مقابل. 

جانا سخن از زبان ما میگویی

حرف حساب 

من فمینیست نیستم و هیچ وقت هم نبودم! تفلونم و این وصله ها بهم نمی چسبه. 

"با روندی که مضراب گفت پیش بریم که کلا قضیه ی ازدواج منتفیه " 
چیزی در مورد ازدواج ننوشتم! من زوجینی که طلاق می گیرند رو دسته بندی کردم بر اساس علت طلاقشون گمونم اصلاً بحث طلاق با بحث مشکلات ازدواج قاطی شده! حالا که قاطی اش کردین چند مورد از مشکلات ازدواج رو هم می نویسم پس!

"هر کسی که تهران زندگی میکنه درآمد میلیاردی نداره!"
خب اونایی که زندگی شون رو نتونستن توی تهران بسازند لابد به قول خودتون قناعت نداشتند! هر کی از کاشان راه می افته می ره تهران بعد یکی دوسال اونجا خونه دار میشه حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را!

الان چند درصد دخترا حاضران با خانواده همسرشون یه جا زندگی کنن؟
توی کاشان اگر خانواده همسر خونه داشته باشه دختر می ره باهاشون زندگی می کنه! دختر دایی بنده الان بچه اش 4 سالشه هنوز با مادرشوهرش زندگی می کنه و کم کم خونه خودشون رو می سازند. 

مثلا یه دختری که باباش یه درآمد متوسط داره، چه نیازیه که حتما توی جهیزیه ش مایکروفر هم باشه؟! یخچال فریزر آمریکایی هم بگیرن؟! یا مبل فلان و وسیله فلان، چون که خب همه میگیرن! فلان همسایه و فلان فامیلم گرفتن برا دختراشون!!یا مثلا به جای مبل، روی زمین بشینن؟
والا خانم پسرخاله بنده جهیزیه هیچی نداشت و هیچ کس هم بهش نگفت بالای چشمت ابرو وجود داره! همه اینا بستگی داره به قوم شوهر که بتونن جلو زبونشون رو بگیرن یا نه، اینا رو باید به خانواده های پسردار بگید که شیشه عسل تو یخچال عروس کم باشه می گن کو؟ میان خواستگاری علت پسند نشدنت اینه که مارک پشت پیش دستی ها متفاوت بوده، مبل هاتون سلطنتی نبوده و ... قبول کنید بخش اعظمی از این مشکلات رو سطح توقع خانواده های پسردار ایجاد می کنند.  

مثلا اگه مردی واقعا مشکل روحی-روانی داشته باشه، زن میتونه با اثبات این مساله، طلاق بگیره، پارتی هم لازم نیست. 
شرمنده مرام حقوقدانی ات! بعضی آدما اونقدر دوز مشکلشون ناجوره که تا بری اثبات کنی روانی هستند تشریف بردی اون دنیا(پیداست یه بنده خدایی توی کاشان تا رفت اثبات کنه شوهرش روانیه و طلاق بگیره، طرف مرخصی گرفت از زندان و اومد سر زن و پدر زنش رو برید؟). مجبوری با پارتی و پول یه جوری سریع از زندگی ات خارجش کنی مخصوصاً اگر شاغل باشی و هر روز بخوای بری و بیا. (الان پیداست شوهر سابق آبجی بنده چند بار بپا گذاشته بود بین راه بدزدتش و ببره کتکش بزنن با خواهرهاش؟ پیداست چند ماه تا صدور حکم طلاق با همراهی دایی هام می رفت اداره و برمیگشت؟)

من نیمه خالی لیوان رو نمی بینم! این بقیه هستند که کله همایونی رو عین کبکه کردن زیر برف و می گن ما که چیزی نمی بینیم پس حتماً مشکل خاصی وجود نداره! اینجا از اون مراسم های عروسی پرخرج تهران خبری نیست. توی کاشان کسی لباس عروسی و نامزدی نمی دوزه یا نمی خره، همه لباس کرایه می کنند! غالباً مخارج یه مراسم عقد که با یه نوع شام برگزار می شه و با همه خرج لباس و فیلمبرداری و عکاسی و اینا حداکثر ده میلیون در میاد.
جشن عروسی هم کسی وسعش برسه شام می ده نرسه همین دو ساعت یه سالن می گیرن و جشن می گیرن می رن. اینجا کسی نمی ره شمال عکس اسپرت بگیره و هزار جور قِر دیگه. هزینه فیلمبرداری و چاپ آلبوم عروسی خواهر من 600-700 دراومد روی هم که با کرایه لباس و آرایشگاه و تالار و شام 7-8 میلیون شد. همون زمان یکی از اقوام تهران عروسی گرفتن صد و پنجاه میلیون یه جشن ازدواج براشون آب خورد. 
بیاید خودمون رو سرکار نذاریم. این سطح توقع که هر ازش دم می زنید لابد مشکل اساسی توی شهرهای بزرگ هست. توی شهر ما این چیزا مشکل حساب نمی شه! وقتی پسری میاد خواستگاری و بعدش وقتی نظرش رو می پرسند می گه تا همه دخترهای کاشون از زیر دست من رد نشن ازدواج نمی کنم به نظرتون مشکلش چیه؟ می بینید؟ هوم؟ این نشون می ده تو شهر ما مشکل اصلی سطح توقع دخترها نیست که بعد از ازدواج زندگی دوام نداره!! مشکل همون هایی هست که توی کامنت های قبلی نوشتم. 

والا من دوستان چند ساله تهران کار میکنن هنوز خونه ندارن!!!! مهندس نفت هم هستن!!

همه پسرا و خانوادشون اینجوری نیستن!

من هم قشر ضعیف دیدم هم قوی. از عروسی ای که 3 تومن هم خرجش نشده رفتم تا 100 تومن. اینا رو میدونم. ولی من کلی قضاوت میکنم. قبول کنید دارید بدبینانه نگاه میکنید
من نمیگم بدی نیست! نمیگم اینایی که میگین نیست یا وجود نداره. داره ولی شما روی همینا فوکس کردین و نمیخواید چیزای دیگه رو ببینید
بهر حال این نظر شماست و نظر من هم کمی با شما متفاوته. قرار نیست همه نظرشون مثل هم باشه

در این که نظرها متفاوته حرفی نیست. ولی این که بگید بدبین هستم رو قبول ندارم. به نظرتون چه جوریه که این روزا از روی راه رفتن خواستگارم وقتی داره می ره توی اتاق تا صحبت کنیم می فهمم تعادل روحی نداره؟ :) آره آره دچار فوکوس دائمی شدم!!! امان از تجربه گپ زدن با خواستگارهای متعدد نافرجام از هر کدوم یه نکته ای محض تجربه تو ذهنم باشه الان می تونم کلاس خواستگار شناسی بذارم و کلی درآمد داشته باشم:))
فکر نکنید شوخیه ها؟ دو هفته پیش پسری رو باهاش صحبت کردم که خانواده اش علاقه ای نداشتن به روند آشنایی پیش از ازدواج. به مادرم گفتم این راه رفتنش عادی نیست یه مشکلی داره. مادر قبول نمی کرد رفتیم آدرسی که داده بودن پرس و جو دیدیم آدرس الکیه! دوباره که تماس گرفتن برای گرفتن جواب بهشون توپیدم که آدرس درست رو بدین خب! رفتیم پرس و جو متوجه شدیم تعادل روانی نداره که هیچ هر چی هم درباره پسرشون گفتن دروغه.

دوستاتون قناعت ندارن احتمالاً!!! کاشونی ها میان تهران پول جمع می کنند(مدیونید فکر کنید کسی رو می شناسم که با وانت فقط نون خشک های کنار کوچه های تهران رو جمع می کرده و الان خونه و زندگی ای داره بیا و ببین!!!) خواستند اونجا خونه می خرن، نخواستند برمی گردند کاشون و با پس اندازشون خونه می گیرن!!! والا بابای منم معروفه به سرمایه دار گمنام ولی خونه زندگی ساده ای داریم که خونواده های پسردار کاشون مقبولشون نیست. مورد بوده گفته تیپ مادرش رو نپسندیدم! چرا؟ چون مادرم علاقه نداره طلا آویزون کنه به خودش!!! مورد بوده گفته چیزمیزای دکورشون ست نبود... مورد بوده گفتن پشتی های این ور ساختمون با اون ور ساختمون طرحش یه جور نیست دخترشون رو پسند نکردیم... مورد بوده گفته به مادر و پدرت بگو برن زیر زمین زندگی کنند و ما بعد ازدواج بریم طبقه همکف زندگی کنیم... پسر و قوم الظالمین نیستن والا... گودزیلا به از ایناست:))

ازدواج سفید ربطی پزشکی نداره،همه جا زیاد شده!
من گفته بودم شمالیما
ازتون انتظار نداشتم بی حواس باشید!

تو اون قشر بیشتره


میدونم ولی منشت شیرازیه:)))

من به عنوان یه ازدواج کرده و تجربه زندگی مشترک اینو میتونم بگم که اگه بخشش و گذشت و کوتاه اومدن تو زندگی نباشه حتما به بن بست زندگی میرسی، سال اول زندگی اکثرا پر از اختلاف نظر و تفاوتهای رفتاری و اخلاقی هست، اگه همون اول بزنی همه کاسه کوزه ها رو بشکونی که دیگه هیچی به هیچی،من و همسرم اتفاقا چن روز پیش داشتیم به روزهای اوایل زندگیمون میخندیدیم که چقد زود همدیگرو ناراحت میکردیم ولی خداروشکر الان چقد هوای همدیگرو داریم که یکی مون از دیگری ناراحت نشه. 

همینطوره

ممنون از این که تجربیاتتونو به اشتراک میذارید

من قبول ندارم! چون خیلییییی دیدم.بگذریم!
.
شوهر شیرازی دوست دارم اتفاقا!:)))))

:))))


جواب سوالتون:نمیدونم چون من کلا چاق نمیشم:دی

مگه خصوصی دادم که جواب تدادی؟؟
اخه میگن شکر اینا نداره!

بله!!!!!

نه نمکیه

سلام
یه بار با شوهرم قهر کردم یه نفر یه حرف قشنگی زد:
دختر و پسرتوی ذهنش قبل ازدواج یه هرم آرزو ساخته که همسرم این مدلی و اون مدلی باشه
وقتی میرن تو زندگی این دوتا هرم به هم برخورد میکنند چون آرزوهای هیچ دو نفری شبیه هم نیست و وقتی هرم آرزوها داغون میشه به جا اینکه باهم یه هرم مشترک بسازند سعی در ساخت هرم شخصی میکنندو میخوان طرف مقابل رو عوض کنند که شبیه ارزوهاشون بشه...
اولین رمز تحمل یه نفر باور اینه که طرفش همینه که هست با همین پول با همین اخلاق با همین تیپ... اینطوری حداقل بهم سخت نمیگیرن

دقیقاااا. کاملا حرف معقولی زده

ببخشید کامنت دیشب منو تایید نکردین؟ 

همه کامنت ها تایید شدن!!!

شما کامنتون رو خصوصی فرستاده بودین

پس احتمالا دستم اشتباهی خورده و خصوصی تیک خورده. 
شاید قسمت نبوده ادامه دار بشه. 
ممنون. 
عدم آمادگی برای زندگی مشترک، توقع بالا و انتظار گذشت یک طرفه    
دید کاسب کارانه و ظاهری به زندگی بیشتر از اینکه  خلق وخو و انسانیت و جوهر وجود یه نفر مهم باشه موقعیت و ظاهرش اهمیت داره ، طرف مقابل رو واسه این انتخاب میکنن که یه نردبون باشه برای پیشرفت شون 
نه یه همراه و همسفر که با هم و کنار هم پیشرفت کنن ، همه دنبال لقمه حاضر و آماده میگردن 
و تنوع طلبی که روز به روز داره بین آدما زیاد تر میشه  واخلاق مداری کمتر 
عدم بلوغ فکری و اقتصادی و...



عی بابااااا 

چی بگه آدم

چقدر مضراب جان خوب و کامل گفتن، حرفای دل من بود.

و اینکه هر ساعت 18 طلاق رخ میده!

آدما دیگه حوصله خودشونو ندارن دنیا تغییر کرده ، حد و مرز ها محو شده ... کسی که بخواد روی اعتقاداتش بمونه و یا انتظار داشته باشه همسرش بعد از 10 سال زندگی مشترک حداقل 40 درصد از نظر اخلاقی و اعتقادی مثل قبل باشه میشه خشک و قدیمی میشه امل ...
واقعا خودمم نمیدونم دیگه
فقط خوشحالم که ازدواج نکردم!

والا چی بگم

اصن فکر کردن بهش آدم میترسونه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">