ساحل افکار

بایگانی

حکمت داشته

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

متنو بخونید ولی خداییش خودتون بگید حرفم درسته یا نه!!

چند وقتیه وبلاگ یه سری خانم متاهل رو میخونم، خب هم سرگرمیه هم آدم یه چیزایی یاد میگیره، بعد جالبیش اینه که تو این چند وقت اینا خیلی خوش و خرم و عشقولانه و اینا..!!

خلاصه بعد یکیشون یه روز نوشت شوهرم از داداشش طلبکاره 3 ماهه پولشو نداده، دارم فکر میکنم برم طلاق بگیرم، آخه عرضه نداره بره پولشو بگیره!(بعد خودشم نوشته بود داداش شوهرش وسیله ای فروخته چک گرفته خریدارم تو حسابش پول نیست!!بعد تازه با بچه و 10 سال زندگی)

بعد یکی دیگه سره یه بحث کوچولو میزنه غرور شوهرشو داغون میکنه و میگه تو فلان و بهمان و اصلن من میخوام طلاق بگیرم

اون یکی احساس میکنه شوهرش مثل سابق بهش محبت نمیکنه، میدونه دوسش داره براش همه کارم میکنه ولی مثل سابق زیاد بهش نمیگه دوسش داره و غیره و به سرش زده طلاق بگیره!!

یکی دیگه با یه داستان مشابه که شوهرشم دوست داره تو فکر خیانت به شوهرشه و ... قس علی هذا!!!!


خداییش بعد هی خانوما میان میگن چرا حق طلاقو به مرد دادن و تساوی حقوق نیست و ... خداییش اینا رو آدم میخونه میگه خدا حق داشته که حق طلاقو داده به مرد! چون خیلی از خانوما جنبه این حقو ندارن!! سر یه بحث و دعوای الکی ، سر زدن خوشی زیر دلشون سر بالارفتن هورمون های ماهانشون و بی منطقی اون دوران و .. زود میگن طلاق. مردا این حقو دارن ولی خداییش کدوم مردی سر یه دعوا به فکرش میزنه که زنشو به خاطر دعوا طلاق بده یا چون از زندگیش راضیه ولی معمولی شده زنشو طلاق بده؟؟ مردها شاید خیلی قدرشناس نباشن ولی وقتی یه زندگی میسازن زود دنبال خراب کردنش نیستن! (حتی اگه مردهای بد رو مثال بزنم که به خاطر مشکلات روحی و جنسی و غیره هم برن با زن دیگه ای باز هم کمتر فکر از هم پاشوندن زندگیشون هستن. چه برسه به مردهای معمولی یا خوب)


و تهش یاد این جک میفتم که پیدا کردن یه زن که از زندگیش راضیه از پیدا کردن یه مارمولک سخنگوی یهودی که وسط اقیانوس اطلس داره شنا میکنه سخت تره . کم بیراهم نمیگه ها!!!فازشون چیه؟!

موافقین ۱ مخالفین ۳ ۹۴/۰۴/۱۳
مستر نیمــا
خدا دقیقا کجا حق طلاق و داده به مرد ؟!
دقیقا کدوم ایه ؟!

وَ إِذا طَلَّقْتُمُ النِّساءَ فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ ...(1)
و هرگاه زنان را طلاق گفتید و به پایان عده خویش رسیدند، پس به خوبى نگاهشان دارید یا به خوبى آزادشان کنید... 

سوره ی بقره، آیه ی 231

و چند تا آیه دیگه

تصویر بالای وبلاگ یا هدرتون عالیه و با موضوع هم همخونی داره . فقط پشت زمینه قالب میتونست بهتر هم باشه.
لطفا به وبلاگ منم سر بزنید.

بی بروووووووووو ما خودمون ذغال فروشیم!!!

تبلیغات با شیوه جدید:)))

❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۶:۲۳
مثال خیلی خوبی بود الان کاملا متوجه شدم منظورتونو!
ولی همیشه و هم اکنون حتی،فک میکنم مردا تا رابطشون معمولی میشه تو فکر یه نفر دیگه میفتن
نمیخوام فمینیست بازی در بیارم و خوششمم نمیاد اصلا ولی این چیزیه که دیدم و شنیدم
مگر نه اینکه مردا تنوع طلبن؟! 

نه اینجوری نیست!! بحث معمولی شدن نیست! وقتی با "کمبود" مواجه میشن یا کیفیت روابطشون(اکثرا جنسی) مطلوب نیست تو فکر یکی دیگه میفتن!

من معتقدم زندگی ای که کلا زندگی نشه حالا زن حق طلاق داشته باشه یا نداشته باشه مهریه  داشت باشه یا نداشته باشه حاضره یه چیزم دستی بده بیاد بیرون...بعدم زندگی ای که داغون شده(اگر واقعا داغون شده) فکر نکنم همچین خود مرد هم علاقه داشته باشه وایسته تحملش کنه خودش شرایطشو داشته باشه میره زنه رو طلاق میده...
از همه اینا بگذریم خودم به شخصه همسرمم بیاد بگه حق طلاقو میخوای میگم نه...چون معتقدم زندگی ای که اصلا اولش با این فکر آغاز بشه زندگی نمیشه...
در ضمن من هم بسیار معتقدم که زن ها احساساتین خیلی زیاد ...
و یک چیزم نمیفهمم اینکه چرا آدم ها فکر میکنن بعد از طلاق خوشبخت از قبل از طلاقن؟؟کاش نوع نگاهشونو میفهمیدم.

بحث این نیست که اینا از زندگیشون ناراضین! یا زندگیشون زندگی نمیشه. بحث اینه که سر دعوای الکی یا مسائل پوچ فکر طلاق میزنه به سرشون!!! خداییش آدم بعضی وقتها شاخ در میاره

سوته دلان ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۶:۳۴
سلام

کاملاً قبول دارم!!

زنا روزی هزار بار با دلیل و بی دلیل میخوان طلاق بگیرن اما خب خداروشکر زود فراموش میکنن! چون فقط کافیه که یکم محبت ببینن...حتی زبونی

اما امان از روزی که مردی حرف از طلاق بزنه! باید فاتحه ی اون زندگی رو خوند!!


دقیقااااااااا با حرفت موافقم

مردا تا زمانی که نخوان طلاق بگیرن حرفشو نمیزنن ولی وقتی زدن یعنی دیگه تمومه!
زنا نمیدونن با این حرفا چه ضربه ای به زندگیشون میزنن

به حرف من رسیدی که آدم گاهی لازمه همه جور وبلاگیو بخونه که با همه مدل آدمی آشنا بشه؟
درسته که جزو معدود موجوداتی ام که حق طلاق رو حق مرد میدونم...
ولی طلاق همیشه هم بد نیست
یه جاهایی لازمه ولی خب اگه نباشه بهتره
با کلیت پست موافقم
ولی خب این بانوان محترمه که انقدر دم از طلاق میزنن بهتره یه کم به فکر آینده خودشون و بچه هاشونم باشن!!!
هر چند با اون مهریه هایی که اینا دارن, نگرانی برای اینده براشون بی معنیه

اون جاهایی که لازمه رو من نمیگم نباشه.ولی آدم سر هیچ و پوچ که فکر طلاق نمیکنه!!!!


پول هیچی.بچه پدر و محبت پدری نمیخواد؟

ما یه درسی داشتیم اسمش جریان شناسی بود گمانم بعد بحثای فمنیستی که شد این بحث ارثو طلاقو ایناهم مطرح شد که چرا اینمه تفاوت...
بعد اون موقع استادمون خیلی علمی رفت جلو همه هم قانع شدن...جزوه امو اگر بتونم پیدا کنم میام مینویسم براتون.
حالا من یه سوالی دارم ز همه دوستانی که جبهه میگیرن نسبت به این قضیه؟مثلا فکر کنیم حق طلا با زن.. بچه رو دادن به مادر...ارث برابر...باز هم چیز دیگری پیدا نمیکردید برای اینکه بگید تفاوت هست؟قطعا پیدا میکردید!

خدا خیرت بده.منم همینو میگم

❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۶:۳۷
یعنی این روابطشون انقدررررر مهمه؟!
این اولین نیازه واسه یه یه رابطه ولی مراحل بالاتری هم هست که باعث آرامش بشه و ...

بله واسه مردا هست!!حتی آرامش هم در مردها و زن ها متفاوته. مثل این که یکی سرماییه و با گرما به آرامش میرسه و یکی گرماییه و با سرما!! اونی که خونه رو سرد میکنه و احساس آرامش میکنه باید فکر کنه اون شخص سرمایی هم با همین هوا احساس آرامش میکنه؟؟

بدونین که فردا روز ضرر نکنین از ندانستن این چیزها

خب شاید توو حرف الکی دارن میگن یا توو وبلاگاشون مینویسن...وگرنه همچینم سطحی به طلاق نمیشه فکر کرد ..اینکه میگید الکی فکر طلاق به سرشون میزنه...شاید فقط همون به سرشون میزنه!

اینی که نوشتن فکرش نبود.دعوا بود!چند روز بعد دعوا اظهار پشیمونی!!!چینی رو بشکن بعد بند بزن!

❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۶:۴۳
ای بابا!
بهمن خان (الکی مثلا شما بهمنید!) همه ی خانوما اینجوری نیستن و به نظرم مثالهایی که مستر نیما زدن جزو اقلیتن و به نظرم از همونایین که بی بندو بارن و نمیتونن خودشون رو جمع و جور کنن،چه برسه به زندگی و بچه و شوهر!
و اینکه خب آره، خانوما یکم که محبت ببینن بدیا رو فراموش کرده و به اصطلاح خر میشن! و خودشون هم میدونن که طرف داره خرشون میکنه ولی خب این دل صاب مرده رو نمیدونن چیکار کنن!
حدیث داریم:گفته ی مرد به زن که "دوستت دارم" هیچگاه از قلب وی بیرون نمیرود

اتفاقا به نظر من همیچین هم اقلیت نیست!!! یه بار از اطرافیانتون بخواید با صداقت تمام بگن تا حالا به طلاق فکر کردن؟

به نتیجه جالبی میرسید

تا حدودی با حرفتون موافقم اینکه حق طلاق به مرد داده شده درست و بجاست، چون بعضی  خانم ها احساسی به مسائل نگاه میکنن و قبل از ازدواج یک زندگی آرمانی و عاشقانه رو تصور میکنن ولی بعد از اینکه ازدواج کردن و با واقعیت زندگی رو به رو میشن دلسرد و افسرده میشن و تصمیم به جدایی میگیرن... ولی آقا نیما این مسئله قابل تعمیم به همه خانم ها نیست چه بسا خانمی بوده با اعتیاد، بداخلاقی، بیکاری، هرزگی و... شوهرش ساخته و کنارش مونده اگرم یه روز صبرش تموم بشه قانون ازش حمایتی نمیکنه،، من کسی رو میشناسم که شوهرش معتاد و بیکاره شش ساله میخواد از همسرش جدا بشه اما نمیشه قانون میگه اعتیاد بیماریه و حق طلاقو بهش نمیده!!!!! 
در مورد اون دسته از خانم هایی که بهشون اشاره کردین باید بگم یا خوشی زیاد زده زیر دلشون، یا آثار شوم طلاق برای خانم های جامعه امروز ما رو نمیدونن، یا از روی بیکاری و کمبود موضوع این مسائل رو در وبلاگاشون میارن و یا از بی توجهی شوهرشون خسته شدن میخوان به بهونه های الکی ازش جدا بشن 

اتفاقا یکی از مواردی که زن میتونه ادعای طلاق کنه اعتیاد مرده.وکیل بگیرن حتما موفق میشن

جوابمو به کامنت بالایی بخونید

چی بگم والا...
نمیفهمم...آخه من همه اونایی که دیدم طلاق گرفتن واقعا دلیل محکمی داشتن از نظر خودشون گرچه البته به زندگیه بعد از طلاقشون نگاه میکنم میبینم از نظر من باز اگر میموندن وضعیتشون بهتر از بعد از طلاق بود.
حالا اینکه اینا برای چیزای الکی طلاق میخوان نمیدونم لابد زندگیه بعد از طلاقشون تضمین شده ست و مطمئنن!!!!!!!

اینا طلاق نگرفتن ولی سر دعوای الکی به سرشون زده از شوهرشون طلاق بگیرن!هرچند بعدا پشیمون شدن

عاغا درسته بنده خودم دخترم ولی خداییش خدا یه چی میدونسته که همچی حق و حقوقی گذاشته خودمم یه سری وب خانمای متاهل رو میخونم یه جاهایی از روی احساس نه منطق..میگن طلاق ولی خب از طرفی دیده شدن مردایی که خیانت کردن و بهشون اعتباری نیس ولی در شرایط عادی اگه از این چیزا فاکتور بگیریم و مردای بد رو کنار بذاریم خداییش خدا یه چیز دیده که این قانون رو گذاشته ...خودم دیدم خانمایی رو که سره هیچ و پوچ هی میگن طلاق و شوهرشونو دلسرد میکنن ولی خب مردا کلا منطقی ترن و از روی احساسات گذرا چنین حرفی نمیزنن تا تقی به توقی خورد زمین و زمان رو سرشون خراب نمیشه و به فکر ترکوندن زندگیشون نمیفتن پس کاملا منطقی بوده که حق طلاق با مرد باشه...با تشکر سوفی(ره)

منم همینو میگم و نظرمون یکسانه

آخه مستر ببینید منظورتونو نمیفهمیم...شما میگید اینا جدی طلاق میخوان...که اگر اینه منم با نظر بچه ها موافقم خوشی زیر دل اینا زده یا دنبال توجهن یا که در اقلیتن...
ولی اگر این جمله تون که گفتید از نزدیکانتون بپرسید تا حالا به طلاق فکر کردن؟ این با اون حالت اول فرق داره...بله فکرو که خودتونم گفتی احساساتینو میکنن..
منظور حرفتون رو مشخص کنید.

جدی به سرشون زده ولی موقعی که احساسی بودن!! بعدا پشیمون شدن


اونم دقیقا تو همین زمان احساساتی فکر کردن میگم.نه اینکه واقعا بخوان طلاق بگیرن!!
یعنی یه سریا تا یکم زندگی واسشون سخت میشه فکر طلاق میکنن!!!!

سوته دلان ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۷:۲۹
زی زی گولو با اینکه جنسم مونثِ ولی اون حرفارو نوشتم!!

یه جمله هم خطاب به لیلام خانم: اون مثالهایی که زدین درباره ی اعتیاد و... اقلیت محسوب میشن وگرنه در کل خانم ها از احساساتِ بالایی برخوردار هستن حتی اونایی که میگن منطقی ان!!
من شخصا با همه چیش میسازم فقط کچل نباشه :)) مثه شیر باس واستن و  جای طلاق با کفگیر حقشونو از حلق اون مرده بکشن بیرون :|
در ضمن وبلاگتون خیلی عالیه فقط چمناش خیسه ما نمتونیم فوتبال بازی کنیم :)) (امضا: مبلغِ حیله گر!) :))

اگه آخرش زن یه کچل نشدی بیا رو ناخن من خاک بریز :))))))))))


داری یاد میگیریاااا:))))) 

با این ک خودم مونثم این موردو گل گفتی!
این جور کسایی حالا ب غیر ازینک خوشی زده زیر دلشونو اینا...خونه باباشونم ک بودن لوس و ننر تشریف داشتن ! یجورایی اگ ادم حالا چ دختر چ پسر نباید لای پر قو باشه...یکم ک سختی بکشه هر چی ک خاست واسش اماده نباشه سریع...انقد راحت حرف از طلاقو ایا نمزنه! میفهمه زندگی ینی چی!

حرفتون درسته.نازپرورد ها بیشتر از اینکارو میکنن

خب مردهای مختلفی داریم،همون طور که زنهای مختلفی داریم.من به عینه دیدم خیلی از زنهایی که نه تنها اینقدر کوچک مغز نیستن بلکه  سعی میکنن اگر شکافی هم هست در زندگی رفعش کنن.ومردهای اینطوری هم خیلی اطرافم دیدم.ولی اینایی که میگید جدیدا خیلی زیادتر شده.در مقابلش مردهای اینطوری هم هستن.منتها شاید یه مرد به دلیل قدرتی که حس میکنه طلاق نگیره ولی زن ها چرا.
البته تو این مواردی که گفتید اصلا کار توجیهی نداره.(ینی تا اینجایی که شما گفتید و من خوندم.)
فکر میکنم تربیت خیلی موثره.موثر دراینکه دختر وپسری که بعدا میخوان با هم زندگی کنن آیا چیزایی که باید رو یاد گرفتن یانه!خیلی ها یاد نگرفتن.بجاش چیزای دیگه یاد گرفتن!به همین خاطر چیزای عجیب وغریبی آدم بین بعضی از زوج ها میبینه.
احساس میکنم هر چی میریم حلوتر مرد زندگی و زن زندگی کمتر پیدا میشه!چون ارزش ها،تربیت ها ،معنی خوش بودن وخیلی چیزای دیگه داره عوض میشه تو بعضی خانواده ها!

کسی که 10 سال زندگی کرده و بچه داره تو زندگی یاد گرفته دیگه!!!

❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۸:۵۷
عه! بهمن دختره مستر! :))))))

:دی

سری که به هفت سالگی عاقل نشد،به هفتاد سالگیم عاقل نمیشه!

اصلا قابل قبول نیست!!!!!!!

آقا خب بعضیا اینطورین.بعضیا نیستن اینطوری ولی جدان گزینه ی بعدی!باید باشه! اِ!
فاطیما کیان ۱۳ تیر ۹۴ , ۱۹:۳۰
یعنی پستت ته بی مرامی نسبت به زن ها بود  !والا دوست من حق طلاق داره شوهرش هم رو نروش میدوه ولی طلاق نمیگیره داره زندگی میکنه دعوا میکنن ولی سر به راهی بعدش میاد ,از اینور بوم نیفت پایین زن هم آدمه انسانه حق داره حقوق داره و این حقش رو اسلامی که ساختن خورده ما منتظر اسلامی که امام زمان میاره میمونیم ببینیم باز این چرندیات توش هست یانه ...
به هیچ این دین ساختگی دل نبند که نحریف شده الا قرآن , این آیه که هم آوردی کار امثال منو شما نیست تفسیرش ! ما کی باشیم اصلا ؟

من یکی دوتا وبلاگ نخوندم.چندین وبلاگ بردن و جالبه این تکته مشترکشونه!!!

منظور من شخص خاصی نیست و کلیته
این هم قرآن بود!!!!بعلاوه این یک آیه نیست و چندین آیه هست. و چیزی کهواز زمان پیامبر اجرا شده.حالا شما محتواشو دوست نداری بگو تحریف شده یا تفسیرش غلطه.ولی تفسیر همه غلطه؟تفسیر خودتون چیه؟
درست نیست اگه چیزی باب میلمون نیست بگیم این تحریف شده!!!باز خوب آیه قرآنه وگرنه....از شما بعید بود این حرف

فاطیما کیان ۱۳ تیر ۹۴ , ۲۰:۵۸
تفسیر رو بگذار کنار به زن به چشم یک آدم نگاه کن ببین اگر زن بودی دوست داشتی حق بودن یا نبودن کنار یک آدم رو ازت بگیرن ؟ مگه برده داریه ؟ حق نده بهت که چی حتما بمونی و تحمل کنی ؟
در ضمن هنوزم معتقدم بعضی تفسیر ها کاملا سود جویانه هست همین آیه ای که اوریدن هیچ کجاش نگفته حق طلاق برای مرده و این حق مرده ! فقط داره میگه زمان طلاق چیکار کنن این تفسیر منه و باید بگم بعید بودن یا نبودن مسئله این نیست من به هم جنس خودم به چشم یک آدم نگاه میکنم ,همینطور که یک مرد وقتی چیزی از زنش میبینه که دلش نمیخواد باهاش ادامه بده این حق یک زن هم هست ,زن ها به ظاهر هم دلشون طلاق بخواد رسما اینکارو نمیکنن مگر اینکه دیگه ببرن از زندگیشون بعد میذارن میره مهر رو هم میبخشن گور پدر مهر و جهیزیه هم میگن ولی میرن این یعنی بریدن ...
بازم سر حرفم هستم و آدمی نیستم که جواب کامنتم رو بعد یک ساعت تغییر بدم و من این تفسیر از قرآنی که بقیه میکنن که حق مرده طلاق بده و زن باید حق طلاق نداشته باشه رو قبول ندارم مگر اینکه تو قرآن بنویسه حق با مرده و زن باید خفه بشه و طلاق نگیره !

بحث انسان بودن نیست که!!! شما عربی خوندین و میدونین چه فعلی و چه صیغه ای برای مذکر و مونثه.یه سرچ گوگل بزنید آیه های طلاق میاد. همشو ببینید صیغه مذکره یا مونث؟خودتون نتیجه گیری کنید؟من بحث الکی نکردم.مطمئنا اونی که خالق بوده هم یه چیز میدونسته

اینو میتونید حتی به داشتن چند زن که ائمه هم همینطور بودن توسعه بدین. یا این که اونا رو هم قبول نداشته باشین!! چون طبق منطق شما اونم نباید باشه

فاطیما کیان ۱۳ تیر ۹۴ , ۲۱:۳۴
من اونارو قبول دارم و کلی تو دانشگاه درباره ی این آیات تحقیق کردم ولی چه ربطی داره حق طلاق به چند زن بودن ؟ وقتی جایی خوندم که اونها اگر چند زن میگرفتن عدالت رو مساوی رعایت میکردن نه به خاطر هوس و این کارشون دلیل داشته چون همسران اون زن ها توی جنگ کشته میشدن و این ائمه ی پاک ما از اونها حمایت میکردن واقعا دارین مرد های امروزی رو با امامان وعملشون مقایسه میکنین ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 اتفاقا این بحث هیچ کجاش بیخود نیست و باید بدونین من خیلی هم اون هارو قبول دارم ولی بیخود از کسی مایع نذاریم اکی ؟ چون ما معصوم نیستیم و به گرد پاشون هم نمیرسیم
هرچیزی که باعث بشه ادم ها در موردش خوب فکر کنن بحث مفیدیه و برای همینه که نظر میگذارم ,دنیا عوض شده ولی آیات عوض نشدن این صحیح و آدم ها عوض شدن و هیچ کسی نمیتونه عدالت رو بین زن هاش رعایت کنه ! این از این و درباره ی حق طلاق باز پیشنهاد میکنم منابع معتبر رو خوب زیرو رو کنین چون نظر دادن من یا شما تا صبح ادامه داشته باشه بیخوده و عقیده ی من اینه حقیقت تو قلب آدم هاست و انسانیت حرف اول رو میزنه و کاری به تفاسیر جعلی و احادیث جعلی نداشته باشیم بهتره چون علمش رو نداریم و 100% نظر قطعی دادن شما یا من یا هرکس دیگه ای نشونه ی کم علمیه ماست
والسلام

اونا هم باز با عقل جور در نمیاد! پس حق زن اولش چی میشه؟ مگه اون زن انسان نبوده که سرش هوو بیارن و قس علی هذا

خب زمان ائمه حق طلاق رو زن داشته؟؟؟؟شما خودتون جواب خودتون رو میدین ولی درکش نمیکنید

نوشته های وبلاگِ هر کسی فقط و شاید 1% از کلِ زندگیش باشه
هیچ مرد و هیچ زنی اگه پایبند به زندگی و خانوادش باشه زندگیشو از هم نمیپاشونه
اگه کسی میاد و از طلاق حرف میزنه مطمئن باش هیچوقت کل زندگیشو تعریف نکرده میتونه کلی اتفاقات بینشون افتاده باشه که بیشتر از همون 1% شاید ننوشته باشه و نمیتونیم قضاوت کنیم فلان مرد یا زن با یه دعوا به فکر از هم پاشوندنه زندگیش افتاده

این حرفی که میزنم برای خودم واضحه. من این مودی رفتار کردن خانم ها رو زیاد دیدم و شنیدم

شما هم اگه خانم باشید خودتون بهتر میدونید چی میگم. نیازی به اثباتش نیست

خواستم همه کامنتا رو بخونمااا ولی خب واقعا نشد!!! :))))

نه خداییش من اینجوری نیستم! :دی
+یه بار فک کنم همون ماه اول بعد عقدمون بود به شوخی محسن یه حرفی زد منم برگشتم به شوخی گفتم "خونه خریدی حتما کنار یه دفتر وکالت باشه من حوصله ندارم تو شهر غریب بیفتم دنبال وکیل!"
تا یه ساعت داشت با من دعوا میکرد که تو یه بار دیگه از این حرفا بزن من نامردم به بابات نگم! :)))) [ینی مهم ترین تهدیدش همیشه اینه که به بابام میگه!! انگار اینجا مدرسه ابتداییه اونم ناظممونه!! :))) آخی طفلک بچه ام! :)) ]

اشتباه خانم ها اینه که نمیدونن حتی به شوخی گفتن این حرفا تاثیر بدی روی مردا میذاره. حس میکنن پشتشون هر لحظه امکان داره خالی بشه

در جواب سوته دلان 
باید خدمتون عرض کنم اولا نباید آمار بدیم که اقلیت اینطورین یا اکثریت، زمانی میتونیم آمار بدیم که خودمون به شخصه تحقیق کرده باشیم و یا سازمان های معتبر در زمینه طلاق به ما اطلاعاتی داده باشن، در ضمن مهم اینکه اینطوریشم میتونه باشه مقدارش مهم نیست،  همون به قول شما اقلیت هم آدمن دیگه، نیستن؟؟؟؟؟!!!!!! دوم اینکه ممکنه حرف شما در مورد خانم هایی که در شهر های بزرگی مثل تهران زندگی میکنن صادق باشه اما در مورد خانم هایی که در روستاها و شهرستان ها و زندگی می کنن و حتی خانواده های سنتی تهرانی صدق نمیکنه، در پیام نمای شبکه دو یا همون تله تکست یه صفحه ای هست به نام اتاق تجربه که مردم سوالاشونو میپرسن و خوانندگان هم جواب میدن، توی این سه سال که من این صفحه رو میخونم خانمهایی بودن به خصوص از روستا ها و شهرستانها که شوهراشون از مواردی که نام بردم هم بدتر بودن اما اینا از ترس آبرو و خانواده هاشون حتی جرأت مطرح کردن مشکلات شون رو نداشتن چه برسه به اینکه بخوان به طلاق فکر کنن... بعضی هاشون هم میگن حتی توانایی و امکان مراجعه به مشاور رو هم نداریم برای همین دست به دامن پیام نما میشن... 
چه خوبه که موقع آمار گیری همه جور شرایطو در نظر بگیریم.... 
سوته دلان ۱۴ تیر ۹۴ , ۰۰:۲۹
ببخشید میخواستم یه چیزی بگم:

1-به نظرِ من این پستِ شما مربوط به خانم های امروزی بود که متاسفانه خیلی زود تصمیم به طلاق میگیرن...حالا به هر دلیلی!

اما بعضی از دوستان که نظرِ مخالف داشتن اشتباهی این پست رو به کلِ خانم ها تعمیم دادن، در حالیکه بهترین نمونه مادرامون هستن که با دار و ندارِ شوهراشون ساختن و زندگی کردن...

2- و یه مساله ی دیگه هم اینکه حرفِ این پست کلی بود و در کل قابلِ قبولِ، اما باز دوستانِ مخالف خیلی جزئی به مساله نگاه کردن و از استثناها صحبت کردن (البته این به تفاوتِ نگاهِ خانم ها و آقایون بر میگرده که خانم ها جزئی نگر و آقایون کل نگرن و هیچ عیب یا نقیصه ای هم برای هیچ کدوم محسوب نمیشه)، مثلاً یکی گفته دوستم یا مثلاً گفتن یکی که همسرش معتاده یا ...، زن با شوهرش ساخته و طلاق نگرفته...

اینکه بخوایم موردی صحبت کنیم میشه تبصره و استثنا...
ولی در کل که بخوایم حرف بزنیم همینی میشه که نوشتین، یعنی امروزه خیلی طلاقا الکی صورت می گیره و نیازی هم نیست توجیه کنیم که خانم حق داره یا آقا!

مسلماً وقتی جریانِ طلاق پیش میاد هیچ کدوم از طرفین بی تقصیر نیست!
ولی به نظرم حرفِ این نیست که مقصریابی کنیم در این پست،که بازم به نظرم دوستان براشون سوء تفاهم پیش اومد و قضیه رو بردن به این سمت که آقا مقصره یا خانم!

بحث سرِ اینه که حتی اگه آقا هم مقصر باشه خانم خیلی زود تصمیم به طلاق میگیره و عرصه رو خالی میکنه، در حالیکه باید صبوری کردن رو یاد بگیره، وگرنه اگه قرار باشه با هر مشکی زود سراغِ آخرین راهِ حل بریم که دیگه سنگ رو سنگ نمی مونه و همین اتفاقی میفته که الان شاهدش هستیم و روز به روز آمارِ طلاق رو به افزایشِ متاسفانه!

ببخشید زیاد حرف زدم :)

خدا خیرتون بده. یکی بلاخره حرف منو فهمید


**** توصیه میکنم به دوستان این کامنتو حتما بخونن***

اسقف اعظم ۱۴ تیر ۹۴ , ۰۰:۵۳
اینا کمبود محبت دارن میفهمین؟کمبود محبت 
خداوند همه رو رستگار کنه،زنان هم نیز

:)

حرفتون درسته و به نظر من الان این دسته از افراد که شوهرشونو مثه مارک شامپوشون میخوان عوض کنن کم نیستن!!!!
اینا نمیفهمن که قبل از انتخاب باید فکر کنن و بعدش تازه میفهمن ممکنه تو بعضی موقعیت ها همسرشونو دوست نداشته باشن و یکی باید قبل از عقد بهشون میگفت که اینی که داری بهش بله میدی باید پای همه چیزش و همه موقعیتاش وایستی و داری به همه چیش بله میدی.

امروزه اکثرا بهترین راه حلو پاک کردن صورت مسئله میبینن

سلام.

من کاملا با شما موافق هستم. اگه حق طلاق با زنها بود از هر 100 ازدواج 99.9 منجر به طلاق میشد.

حالا نه با این % 

خیلی خانم ها هم منطقی رفتار میکنن ولی تعدادشون هر روز کمتر میشه

با حرفت موافق نیستم نه زن ها و نه مردها هیچکدومشون فرشته نیست تو هر دو قشر هم خوب و هم بد وجود داره و با آدم های لوسی هم که خوشی زیر دلشون زده کاری ندارم و لی تکلیف بقیه چی ، مگه همه خوشی زیر دلشون زده ؟ جامعه در مورد طلاق همین آدم های اطراف ما نیستن با یه همچین جامعه آماری کوچیکی نمیشه درست قضاوت کرد میشه ؟
 قانون ما مشکل داره اینو بعنوان کسی میگم که چند وقتی هست با بچه های حقوق در ارتباطه و خوب در جریان یک سری پرونده ها هست  ، چی پیش بینی شده  و چه راه کاری هست واسه زنی که شوهرش هرشب تا صبح با چاقو به خاطر کشیدن شیشه یا  هر زهر ماری بالا سر خودش بچه هاش هست و تهدید شون میکنه  ، معذرت میخوام معذرت میخوام این قانون به ظاهر محترم چه راهی واسه یه زن داره که شب شوهرش یه نره غول دیگه رو آورده خونه ، چطور حضانت یه بچه داده میشه به پدری که با کابل زن اش رو میزنه ؟؟؟؟؟؟؟ و....
این قانون ، قانون درستی نیست و تو خیلی موارد ناکارآمده ، چرا چون جهان در حال تغییره و به موازات این تغییرات باید دوباره خیلی از مسائل تفسیر  و تحلیل بشه و راه کارآمد برای مشکلات پیدا بشه . که سرعت تغییرات در جهان و مشکلات شبیه به سرعت ببر بنگال هستش و سرعت تغییر و تفسیر دوباره قانون مثل حلزون فلج 
اسلام دینی برای همه زمان هاست ولی بعد از گذشت قرن ها همچنان از ورژن 1400 سال پیش و قوانینی که مناسب اون زمان بوده استفاده میشه به خاطر  مسائلی از همین قبیل هست که وقتی امام زمان ظهور کنه همه میپندارند که دین جدیدی آورده 

فانتالیزا هویجوریان ۱۴ تیر ۹۴ , ۱۰:۱۱
اخه ببین اینطوری نیس که! این زنا هم اومدن تو وبلاگشون غر زدن و بعدا فراموش کردن رفته :)))))))
خانوم ها مثه آفایون نیستن که هر غری که زدن ینی باید انجام بدن و به نتیجه بررسونن.

ولی این هورمون های بی پدررررر اعصاب نمیذارن که! :))))

شاید پیشگیری بوده که هورمونا زندگیو نابود نکنن!!!

هویجوری :)

هرکسی دید تو را بی سر و سامان شد و رفت
مثل ویران شدن ِ دولت سامانی ها !
شک نکن گر ببرد عطر ِ تو را روزی باد
فکر ِ یوسف برود از سر ِ کنعانی ها ...!

:)

مرسییییی

نیمه سیب سقراطی ۱۴ تیر ۹۴ , ۱۲:۰۸
یعنی یه وقتایی بعضی از این زن و شوهر ها انقدر لوس بازی و ننر بازی درمیارن وسط زندگی که والا ما تو خاله بازی هامونم این کار هارو نمی کردیم !!! 
زن و مرد نداره ، هر جفتشون مقصرن بابت این بچه بازی  ها ...
ولی چیزی که هست اینه که معمولا خانم ها یهو سردرد میشن یهو حالشون بد میشه یهو طلاق میخوان یعنی دارن بلند بلند میگن نیاز به محبت و توجه دارن ! میدونم راه حل خوبی نیست ! ولی بعضی خانم ها اینجوری اند دیگه ...

نه تنها راه حل خوبی نیست بلکه بسیار هم بده!!مثل اینکه چون سرما خوردی خب حالا بری توی هوای خیلی سرد هم بخوابی

تاج بی بی ۱۴ تیر ۹۴ , ۱۳:۳۷
اتفاقن منم چند مورد وبلاگ مردای متاهل رو خوندم آخرش یاد این جک افتادم که که پیدا کردن یه مرد  که آدم باشه از پیدا کردن یه مارمولک سخنگوی یهودی که وسط اقیانوس اطلس داره شنا میکنه سخت تره . کم بیراهم نمیگه ها!!!فازشون چیه؟!


+اینا نسبین خب به صرف مشاهده چندتا مورد که نمیشه همه رو برد زیر سوال نه؟!

کاش اسم چند موردش رو بگی

و این که آیا اونا هم به سرشون زده زنشونو طلاق بدن یا نه؟؟!!!!!

اصلن برام قابل هضم نیست مرد یا زنی دور از چشم همسرشون بیان مشکلاتشون رو جار بزنن اونم تو نت یا جاهای دیگه...ازین کار نفرت دارم...چه زن چه مرد...جای اینکه بشینن با هم حرف بزنن و مشکلشون رو حل کنن بیان پشت سرهم حرف بزنن.....خیلی چیزا با گفت و گو حل میشه...تو هر مشکلی هردو طرف مقصرن...کافیه به هم حق بدن و درک متقابل داشته باشن..
کلن زن ها صبورن اما وقتی غر میزنن صرفن به زبون میارن  که مرد باید درکش کنه ولی باز به زبون آوردن طلاق به نظرم نچسبه.... .
...حالا اگه از غر زبانی بگذره و با هر موضوع کوچیکی   درخواست طلاق به مرحله ی اقدام برسه دیگه کلن ناپسنده... اگه زن و مرد  از اول با چشم باز انتخاب کردن تاآخر باید برای حفظ زندگیشون تلاش کنن ...  

هست اتفاقا.زیادم هست!!!

به زبون آوردن همین حرفا میتونه یه زندگی رو از هم بپاشونه

جلبک خاتون ۱۴ تیر ۹۴ , ۲۰:۴۹
حس میکنم اون تیکه ی خیانت رو درمورد من نوشتین.
خیانت فقط به همسر نیست.به یه دوست قدیمی هم میتونه باشه.مثلا یه کسی هم مثل خواهرته...یا واسه شما مثل برادر....پس یکم زود قضاوت کردین...
و اما جواب کامنتتون:
اتفاقا به نظره من خیانت خودکشی نیست.بیشتر قتله.اونم از نوع عام ش
قتل اون کسی که بهت اعتماد داره و تو داری بهش خیانت میکنی
توی خیانت کقتی حاضر شدی خیانت کنی پس در اصل اول اون شعور خودتو له کردی و بعد هم طرف مقابلتو....
در نتیجه قتل عامه.اول خودت.بعد یکی دیگ...بعد کم کم میشه عادت ک بقیه رو هم میکشی اینطوری....

حرفایی که زدم کلیته.شخص خاصی مدنظر نیست

ولی در مورد قتل بودن خیانت کاملا باهاتون موافقم. این واژه خیلی بهتر نوع عمل رو میرسونه

جلبک خاتون ۱۴ تیر ۹۴ , ۲۰:۵۲
خیانت از همه نوعی ش هست من نمیدونم شما چطور اینطوری برداشت کردین
خیانت به خواهر...به برادر ..به دوست...به همسر...
حتی خیانت به خدا

امیدوارم هیچ کدوم تو زندگیامون نباشه

دختر پاییز ۱۴ تیر ۹۴ , ۲۱:۵۷
در اینکه کار ِ این خانوما خیلی بی منطق و بی پایه بوده ( یا حداقل تو وبلاگشون این قدر بی پایه مطرحش کردن ) هیچی شکی ندارم و هیچ دفاعی هم ندارم ؛
اما به عنوان یه خانم به این بعد از قضیه می گم نگاه کنید . اگه خانما می گن حق طلاق رو به ما بدین شاید به خاطر این بوده که دیدن شوهر هایی رو که زندگی عذاب اوری رو درست  کردن . دیدن شوهر هایی رو که معتاد شدن یه هر چیزی که که نشه به راحتی برای دادگاه ثابتش کرد و اونا سالها دارند عذاب می کشن به خاطر اینکه خق طلاق ندارند .

خب کامنتا رو خوندم . اتفاقا من کلا موافق این نیستم که خانوم ها بی صبرن... چون زن های زندگی من به شدت صبور بودن ، از زن همسایه بگیر که هر روز داره خیانت می بینه و مونده تا زن عموی بدبختم ... 
ولی اینو میدونم که حق طلاق هرگز نمی خوام . اولا که حرف زدن اول زندگی از اینکه حق طلاق با کی باشه ؟! با من خانوم باشه و اینا ... خودش باعث کدورت تو قلب همسر میشه که چرا اصلا اول بسم الله! به حق طلاق و جدایی فکر کرده خانوم ؟! 
و اینکه به نظرم خانوما احساسی تصمیم می گیرن ... و خودم یکی از همونام ! اگه مشکل حاد باشه بی شک وکیل کمک می کنه و جدا میشی دیگه ...! حتی بی حق طلاق

خیلی هم منطقی بود استدلالتون

مامان دو گل...فاطمه ۱۸ تیر ۹۴ , ۲۱:۵۸
تنها نظری که می تونم بدم واسه این مطلب اینه که:
بابا ای ول مستر
به همه سر میزنی به جز ما؟؟
It hurts... very bad.....  :((
متاسفانه حرفتون درسته ..
من همیشه به دوستام توصیه میکردم سر عقد حق طلاق رو بگیرن ..
ولی الان دارم فکر میکنم شاید واقعا ساختار ما زنا اینطوریه که جنبه شو نداریم ..

پست زیبا بود ..

خوشحالم که خودتون منطقی به قضیه نگاه میکنید

باهاتون موافقم 
اتفاقا منم چند وقتیه دارم میخونمشون و این صحبتای شما تو ذهنم بود
 الان اون 4 تا خانمی که وبلاگ دارن شدن جامعه ی آماری ؟ o_O
اینکه یه خانم متاهل بیاد جزییات زندگیشو تو یه جایی مثل وب پخش کنه خودش جای تامل داره و اصلا نمیشه با استناد به رفتارهاشون گفت خانم های متاهل اکثرشون اینطورین!
ولی به نظرم اینکه حق طلاق رو مردا دارم خیلی هم بد نیست چون مردها در مقابل شرایط متغیر ثبات رفتاری بیشتری دارند و کاملا به خاطر هورمون های بدنشونه و فکر نکنید خیلی رو خودشدن کار کردن ذاتیه ;)
خانم ها لطفا ناراحت نشن من خودمم خانم هستم:|
یه مطالعه ای داشتم در مورد اینکه سطح بالای کورتیزول در بدن معادل استرس بیشتر هست و کورتیزول و تستسترون با هم نسبت عکس دارند یعنی وقتی کورتیزول افزایش پیدا میکنه تستسترون کاهش
خب مردان هم 20 برابر زنان در بدنشون تستسترون دارن و اینکه اصولا خانم ها مردا رو بیخیال تصور میکنن و مردا استرس کمتری دارند هم دلیلش همینه 
پس میشه نتیجه گرفت در شرایط حاد و بحرانی مثل طلاق و کشمکش های زندگی یه مرد احتمالا بهتر تصمیم خواهد گرفت.
گفتم احتمالا:P

اگه 20 میلیونم جامعه آماری باشه بازم میگن چامعه 70  میلیونه!!

در رابطه با بقیش موافقم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">