ساحل افکار

بایگانی

در محضر شعر

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ

با تو در من یک نفر هر شب شمالی میشود

                                                               ساکن یک کلبه آن سوهای شالی میشود

جنگل و عطر نسیم و مخمل باران عشق

                                                               شیشه های پنجره نم نم، زلالی میشود

چای کتری و اجاق و عطر آویشن چه خوب

                                                               استکانی زندگی طعمش چه عالی میشود

میگذارم دست توی دستهای عاشقت

                                                               دل میان سینه ام حالی به حالی میشود

موشرابی عشوه میریزی برایم مست مست

                                                               جرعه جرعه جام شب از ماه، خالی میشود

دامن ابریشمت پروانه میرقصد به ناز

                                                               بال و پر وا کردنت شعری خیالی میشود

میگذاری بر لبم لب را گوارا و خنک

                                                               چشمه ای که سهم یک کوزه سفالی میشود

بس که امشب داغ میگیرم تو را توی بغل

                                                               مطمئن هستم که فردا خشکسالی میشود

هفت سال از بوسه ات گندم به سیلو می برم

                                                               هفت سال از این غزل، یوسف شمالی میشود

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۵
مستر نیمــا

یک جرعه غزل


ﺑﻪ ﺭﺳﻢ ﺻﺒﺮ ، ﺑﺎﯾﺪ ﻣَﺮﺩ ﺁﻫﺶ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ
اگر مرد است ﺑﻐﺾ ﮔﺎﻫﮕﺎﻫﺶ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ

ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮔﯿﺴﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺩ ﻭ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥﺗﺮ
ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ

عصای دست من عشق است، عقل سنگدل بگذار
که این دیوانه تنها تکیه گاهش ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ

ﺑﻪ ﺭﻭﯼ ﺻﻮﺭﺗﻢ ﮔﯿﺴﻮﯼ ﺍﻭ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ
ﺧﺪﺍ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﺎﻥ ﺭﻭﺳﯿﺎﻫﺶ ﺭﺍ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﺩ

ﺩﻟﻢ ﺭﺍ ﭼﺸﻢﻫﺎﯾﺶ ﺗﯿﺮﺑﺎﺭﺍﻥ ﮐﺮﺩ ، ﺗﺴﻠﯿﻤﻢ
بگویید آن کمان ابرو سپاهش را نگه دارد

سجاد سامانی

بسیااااار زیبا بود. لذت بردم.ممنون

ای که گفتی دین ندارم، لااقل آزاده ام
لااقل بسته است یک جایی سر قلاده ام

شهر مُهر بی نمازی زد به پیشانیم و من 
با کسی چیزی نخواهم گفت جز سجاده ام

آبروی رفته ام ای کاش باد آورده بود
آنچه با زحمت به دست آوردم از کف داده ام

هیچکس هرگز نماز کاملی در من نخواند
مثل مسجدهای متروک ِمیان جاده ام

کاش سوزن بودم و یک روز می دیدی مرا
چیستم؟ کاهی که در انبار کاه افتاده ام

هرچه خواندم از کتاب زندگی دیگر بس است
امتحانت را بگیر ای مرگ، من آماده ام

حسین زحمتکش

مرسییییی

تشکرات فراوان بابت لطفتان جناب مهندس

فقط شعر می تواند روح های لطیف را  سر شوق آورد

چه بسا طبع لطیف و حساس  بیشتر با شعر  قرار  گیرد

خودمم نمیدونم دقیق چی گفتم؟!!! :))))))

 

خواهش میکنم

هفت سال از بوسه ات گندم به سیلو میبرم

هفت سال از این غزل یوسف شمالی می شود.

به نظر من این حکایت یه یوسف نامی است اهل شمال

که تازه ازدواج کرده و همسرش موهایش شرابی میباشد

.خیلی عالی یه شب زندگی عاشقانه خودشو تو شعر توصیف کرده

گلی به جمال شاعرش

می بی. اسم شاعرش رو نمیدونم

هر تار موی تو غزلی عاشقانه است ...
دیگر رسیده تا کمر این شعر اخریت....!


لبخند که میزنی لبت می شکفد
ما هم دلمان انار میخواهد خب

سلامم میدهی اما در اغوشم نمیگیری
برای مستحبی ,واجبی را ترک می گویی

منطق الطیر نگاهت به هنرها وصل است !!!
نکند حکم کنی یا بدهی فتوایی....

"سید حسینی"

+بیت دوم شعر تلمیح داره به اون حدیث شیخ و اون پست انار :))))))))

خواستم پنجره را باز کنم گفتی نه
جای مهتاب تو را ناز کنم گفتی نه

دست بردم بزنم پرده به یکسو وخودم
خانه را غرق در اواز کنم گفتی نه

به سرم زد گل گلدان اتاقت بشوم
عطر خود را به تو ابراز کنم گفتی نه

اروز داشتم که ایینه شوم تا که تورا
یک دل سیر برانداز کنم گفتی نه

زخمه برداشتم از شوق شده مثل نسیم
تاری از موی تو را ساز کنم گفتی نه

امدم حافظ ان شاخه نباتت باشم
عشق را ساکن شیراز کنم گفتی نه

زیراواز سکوتی که به جانم می یخت
لب گشودم سخن اغاز کنم گفتی نه

دلخور از تو به در باز قفس خیره شدم
اسمان گفت که پرواز کنم گفتی نه

"شهراد میدری"

مرسی

شعر هم بسیاررر زیبا بود مرسی.
ناودان ها شرشر باران بی صبری ست
آسمان بی حوصله، حجم هوا ابری ست
کفش هایی منتظر در چارچوب در
کوله باری مختصر لبریز بی صبری ست
پشت شیشه میتپد پیشانی یک مرد
در تب دردی که مثل زندگی جبری ست
و سر انگشتی به روی شیشه های مات
بار دیگر مینویسد "خانه ام ابری ست"

مرسیی 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">