ساحل افکار

بایگانی

بفرمایید به صرف مشاعره در قسمت نظرات

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۳ ب.ظ

دوستان اولین کامنت رو بخونید. شماره دوستان و قوانین توش نوشته شده

اینـــــــم برای رفرش شدن دوستان در حین مشاعره

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۶
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۲۲
با سلام
قوانین. هر کس میخواد شرکت کنه در هر لحظه بیاد بگه .تو همین کامنت بهش یه شماره اختصاص داده میشه که به ترتیب شماره افراد شعرشونو میذارن
شعر باید با حرف آخر شعر نفر قبلی شروع بشه. هر نفر حداکثر 2 دقیقه از زمان انتشار نظر نفر قبلی وقت داره شعرشو بذاره. اگه از دو دقیقه گذشت نفر بعدی به جاش شعر میذاره و اون نفر تو اون دور شعر نمیذاره تو دور بعد مجدد سر شماره خودش شعر میذاره

اشعار یک یا دو بیت باشن. اگه شعری خیلی قشنگ بود و خواستین کامل بذارین به عنوان پیام بازرگانی بذارینش مشکلی نیست

شماره هاتونو جلوی اسمتون یا قبل از شعر بذارید که بدونیم نفر چندمید. مثل همین شعری که من باهاش مشاعره رو شروع میکنم

1) مستر نیما
2)اسی بولیده
3) تک مدی
4)باران
5)مهسا
6) اسمتونو بگین تا شماره بگیرین
** جا دار از مرحوم تورنادو هم یادی کنیم . شماره 2 همیشگی مشاعره ها که غایبه الان :))

دوستان شعرها 2 بیت باشه بهتره

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۲۶
شماره 1

باران که شدى مپرس ، این خانه ى کیست
                                             سقف حرم و مسجد و میخانه یکیست...
باران که شدى، پیاله ها را نشمار
                                            جام و قدح و کاسه و پیمانه یکیست

بعد از این کامنت شماره 2 یعنی اسی بولیده شعرشو با حرف "ت" شروع کنه


اولش یکم صبور باشین تا همه بیان و رو روال بیفته

تا تو نگاه می کنی کار من آه کردن است

ای به فدای چشم تو ، این چه نگاه کردن است؟

احسنت. شماره 3 (تک مدی) هم "ت" بده

3

تا کسی رخ ننماید، نبرد دل زکسی

دلبر ما، دل ما برد و به ما رخ ننمود


مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۳۲
شماره 1
دستار گروگان ده، در پای بتی جان ده
                                                     اما تو ز جان غافل، جانانه چه میدانی؟

شماره 2 "ی" بده

شماره 2

یار تو را ، غار تو را ، عشق جگرخوار تو را

                              یار تویی ، غار تویی ، خواجه نگه دار مرا

3

آن شب خدا که طالع ما را زمین گذاشت/ بین من و نگاه تو دیوار چین گذاشت


شماره ؟:))


بعد از هر شماره که شعرش رو گفت باید بگم؟

شماره 4

بعد شماره 3 نوبت شماست

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۳۶
شماره 1

ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻏﺰﻝ ﺷﺒﯿﻪ ﻏﺰﻝ ﻫﺎﯼ ﻣﻦ ﺷﻮﺩ

                                      ﭼﯿﺰﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﻋﻄﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺷﻤﺎ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ

شماره 2 ت بده

2

تیر روانه میرود ، سوی نشانه میرود

ما چه نشسته ایم پس؟ شه ز شکار میرسد!

بسیار عالی.شماره 3 

3

درد می بارد چو لب تر می کنم / طالعم شوم است باور می کنم
من که با دریا تلاطم کرده ام/ راه دریا را چرا گم کرده ام؟


بسیار زیبا بود. شماره 4. باران "م" بده

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن         منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن


شماره 4

نوبت خودمه :دی

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۴۳
شماره 1

نیست یک دل از تو شاد ای روزگار
هر کجا قلبیست محزون کرده ای

شماره 2 برووو

2

یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش

                           میسپارم به تو از چشم حسود چمنش

عالی. شماره 3 برو

3

شمع را شاهد احوال من و خویش مگردان

خلوتی خواسته ام با تو که تنها بنشینم


شماره 4 باز م بده


من شاخه ی خشکم تو بیا برگ و برم ده       با زمزمه ی عاطفه هایت ثمرم ده


4

مرسی.

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۴۹
شماره 1

هدفش چیست از این تلخی و شیرینی ها؟
                                             انکه در خیر عمل های تو شر ریخته است

عاشقت بوده خدا و به گمانم قندیل
                                               اشک او بوده که از عصر حجر ریخته است

واسه شعر خودم نوشابه باز کنم  الان :))))

شماره 2 برو

2

تا از نگاه مهر تو محروم مانده ام

                             چشمم چو شمع مرده به بالین آرزوست

اگه دو بیتی بنیوسید خیلی بهتر میشه

3

ترسم آن سیمین بدن باشد در آغوش رقیب
دیده ام تقویم را امشب قمر در عقرب است

زیبا بود. شما هم دوبیتی بنویسید شعرا رو لطفا

منتظر شماره 4ایم

سلام میشه منم بازی؟منتها شعرام زیاد جدید نیستا!مورد نداره

شما شماره 5

همین الان شعرتونو بنویسید . هیچ موردی نداره
با "ت" شعر بدین

4



تقویم روزهایم شکسته و گم است

بی تو چه فرقی میکند امروز چندم است



خیلی قشنگ بود.خوشم اومد :دی

شماره 5 مهسا بفرما. نوبت شماست
ت بده

مهسا خانم وقتت داره تموم میشه. اگه تا 30 ثانیه دیگه نذاری من میذارم بعد باید تا دور بعدی که نوبت 5 بشه صبر کنید

مَـــهسا نصیری ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۵۷
ترسم آن سیمین بدن باشد در آغوش رقیب
دیده ام تقویم را امشب قمر در عقرب است...

مرسی

شماره 5 رو اول شعراتون بزنید
شعر تکراری بود. ولی چون تازه به جمع پیوستین مورد نداره. دور بعدی :)

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۱:۵۹
1
نیست قالیچه ای از موی تو ابریشم تر 
                                         پیش پایت چقدر شانه به سر ریخته است
 
فتح اندام تو با هیچ رقم ممکن نیست 
                                         این همه برف که بر کوه و کمر ریخته است

شماره 2 برو

2 بیت باشه شعرت بهتره

شعر 5 تکراری بود:(

شمام میخوای شرکت کنید؟شماره بدم؟

2

تا توانی دلی به دست آور

دل شکستن هنر نمیباشد

مرسی. شماره 3 بفرما

هیس من بودم>:)

:))

3

در ثانیه‌ای مجبور نبض از تک و تا افتاد

این‌گونه مقدر بود،این‌گونه مقرر شد

ما حاصلِ من با توست،قانونِ ضمیر این است

دنیای شکستن‌هاست،ما؛جمعِ مکسر شد


"بچه هاااااااااااا زیاد شین توروخدا
میخوام برم دست به آب گلاب به روی همه
:دی
"


شعر عالی بود
برو و بیا. موردی نداره. دور بعد من جاتون شعر میگم
شماره 4 بفرما د بده

آقا نیما کی نون داده بود که شما نون دادی؟؟؟:/

4

دل تنگ و دست تنگ و جهان تنگ و کار تنگ

از چـهــار ســو گـــرفــتــه مــرا روزگــار تــنـگ

بیدل نیشابوری


+ حالا ببینم میتونی هی ت بگین؟:دی

شعر قشنگی بود :)))

شماره 5 مهسا بدو
دیر شد.وقتت گذشت متاسفانه این دور. من شعر میذارم. شما تا دور بعد صبر کن

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۱۰
1


گفتی: مگر من کیستم؟ گفتم: تو دنیای منی...
                                                      گفتی: به جز این چیستم؟ گفتم: تو رویای منی
گفتی: به امیدم نباش، من یک شبِ دلخسته ام
                                                      گفتم: نمی دانی مگر؟ امید فردای منی...

گه اب رااتش برد گه اب را اتش خورد
گه موج دریای عدم بر اشهب و ادهم زند

دوست عزیز فرصت 90 ثانیت تموم شد که!!!

من به جات نوشتم. این دور یکم سریعتر باش .ممنونم ازت
شماره 2 "ی" بده

اقاتا من به خودم بجنبم دیر میشه از شعرای زیبای شما مستفیض میشم...شب خوش!!

خواهش میکنم :)

2

یا رب ای کاش آشنایی ها نبود

                  یا به دنبالش جدایی ها نبود

یا مرا با او نکردی آشنا

                  یا مرا از او نمیکردی جدا

 

نیما سوختی الکی (ن) دادی باید ت میدادی دفعه قبل

من جای شماره 5 نوشتم. چون دیر نوشت:دی. دیدی نسوختم :))


شماره 3 بفرما "الف" بده

3

آسمان با غم تبانی می کند در چشم هام

با غروب رفتنت هم رنگ دارد می شود

ترس را تزریق خواهد کرد در رگهای من

فکر تو در استخوانم سوز ِ بی حد می شود


مرسی. شماره 4 نوبتت رسید

4



در سیـنه پنهـان کـرده ام گنـجیـنه ای از داغ غم

تا می توانی سعی کن ای عشق، در ویرانی ام



نخیر بعد از 5 نوبت شما بود که سوختی:/

شماره 5 تاخیر داشت. بیشتر از 90 ثانیه :پی

قوانینو نخوندیا. بدو نوبتته. وقتت نگذره

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۱۷
1
من بیچاره وفادار نمانم چه کنم؟ 
                                                غزل از لحظه ی دیدار نخوانم چه کنم؟ 
پشت پرچین گل آلوده ی این باغ اگر 
                                                 باغبان بد شده با لاله ی جانم چه کنم؟

شماره دو بدوووو :)))

2

من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید

قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید

(از زبان ویتای عزیز) ! :)

ویتا الان روی قفسش نشسته و با مظلومیت منو نگاه میکنه :)))


نوبت 3 شد

3

دارایی من چند کلاف غزل از تو
شیرینی لبخند تو یک جرعه به چند است؟

دیماه رسیدست و من زخمی و سردم
لبخند بزن خنده تو گرم کننده ست

مرسی. تک مدی اسمتون چیه شما؟


شماره 4 بفرما

4



تو نوشین لب میان جمع خاموشی ولی چشمم

ز هـــــر موج نگــــاه دلکشت پیغـــام می گیـــــــرد




آخ آخ از اون شعرا بوداااا

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۲۶
1
دیدمت با تارهای مو که بر پیشانی ات
                                                          با همان شلوارجین و عینک و بارانی ات

شعر می خواندی و می خندیدی و من گیج و مات
                                                          محو بودم درتو و آن لهجه ی تهرانی ات:

ایشونم محض عرض ادب و سلام اومدن


http://bayanbox.ir/view/3627574715943148885/vitaa.jpg

2

تو که بالا بلند و نازنینی

                         تو که شیرین لب و عشق آفرینی

کنارم لحظه ای بنشین ، چه حاصل

                          که فردا بر سر خاکم نشینی؟

 

از بابا طاهره فکر کنم

شماره 3 بفرما
اسم شما چیه ؟؟؟

3

یا ما نمی فهمیم یا این ها نمی فهمند

دیوانه ها چیزی از این دنیا نمی فهمند

 

مانند جمع دانش آموزان مردادی

بر تخته ها زُل می زنند اما نمی فهمند


جالب بود

شماره 4 برما

ای جان به ویتا :))
لُپاشو! :دی
تحویلم نمیگیره دوربینُ!

اصلا با دوربین میونه خوبی نداره. کلی عشوه میاد. تا میام عکس بگیرم روشو میکنه اونطرف:))))

در عشق چه جای بیم تیغ است

تـیـغ از سـر عـاشقان دریغ است


4

امان از عاشقی

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۳۴
1
ترسم این است صدایم به صدایت نرسد
                                                      بدوم با سر و سر باز به پایت نرسد
نکند حادثه ای باز به بادم بدهد
                                                        داغ فهمیدن یک راز به بادم بدهد

آقا برای مردم حرف در نیار.

من شعر جوان پسند میگم:دی



+ تازه شم همزبان داشتم تلفن پاسخ میدادم

گفتم لابد نمیرسم سر تایم مقرر قطع کنم:دییی


در ضمن ویتاتون نازه:))

آرهههه؟؟؟

اسی نوبتته هااااا

در آن لبهای افسونگر چه داری؟

                        در آن دل غیر شور و شر چه داری؟

گهی میرانی و گه مینوازی

                        بگو ای نازنین در سر چه داری؟

 

 

هم این هم قبلی از فریدون مشیری بود

فاطمه

 

مرسی. فریدون و شعر کوچه مهتاب. خیلی دوسش دارم

شماره 3 بفرما

3

یک نگاهت به من آموخت که در حرف زدن

چشم ها بیشتر از حنجره ها می فهمند

آنــچه از رفتنت آمد بــــــه سرم را فـــردا

مردم از خواندن این تذکره ها می فهمند




عالی بود.شماره 4 بفرما

چی آره آقا نیما؟



+ شام نمیدین اینجا؟:دی

هویجوری.

شعر غذای روحه.دیگه جسمو بیخیال. تازه من به فکر خودتونم . فردا مجبور نشین رژیم بگیرین . لباساتون اندازتون بمونه:))))) وگرنه شام قابلی نداره

:))) ای جان
بلده سلبریتیانه عکس بندازه:دی نیم رُخ طور!

:)))

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۴۱
این یک پیام بازرگانیست :)))))))))) دیگه شب جمعه هست و بی این شعرا که نمیشه :))))))
من معتقدم که ما جوان می میریم
                                    مابین زمیــــن و آسمان می میریم
لب های مــــن و تو لاله و لادن شد
                                   از هم که جــدا کنندمان می میریم


دنیا به روی سینه ی من دست رد گذاشت     بر هر چه آرزو به دلم بود سد گذاشت

میثم امانی


4

آخخخخخدلمونخون شد که :(

ویتات خیلی خوشگله! اگه روزی دزدیدنش شک نکن کار منه:)

 

ضمنا شما جاده خاکی زدی:/ باید ت میدادی نه نون، قبول کن!! :دی

یعنی من رو ویتا حساسما.میام بررراتااااا :)))

اون پیام بازرگانیه. جزو نوبت نبود
خیرررر

منم یه پیام بازرگانی دارم مختص میزبان، گذاشتم وقتی همگی داریم میریم دیگه مسواک بزنیم، بذارم :دی

همش یکی ؟:)))

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۴۵
1
تو به تحریک فلک فتنه‌ی دوران منی
                                             من به تصدیق نظر محو تماشای توام
می‌توان یافتن از بی سر و سامانی من
                                            که سراسیمه‌ی گیسوی سمن‌سای توام

چقدر ت به من میوفته.نامردا تموم شدم که :))

این شماره 2 داره چرت میزنه.من میدونم:))

والله من الانم لباسام اندازم نیست :دی

از تمشک آبی بپرسین  :دی


+ من بیشتر شبا شام نمیخورم :))


ممنون بخاطر غذای روح


خب من واسه آینده گفتم :))))

2

من دلخوشم به سوختن و دوست داشتن

                               با خون دل حکایت حرمان نگاشتن

عاشق نگشته ای و ندانی چخ عالمی ست

                                از دست دوست سر به بیابان گذاشتن

 

 

یکی منو بگیره من هنوز شام نخوردم:((((((((

چخ منظورش چه بوده

این همه اطلاع رسانی خب میخوردین. بیارین همینجا بخورین. غذای روح و جسمو با هم میل کنید:دی
این یکی منو بگیره رو دو نوع میشه ازش برداشت کردا :)))))))))))))
حالا بی شام خدای نکرده نمیرید بمونید رو دستمونا :)))

من بذارم؟؟:دی
3

ناگهان آمد و زد، آمد و کشت ،آمد و برد

او فقط آمده بود از دل ما رد بشود

 

تیشه برداشته ام ریشه ی خود را بزنم

شاید افسانه ی من نیز زبانزد بشود

 


مرسی. شماره 4 بدووو

به من میگی چرتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

باشه:|

ضمنا ما نیاز به رژیم نداریم، اونی که باید رژیم بگیره شمایی! بیخود نی هنو مجردی:دیییییییییییییییییییییی

مردا که رژیم نمیخوان. تا قد شکم شریفی نیا مجازه .بیشترش نه:)))

دردا کـه تـا بـه روی تـو خـنـدیدم

در رنـج من نشستی و کوشیدی

اشکم چو رنگ خون شقایق شد

آن را به جـام کـردی و نـوشـیدی


فروغ فرخزاد



4

نه اتفاقا کلی شعر خوشگل هست
:دی
همه رو بذارم که باید برم ته کلاس بشینم دفعه دیگه:دی
بعدم "مختص" میزبان کمه :دی

نه همین وسط کلاس باشی بهتره:))

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۲:۵۶
1
یک دو تـــار از کـــاکلت  دل  را اسارت برده است

                                                                  الامان از روســـــــری، زیرش هزاران لشکر ‌است

مهربان هستی، دلم در بند موهایت خوش است

                                                                  مهربانـــی  با  اسیران  شیــــوه‌ی  پیغمبر است

یعنی این دو بیتو خیلی دوست دارمااااا

میزبان با ویتا داره شاممممممممممممم میخوووووووووووورهههههههههههه :دی


میزبانی گفتن مهمانی گفتن :دیییییی


میزبان شام ساعت 8 نون و پنیر و انگور خورده. ساده و سبک 

روی صحبت من با خانمای حاضر بود، اصلا چه معنی داره 1 آقا بیاد تو جمع خانما؟؟ نه اصن چه معنی داره؟:7

:||||||||||||||||

الان گرسنگی بهش فشار آورده رفته رو منبر!!
نوبتت داره میگذره. جا نمونی
30 ثانیه دیگه وقت داری وگرنه شماره 3 شعر بایدبگه

2

تا لبانت را لبم پیدا کند

                          یک دو جا بر گونه ات لب میزنم

آرزو نالد که: گر دستم رسد

                           لب بر آن لب روز تا شب مینهم

(فریدون مشیری)

بنده بی تقصیرم ! مدیونید اگه منظور بگیرید:|

نچ نچ نچ نچ

شعرای مرود دار؟ :))))) فردا وزارت ارشاد اگه گرفتمون تقصیر شماست :))))
شماره 3 بفرما

3

می رسد یک روز فصل بوسه چینی در بهشت

روی تـخـتـی با رقیبـان می نشینی در بهشت

تـا خـدا بـهـتـر بسوزانـد مـرا خواهـد گذاشت

یک نمایـشگـر در آتـش ، دوربـیـنـی در بهشت


:))))))))))))))))))) عالیییی بود. :)))))))))))))

شماره 4 بفرما

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۰۳
این یک پیام بازرگانیست :دی خارج از نوبت

بگیر از لب داغم دو بیت بوسه ناب
                                         همیشه شعر سرودن که واژه چیدن نیست
برای من قفس از بازوان خویش بساز
                                         که از چنین قفسی میل پر کشیدن نیست

تا بوده چشم عاشق در راه یار بوده          بی آنکه وعده باشد در انتظار بوده

ضمیری


4

این شعرارو باید متاهلا میومدن میخوندن
اَخییییییییی :دی
نیستن دیگه!
ضرر کردن
:دی

خب الان شب جمعه است!! متهلام که :سوتتتتتت

شما رییسی:-q

اینجا بارونیه !!! بقیه چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه من نیماشونم

اینجا گرمه و 38 ردرجه.خوش بحالتون

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۰۶
1
هرشب تورا دعوت به بزم تازه کردند
                                           در بزمشان قربانی ات کردند و رفتند
زخمی که رستم از شَغاد قصه اش خورد
                                          مبنای این ویرانی ات کردند و رفتند

ما هوای خاکی و گرم رو شاهدیم مثل همیشه غرب کشور رو گرفته:((


قدر بودنین باران رو :دی

2

دادی مرا پناه در آغوشت

                   تنها پناهگاه من آنجا بود

آغوش تو چه لطف و صفایی داشت

                    وان بوسه ها چه گرم و گوارا بود

بسیاررر زیبااااا

شماره 3 بفرمااا

3

درد یک پنجره را پنجره ها می فهمند

معنی کور شدن را گره ها می فهمند

سخت بالا بروی ، ساده بیایـــــی پایین

قصه ی تلخ مرا سرسره ها می فهمند


عالییی بود

شماره 4 بفرما

در این دنیا کسی بی غم نباشد       اگر باشد بنی آدم نباشد


4

شعرا غمگین شده ها:|

اینجا هوا نیمه ابری
و بسیار خُنکِ مَلَس بهاری طور

کدوم شهرید؟ خوش بحالتون:(

شما ناسلامتی مررررررررررردی!!!!!!!!!

اجازه نمیدی که خانما رو بازخواست کنن؟؟:S

نگران نباشید :)))  راحت باشین

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۱۵
1
دل بریدی از دلم ،گفتی که از من دلخوری
                                                    با دلی دیگر دلت پیوند می خواهد , بگو...
کاش تحریم مرا ، لبخندهایت بشکند
                                                    یا اگر جز من کسی لبخند می خواهد , بگو...

ببخشید تکرار نمیشه:))

:دی

2

وای بر من نداد گریه مجال

                               که زنم بوسه ای به رخسارت

چه بگویم، فشار غم نگذاشت

                               که بگویم : خدانگهدارت !

عی باباااا. اشکمون در اومد که

شماره 3 بفرما.منتظر شعر قشنگیماااا

3

تو همانی که دلم لک زده لبخندش را

او کــه هرگز نتوان یافت همانندش را

منم آن شاعر دلخون که فقط خرج تو کرد

غــــزل  و  عاطفــــه  و  روح هنرمندش را


بسیار زیبا بود.مرسیییی

شماره 4 منتظر 2 بیتی زیبا از شما هستیما

این من و تو حاصل تفریق ماست

پس تو هم با من بیا تا ما شویم


4

دیر دیدم آقا :دی
...

تعداد حاضرینِ رفرش کننده در سایت چند نفره؟؟؟:دی
من دو دقیقه طول میکشه رفرش کنم فقط!:دی

شدم مث اینا که میرن تو یه مغازه اول خلوته، بعد اینقد شولوغ میشه جواب خود آدمو نمیدن دیگه!:دی
البته میزبان ماشالا همه رو داره:دی

7 نفر

برای دور بعد ایشالا

زود فرستادم :))


من یه کم کار دارم میام :))

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۲۶

1

مثل پروانه ی بی تاب،  در اندیشه ی نور

                                             با پری سوخته ، از  زندگی ام سیر شدم

گرچه گفتم. که ازاین. عشق،حذر باید کرد

                              خود غریبانه.  به زندانِ تو. .  زنجیر شدم 

2

مرا گوید مخوان شعر غم انگیز

                             که حسرت عقده گردد در گلویم!

خدا را ، با که گویم کاین ستمگر

                             غمم را هم نمیخواهد بگویم...

 

قابل توجه بعضیا:/

ای بابا. اصن من دیگه حرفی ندارمممممممممممممممممم:))

3

مرا به خلسه می برد حضور ناگهانی ات

سلام و حال پرسی و شروع خوش زبانی ات

 

فقط نه کوچه باغ ما، فقط نه این که این محل

احاطه کرده شهر را، شعاع مهربانی ات


شعرای قشنگی میذاریناااا :دی مرسیییی

شماره 4 بفرما

تو را میبینم و میلم زیادت میشود هر دم

تو را میبینم و دردم زیادت میشود در دم


4

مرسیی. اگه دو بیت باشه بهتره

:-qqqqqqqqq

4که رفته!

چیکار کنیم دیگه
کاریه که از دستمون بر میاد :دی
... شعر باید خستگی در کُن باشه :دی


درود بر شما

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۳۶
1

موشرابی عشوه میریزی برایم مست مست

                                                               جرعه جرعه جام شب از ماه، خالی میشود

دامن ابریشمت پروانه میرقصد به ناز

                                                               بال و پر وا کردنت شعری خیالی میشود

2

 

دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند

                                   گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند

کلاسیک :دی

شماره 3 بدووو

3

در جـمـعـشان بـودم که پـنـهـانی دلـم رفت

بــاور نـمـی کــردم بــه آســـانی دلـم رفت

از هـم سـراغـش را رفـیـقـان می گـرفـتـنـد

در وا شـد و آمــد بـه مـهـمـانی... دلم رفت


مرسییی شماره 4

حالا هی ایراد بگیر:/

شما پیرمردا که باید کلاسیک خوشتون بیاد:-q






4

 تا با غم عشق تو مرا کار افتاد

بیچاره دلم در غمِ بسیار افتاد

بسیار فتاده بود اندر رهِ عشق

اما نه چنین زار که این بار افتاد






مرسیییی عالی بود

مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۴۴
1
دوباره شعر گفته ام ، بخوان که سرد میشود

                                                              برس به داد قلب من ، که کوه درد میشود

به وسعت تخیلش ، به بال واژه های خود

                                                              ببین چگونه شاعری ، فضا نورد میشود

جا داره از اشعاری که میزبان میذاره م تشکر کنیم
انصافاً خیلی قشنگن
دست مریزاد

خواهش میکنم :دی

2

 

در این سرای بی کسی ، کسی به در نمیزند

                                 ببه دشت پر ملال ما پرنده پر نمیزند

 

 

حالا هی واسه هم نوشابه باز کنید:/

حالا یکی از ما تعریف کرداااا :| حسودا :))))

همگی تون هندونه گذاشتن و نوشابه باز کردن هاتون عالیییییییییییییه اصلا:دی

:))))))

3

دوباره می سرایمت تو را که شاعرانه ای
بهانه می کند دلم تو را که بی بهانه ای

همیشه چشم های تو دلیل شعرهای من
میان این همه غزل فقط تو عاشقانه ای

مرسی. شماره 4 بفرما

دیر رسیدم؟!
من حرم بودم براتون دعا کردم
مستر...روبه روی ضریح امام رضا دعات کردمااا!

مرسییییی. خیلی ممنونم از شما. خیلییییی خوشحالم میکنه این که یه نفر به یاد ما هم میفته. خیلییییی متشکرم از شما 

شماره 5 اگه میخواین شرکت کنین
خوش اومدین

خانوما :دی
های فایو به همتون خب :دی
زیزیگولو پس من چیییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:((((((((((

یک کلبه ی خراب و کمی پنجره

یک ذره آفتاب و کمی پنجره


ای کاش جای این همه دیوار و سنگ

آیینه بود و آب و کمی پنجره



قیصر امین پور


4

مرسی قشنگ بود

من خیلی گرسنه م!
برم شام بخورم! :))
تازه پنجره فولاد هم رفتم و دستم رسید به نیابت دوستان زیارت کردیم...!

برو نوش جان. ممنون بابت دعا

من که نمیشناسم
ولی زیارت قبول زیاد :)
آره همتون. آسی بولیده.. صفحه های مجازی و اینترنتی رو باز کرده بودم یکی یکی اسم میبردم و نگاه به ضریح میکردم :))
مستر نیمــا . ۲۶ شهریور ۹۴ , ۲۳:۵۶
1

هرچه منت می کشم ، کمتر به باور می رسی
                                              دوستت دارم ،اگر سوگند می خواهد ، بگو 

باران؟؟؟؟؟؟
تک مدی به ما چی گفت؟؟!!
های فایو؟؟؟!!!
بام؟؟؟!!
شیب؟?!!0_o

zizigolu خانوم  زیارت قبول :))


2

و گر سنگ بودم، به هر جا که بودی

                                سر رهگذار تو جا میگرفتم

 

چقد واو میدی:( :/

مررررررررررسی زیزی جونم:)))))))))

این شعر بود؟ شعر نو نبود آیا. شعر نو نداریمااااا

3

من به شهریور چشم تو ارادت دارم

تو به دی ماه دلم گوشه ی چشمی داری ؟

تا ابد کشته ی چشمان توام ، حرفی نیست

گر چه این هم شده دیگر سخنی تکراری


عالی بود.بسیار زیبا

فکر کنم شارژا داره تموم میشه :دی

یک وجب زمین برای باغچه

یک دریچه آسمان نمیدهد


وسعتی به قدر جای ما دو تن

گر زمین دهد ، زمان نمی دهد


4

مرسی

نه آقا شعر نو چیه؟؟:|

چرا تهمت میزنی؟؟:/

1 بیت از وسط 1 شعر بود;)

دوباره شعر گفته ام ، بخوان که سرد میشود

                                                              برس به داد قلب من ، که کوه درد میشود

به وسعت تخیلش ، به بال واژه های خود

                                                              ببین چگونه شاعری ، فضا نورد میشود


آقا نیما خدا قوت:))

میشه بگین شاعر این شعر کیه؟

ممنون

مستر نیمــا . ۲۷ شهریور ۹۴ , ۰۰:۰۸
1
"دوره گردم، کهنه قالی می خرم،
                                  دست دوم، جنس عالی می خرم،
کوزه و ظرف سفالی می خرم،
                                  گر نداری، شیشه خالی می خرم،

باران؟؟؟؟؟؟
تک مدی به ما چی گفت؟؟!!
های فایو؟؟؟!!!


جواب : هیچی نیست:))

به شعرهاتون مسلسل باشین :))

شهر در امن و امانه :دی

موهای تو خرمایی و شهر دل من بم
آشفته نکن موی که بم زلزله خیز است

مرسییییییییی

شما میخوای شرکت کنی؟
اگه میخواید شماره شما 5

2

 

من آفتاب پرستم ولی نمیدانم

                           چگونه باید خورشید را شکار کنم!!

مرسی

3

می‌گریزی از من و دائم عاشقت را می‌دهی بازی

می‌شوی آهـوی تهرانـی، می‌شوم صیاد شیرازی


فتـح دنیا کار آن چشم است، خون دل‌ها کار آن ابرو

هر لبت یک ارتش سرخ است گیسوانت لشگر نازی


زیبا بود

شماره 4 بفرما

این کی بود؟؟؟!!!

نه این کی بود که جای من شعر گفت؟؟؟:@ :( :/ :|

ممنون
شماره 5 من
قبلا هم شرکت کرده بودم، قبلا قبلنا :)

یک بار نه صد بار نه هر بار نفهمید

انگار نه انگار..... نه..! انگار نفهمید

فــریـاد زدم داد زدم دوستتان دا...

یک عمر به در گفتم و دیوار نفهمید


جلیل صفربیگی


4

مرسی

شماره 5 بفرما نوبت شماست

 

در شعر هم نشد که ببوسم لب تو را

دردا و حسرتا که لبت خط قرمز است!

مرسی شمارتونم بذارین

میزبان؟
میگم که، همینجوری دور همیم تا صبح؟ ازون ورم میریم کله پاچه میخوریم یعنی با این روال؟؟:دی

129پیام !

خداقوت به همه :دی

اسی بولیده عزیز
با عرض پوزش :)
نوبت گرفتم دیگه
مستر نیمــا . ۲۷ شهریور ۹۴ , ۰۰:۲۰
1
تب کرده ام اما نه به تعبیر طبیبان

آن تب که گل انداخته بر گونه جانم

بیماری من عامل بیگانه ندارد

عشق تو به هم ریخته اعصاب و روانم

دوستان چون داره دیر وقت میشه تا 15 مین دیگه ادامه میدیم

اوکی! فقط شمارتو تو شعرات بزن

آباریکلا { :) } خوب!

شماره دوووو بببدددووووووووو

تا نفر 5ام که آخرین نفره ادامه بدین خواهشا:))

و آخر امر هر کی یه پیام بازرگانی بگه خوب نیست؟:))

موافین صاحبخونه؟

موافقم.پس این دور باشه تا ته

بعدش پیام بازرگانی و شعرای زیبا و طولانیو بذارین
 خیلی هم عالیه

پیام بازرگانی


حال من خوب است اما با تو بهتر می شوم

آخ ... تا می بینمت یک جور دیگر می شوم

با تو حس شعر در من بیشتر گل می کند

یاسم و باران که می بارد معطر می شوم

در لباس آبی از من بیشتر دل می بری

آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم

آنقدر ها مرد هستم تا بمانم پای تو

می توانم مایه ی گهگاه دلگرمی شوم

میل - میل توست اما بی تو باور کن که من

در هچوم باد های سرد پرپر می شوم

مهدی فرجی

2

من اینک کنار تو در انتظارم

                          چراغ امیدی فرا راه دارم

گر آن مژده ، ای همزبان، در رسانی

                          به جان تو، جان میدهم مژدگانی

مرسیییی

شماره 3 بفرما

3

یک بار - اشتباه - «عزیزم» صدا زدید

عمری ست دلخوشم به همین اشتباهتان


عجب :)))

نگاهی آشنا بر یاس کردم
تو را در برگ گل احساس کردم


خلاصه در کلاس ناز چشمت
دو واحد عاشقی را پاس کردم


4

این شعرتون خیلیییییییی قشنگ بود مرسیییی

من تشنه‌ام امّا خجالت می‌کشد چشمم

وقتی تعارف می‌کند چشمش محبت را....

مرسییی

دست‌هایت روسری را از وسط تا می‌کند
این مثلث در مربع سخت غوغا می‌کند

مثل یک منشور در برخورد با نور سفید
روسری، رویِ سرِ تو رنگ پیدا می‌کند

سبز، قرمز، سرمه‌ای، فرقی ندارد رنگ‌ها
صورت تو روسری‌ها را چه زیبا می‌کند!

می‌شود هر تار مو یک «شب» ولی یک روسری
این همه شب را چطوری در دلش جا می‌کند؟

باد می‌ریزد به دورت حسرتِ تلخ مرا
باد روزی روسری را از سرت وا می‌کند

فوقا العاده زیبا بود

مستر نیمــا . ۲۷ شهریور ۹۴ , ۰۰:۳۳
دوستان از اینجا به بعد آزاده برای گذاشتن شعرهای طولانی و قشنگی که سراغ دارین و پیام های بازرگانیتون

از همه دوستانی که شرکت کردن تو مشاعره تشکر میکنم
خیلی لطف کردین 
هم از 6 نفری که شرکت کردن
هم از کسانی که فقط تماشاگر بودن
لذت بردیم از خوندن شعرهاتون. متشکرممممممممم




به به
خب با سلام و صلوات شب جمعه ی پرباری داشتیم:دی
مرسی میزبان
عالی بود
...
الان به ترتیب پیام بازرگانی میریم؟:دی

توی قرآن خوانده ام ،  یعقوب یادم داده است

دلبرت وقتی کنارت نیست ، کوری بهتر است 

عقل درس حذر از عشق به دل ها می داد
زیر لب گفت دلم خسته نباشید استاد
اینم مختص میزبان:

عاشقت نصف جهــان هستند، اما آخرش

لهجه‌ات آن نصفه را هم اصفهانی می‌کند


شعر کامل:


گوشه‌ی ابرو که با چشمت تبانی می‌کند

این دل خامــوش را آتش فشانــی می‌کند

عاشقت نصف جهــان هستند، اما آخرش

لهجه‌ات آن نصفه را هم اصفهانی می‌کند

چای را بی پولکی خوردن صفـا دارد، اگر

حبه قندی مثل تو شیرین زبانی می‌کند

گاه می‌خواهد قلم در شعر تصویرت کند

عفو کن او را اگر گاهــی جوانی می‌کند

روی زردی دارم اما کس نمی‌داند درست

آنچه با من عطر شالــی ارغوانی می‌کند

عاشق چشمت شدم، فرقی ندارد بعد از این

مهربانــــی مــی‌کند ،  نامهربانـــــی مـی‌کند

مــاه من! شعرم زمینی بــود اما آخرش

عشق تو یک روز ما را آسمانی می‌کند


"قاسم صرافان"


مرسیییییییییییی.فوق العاده ریبا بود

عالیییییی بود

از  شهد  لب  توست  که  در  حاشیه  قم

هی شعبه زده ،  حاج حسین و پسرانش 

جالب و قشنگ بود :)))))))))))

خواهش میکنم :))

قابل شما و دوستان رو نداشت.

یعنی شاید باور نکنین از اول مشاعره تا الان فقط دوست داشتم این شعر تو مشاعره ام بیافته که افتاد.


ممنون از برپایی این مشاعره .

خیلی خوش گذشت .

اگر اجازه بدین من بیشتر از یکی پیام بازرگانی بگم :))

خواهش میکنم. به ما هم همینطور
هر چند تا دوست دارین بذارین. آزاده

بازار قم از نقل لبت رو به کسادی ست

بیچاره  نکن  حاج  حسین  و  پسران را 

:)))))))))

آخرش این حاج حسین میاد از وبلاگ ما هم شکایت میکنه

ای بابا دیر رسیدیم که ....................
آخ شب پنج شنبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خب متاهلا چیکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///دی الکی مثلا ما متاهل داریم میشیم

امشب شب جمعه است نه شب پنج شنبه

دیگه متاهلا یه جور مشغولن ما یه جور دیگه :)))))
حالا شما اینوری یا اونوری بلاخره؟:)))))

ببخشید تکرار شد

گیسو به هم بریز و جهانی ز هم بپاش
معشوقه بودن است و بریز و بپاش ها
خیلی خوب بود آقا
من برم با اجازه دوستان
شعرای همه بسیار خوشمزه و به دل نشین بود
مرسی از همه
شب همگی بخیر
ستاره بچینین :دی

شبتون بخیر. خیلی ممنون از حضورتون و شعرهای زیباتون

سبز میپوشی کویر لوت جنگل می شود
عاقبت جغرافیا را هم تو مجنون می کنی

 

ای که یک روز پرسیده بودی:          

لحظه ی شعر گفتن چگونه است؟       

گفتمت: «مثل لبخند گل ها!              

حسِ گل در شکفتن چگونه است؟»

باز من گفته بودم برایت                  

باز از من تو پرسیده بودی              

گفتمت: «مثل غم، مثل گریه!»          

تو از این حرف خندیده بودی...

لحظه ی شعر گفتن، برایم                

راستش را بخواهی عجیب است         

مثل از شاخه افتادن سیب                 

ساده و سر به زیر و نجیب است

باغ سبز خدا در دل ماست                

میوه ی باغ، شعر و ترانه                

شعر هم مثل هر میوه دارد؛              

ریشه و ساقه و برگ و دانه

ریشه، احساس و فکر و خیالش        

دانه، مضمون ومعنای شعر است       

ساقه، اندام و شکل و زبانش           

برگ، آهنگ و آوای شعر است

با کمی مهربانی، کمی نور               

می شکوفد پس از چند روزی           

در دلِ خانه ها، در سبدها               

می زند بر تو لبخند روزی

فصل سبزِ رسیدن چه خوب است!      

میوه از شاخه چیدن چه خوب است!   

از سرِ برگ گل با نسیمی                

مثل شبنم چکیدن چه خوب است!

من که غیر از دلی ساده و صاف        

در جهان هیچ چیزی ندارم               

مثل آیینه گاهی دلم را                     

رو به روی شما می گذارم

دست های پر از خالی ام را              

پیش روی همه می تکانم                 

چکه چکه تمام دلم را                    

در دلِ بچه ها می چکانم

از کنارت رد شدم پیچید محکم تر به تو

من حسادت می کنم حتی به چادر مشکی ات
میشود پیشانی ات بوسید و ازلبها گذشت!؟؟ 
 مومن از قم بگذرد، تا جمکران هم میرود

اوه اوه  :)))))))))))))))

این یکی خیلی شب جمعه ای بودا :)))))

شب با هزار دلهره خوابم نمیبرد
وقتی دریغ می شود از من صدای تو
شب بخیر

«دلاویزترین»

 

من به دنبال دلاویزترین شعر جهان میگشتم!

...یافتم! یافتم آن نکته که میخواستمس!

با شکوفایی خورشید و

                           گل افشانی لبخند تو

                                                     آراستمش!

تار و پودش را از خوبی و مهر ،

خوشتر از تافته ی یاس و سحر بافته ام:

«دوستت دارم» را

من دلاویزترین شعر جهان یافته ام!

تو هم ، ای خوب من! این نکته به تکرار بگو!

این دلاویزترین شعر جهان را ، همه وقت ،

نه به یک بار و به ده بار ، که صد بار بگو!

«دوستم داری؟» را از من بسیار بپرس!

«دوستت دارم» را با من بسیار بگو!

 

                                          (فریدون مشیری)

لیوان ز لبت بوسه گرفت و من بوسه ز لیوان
دیدی ز لبت بوسه گرفتم به چه عنوان

شبتون بخیر:))

شب شما هم بخیر. ممنون از حضورتون

خیلی مشعوف شدم از این که تو جمعتون حضور داشتم!

من این موفقیت را مدیون معلم های خوبم هستم!(الکی مثلا من برنده شدم) :)

این تندیس رو تقدیم میکنم به همه متاهلا که بووووووووووووق!!!!

میخوام از پشت همین تریبون به همه دوستانی که امشب باهاشون آشنا شدم خسته نباشید بگم و از آشناییشون اظهار خرسندی کنم:)

به انتهای مشاعرمون رسیدیم ، بیشتر از این وقت دوستان رو نمیگیرم!

نکته آخر که همه منتظرش بودیم این که:

برای پذیرایی به نیما مراجعه شود!!!( البته اگه اصفهانی بازی در نیاره) ;)

شب همگی دوستان بخیر:))))))

:)))))))))))))))

یادم رفت بگم پذیرایی ساعت 9 بود. دیر اومدین بهش نرسیدین :))))))))))))))))

ممنون ار حضورتون. شب بخیر

مشاعره تموم شد؟:-(

بله دیگه

انشالله تا هفته بعد

آره مداد رنگی کجا بودی؟

مهمون داشتین؟

نخیرم من سر ساعت9 اومدم هییییییییییییییچ خبری نبود حتی خود نیما هم نبود!

داره میزنه زیرش:/ :(

مبهم الملوک ۲۷ شهریور ۹۴ , ۰۱:۲۵
شعر ها واقعا زیبا بودن ...برای این حس خوب ممنونم ازتون مستر

خواهش میکنم.انشالله دفعه بعدی جزو شرکت کننده ها باشین

Tornado / شماره‌ی 2 مشاعره هاااااااااااااا! ۲۷ شهریور ۹۴ , ۱۳:۱۳
دیر آمدی ای سرباز آخر.... با صدای فریدون آسرایی :)))))

از هفته آینده شماره 2 منمااااااااااا! از همین الان گفته باشم
نیام ببینم الانور و شباهنگ و اس چی چی شماره 2 ان
شماره 2 صاحاب داره, بی صاحاب که نیست
شماره 2 سهم منه
عشق منه
حق منه
مال منه
والا!
در ضمن, 
با حیا بودم ولی با دیدنش فهمیده ام
آب گاهی مومنین را هم شناگر می کند
+ علی صفری

دیشب غیببت احساس میشد :دی

ایشالا هفته بعد حضور داشته باشی

خیلی عالی بود ، لذت بردیم بسیار ...

:)

مستر نیمــا . ۱۵ بهمن ۹۴ , ۲۲:۵۸
دوستان زمان شعر برای هر نفر 1 دقیقه هست. هر کسی تا 1 دقیقه شعرشو نذاره نفر بعد سریعا به جاش شعرشو بذاره

زمان هر نفر فقط 1 دقیقه هست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">