ساحل افکار

بایگانی

عاشقانه

جمعه, ۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ق.ظ

دکترم تجویز کرده شعر درمانی کنم

                                                رو به روی چشمهای تو غزل خوانی کنم

شعر فروردینی و اردیبهشتی منع کرد

                                                گفته باید نسخه را پاییز و آبانی کنم

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
مستر نیمــا

عاشقانه آرام


می لرزم و ضعف دید دارم دکتر

مجنونم و شکل بید دارم دکتر

لبهای من از تب جنون می سوزند

بوسیدگی شدید دارم دکتر!!


"جلیل صفربیگی"


من  گرفتار  و  تو  در  بند  رضای دگران       
من  ز درد  تو  هلاک و تو  دوای دگران 

+ هلالی
لعل سیراب به خون تشنه لب یار من است
وز پی دیدن او دادن جان کار من است

شرم از آن چشم سیه بادش و مژگان دراز
هر که دل بردن او دید و در انکار من است

ساروان رخت به دروازه مبر کان سر کو
شاهراهیست که منزلگه دلدار من است

بنده طالع خویشم که در این قحط وفا
عشق آن لولی سرمست خریدار من است

طبله عطر گل و زلف عبیرافشانش
فیض یک شمه ز بوی خوش عطار من است

باغبان همچو نسیمم ز در خویش مران
کآب گلزار تو از اشک چو گلنار من است

شربت قند و گلاب از لب یارم فرمود
نرگس او که طبیب دل بیمار من است

آن که در طرز غزل نکته به حافظ آموخت
یار شیرین سخن نادره گفتار من است
مدادرنگی ۰۳ مهر ۹۴ , ۱۰:۵۶
تو ریختی عسل ناب را به کندوها

به رنگ و بوی تو آغشته اند شب بوها

 

شبی به دست تو موگیر از سرم وا شد

و روی شانه ی من ریخت موج گیسوها

 

تو موی ریخته بر شانه را کنار زدی

و صبح سر زد از لابلای شب بوها

 

و ساقه ها همه از برگ ها برهنه شدند

و پیش هم که نشستند آلبالوها_

 

تو مثل باد شدی؛ گردباد ... و می پیچید

صدای خنده ی خلخالها، النگوها

 

و دستهای تو تالاب انزلی شد و ...بعد،

رها شدند در آرامش تنت قوها

***

شبیه لنج رها روی ماسه هایی و باز

چقدر خاطره دارند از تو جاشوها

 

تو نیستی و دلم چکه چکه خون شده است

مکیده اند مرا قطره قطره زالوها

 

«فروغ» نیستم و بی تو خسته ام کرده ست

«جدال روز و شب فرش ها و جارو ها»

 

شنیده ام که به جنگل قدم گذاشته ای

پلنگ وحشی من! خوش به حال آهوها
فـرشـده .. ۰۳ مهر ۹۴ , ۱۱:۱۲

جیگره این شعرو که انقد خوب بود ..

و با تشکر از شما گُل چینِ عزیز ; )
هنوز یلدا ۰۴ مهر ۹۴ , ۰۹:۱۳
این پستتون منو یاد اون نسخه پزشک ارومیه ای انداخت که تو محیط مجازی داره میچرخه که برای بیمارش آهنگ شجریان و سالار عقیلی رو تجویز کرده بود. دیدیدش؟

بله:)

ای جونننن پاییز و آبانیطیی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">