ساحل افکار

بایگانی

اینجوری به درد ما نمیخوره!

دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۴ ب.ظ

یه عروسی ما رو دعوت کرده بودن یکی از دوستان، خب ایشون بچه یکی از شهرای خوزستان هستن، ولی ساکن اهوازن بعد پرس و جو و اینا که عروسیاتون چه جوریه؟؟

گفت عروسیامون مختلطه دیگه، راحتیم، میگم خانما لباس پوشیده میپوشن؟ میگه عروسیه دیگه!! تو عروسی که لباس پوشیده نمیپوشن :||||| حالا هی از ما انکار از اون اصرار که باید بیای میخوام یه مورد خوب نشونت بدم:||||||||||||| منم دیدم من برم خیلی معذبم و نرفتنش برام خیلی راحت تره الکی بهانه کار آوردم. بعد واسم جالبه که چطور اماکن اینجا بهشون اجازه میده عروسی مختلط برگزار کنن؟؟!!! بعد اینا مرداشون کیلو چندن؟ سیب زمینی ؟؟؟!!!!

والا طرف ما سایه مردا رو تو قسمت زنونه ببینن با اسنایپر هد شاتش میکنن :))))) ولی اینا خیلی براشون عادیه :|

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۳
مستر نیمــا
اصن عروسی مختلط در مخلیه من نمی‌گنجه!
شایدم ایراد از مخیله منه :)))

تو فرهنگ خانواده و فامیل ما نیست واسه همین تو مخیله منم نمیره

این که خانوما بیان لباس باز بپوشن و جلو مردا برقصن؟!!!! من هر چی هی میگم مگه میشه؟مگه داریمممم؟؟؟
ولی گویا داریم. خیلیم راحت. کل شهر اینا که اینجوری هستن

مدادرنگی ۱۳ مهر ۹۴ , ۱۷:۵۵
سلام مستر
به نظرم بهتره هرکسی رو توی فرهنگ خودش قضاوت کنیم و بپذیریم که همه ی آدما ملزم نیستن از زاویه ی دید ما به زندگی نگاه کنن.مثلا عروسی شمالیا و جنوبیا مختلطه اما لزوما معنیش بی غیرتی خانواده ها و عدم تعصب روی نوامیسشون نیست.بهمن ماه گذشته,تولده یکی از همکلاسیای اصفهانیم بود و منم دعوت بودم.با پیش زمینه ای که از اصفهانیا داشتم,یه لباس راحت انتخاب کردم و تو مهمونی شرکت کردم.مهمونی تو یکی از خونه های ویلایی ملک شهر بود.شاید باورتون نشه با چه صحنه ای روبرو شدم.یه مهمونی مختلط که همه جور بساطی هم توش جور بود!من و یکی دیگه از همکلاسیا که اونم شمالی بود,با مانتو و شال نشستیم و زودم هدیه ها مون رو دادیم و خداحافظی کردیم.بیشترشون زن و شوهر بودن و خواهر و برادر و حتی پدر و مادره دوستمم بودن.تو این مهمونی که تنها مهمونی بود که من تو اصفهان رفتم,شراب شیراز سرو میشد و زن و مرد ازش خوردن.حتی یه خانوم باردار که واقعا صحنه ی شراب خوردنش,باعث وحشتم شد!
منظورم این بود که تلاش کنیم آدما رو قضاوت نکنیم,که اگه بنا بر این نوع قضاوت باشه,با تجربه ای که داشتم باید بگم اصفهانیا خیلی بی قید هستن,اما آیا واقعا هستن؟یا مثلا شمالیا رو خیییلی بی بند و بار میدونن,اما تا حالا پیش نیومده یکی از دخترای فامیل ما,که همگی شمالی هستیم,لب به مشروب بزنه,یا پارتی بره,یا لباس باز جلو نامحرم بپوشه.فرهنگ ها,بر اساس استان ها و شهرها و قومیت ها تفکیک نشدن,جامعه خیلی کوچیک تر شده و فرهنگ,محدوده ی وسیعی داره.

تو اصفهان هم اینجوری هست اما همه نه!!!!!

اینجا کل شهرشون گویا اینجورین. و طبق تعریف خودش نوع لباس پوشیدن رو برام توصیف کرد. برای من که اینا قابل قبول نیست!!!

وای من از عروسی مختلط متنفرم...
خوب کردین نرفتین :)

من تا حالا نرفتم:دی

ثریا شیری ۱۳ مهر ۹۴ , ۱۷:۵۸
فک میکردم عروسی مختلط فقط واسه شمالیا و تهرونیاس... همین جنوب؟ بغل ِ گوش ما؟ دوست ندارم اینجور عروسیا رو اصلا.

بله همین جنوب!!!

مورد خوب تو عروسی مختلط مگه میشه ؟؟؟؟؟؟ مگه داریم؟؟؟؟؟؟
ما که نمیریم اینجور عروسیا رو 
کلا بعضیا یه سیب زمینی هستن که یه آدم بهش الحاق شده 

نداریم دیگهههه

من یه دوستی داشتم که مهمونی غیر مختلط براش افت داشت ، میگفتیم یه دورهمی زنونه ست ، ناراحت میشد اصلن :)))

خب اونجوری بیشتر بهش خوش میگذره! دور همی زنونه مردونه میشه :)))

من صحبت در اینمورد زیاد دارم ولی امشب در گفتگوی ویژه خبری میام میگم:دی 

+ازم که دلخور نشدین  بابت روضه ام ؟
اگر شدین پوزش میخوام.
درضمن ممنون.

واسه چی دلخور؟

هر کس نظری داره دیگه

حالا عروسی مختلط که خوبه یکی از دوستان,شوهرشون عکس های عروسیشون رو توی پیج اینستا گرامشون که از قضا پابلیک هم هست شیر کرده اونم عکسهایی که عروس خانوم با لباس عروس در آغوش دوستای شوهرشون هستن !!!!
اسمشون رو هم گذاشتن روشنفکر!

نمیدونم ولی تو فرهنگ ما به این میگن بی بند و باری

بعضی از خانواده ها از زمانهای زمانش فرهنگشون همینطور بوده و خب میشه پذیرفت که شاید اعتقاد مذهبی ندارن و از نظر فرهنگشون پذیرفته ست.اما اخیرا تعداد اینجور عروسیا زیاد شده چون عده ای فکر میکنن این نشونه ی روشن فکریه...

به قول شما طرز فکرها و رفتار و عقاید متفاوته. ولی آخه یه شهر؟!!!

کجاش روشن فکریه؟

سلام مستر
من خودم خوزستانی هستم و بختیاری به هیچ عنوان اینو قبول نمیکنم که همه ی عروسیها مختلط باشن.
عروسیهای ما اصلا مختلط نیست و هیچ وقتم همچین چیزی رو قبول نداریم. برای رقص محلی، بله مختلط میشن ولی اونم با حفظ پوشش هست. نمیگم مختلط نیستن بله اینجا هم وجود داره ولی همه اینطور نیستن. مطمئن باشید که دوستتون هم غلو کردن.شاید چون شما رو اشتباه شناختن و فکر کردن هر چی آب و تاب بیشتری به عروسیشون بده احتمال اینکه شما برید بیشتر میشد.

اتفاقا بختیاریای یه جاهایی تو خوزستانم دقیقا شبیه اینی هستن که توصیف کردم.کلا تو خوزستان یکم روابط بازتره حتی نسبت به تهران

اتفاقا از چند نفر پرسیدم و همه همین حرفا رو زدن

نظرات جالب بود درباره شمالی ها و اینکه دختراشون راحتن و عروسی هاشون مختلطه و محرم ونامحرم سرشون نمیشه و.. قبلا هم شنیده بودم یا مستقیم حتی به خودم گفتن !!لانم که اومدم اینجا دیدم یکی از دوستان گفتن تهرانی ها وشمالی ها.. !!!واقعا این خیلی بی انصافی هست که همه رو به یک چوب می رونند یعنی فقط شمال بی حجاب داره و خیلی راحتن شهرهای دیگه همشون مومن و باحجابن عجب!!! پس این درسته که ما بگیم همه تهرانی ها بدحجابن والا ما  تابستون اکثر مسافرانی که پلاک هاشون از شهرهای مختلف بود خیلی راحت و انگاری اومدن اروپا روسری هاشون همه رو دوششون !!!
الان دیگه همه جور اقوام اومدن شمال وساکن شمال شدن واسما شمالی!اصلا قصدم این نیست که بگم شمالی ها فرشته ان واز این جور حرفا فقط به این جمله ایمان داشته باشید که همه مثل هم نیستن وقضاوت بی جا نکنیم خواهشا همه رو جمع نبندیم . خوب وبد همه جا هست . هرشهری فرهنگ خاص خودشو داره ونباید صرف دیدن یک رفتار از یک شخص تمام ادمای شهرشون زیر سوال ببریم. همه جور ادمی همه جا هست ببخشید دلم پر بود:(



بحث ایشونو بد برداشت کردین. تو همین خوزستان هم شهرهای بشدت مذهبی هست! کلی نگفتن

خانم شیری بستگی به اون فرهنگ وخانواده داره همه که اینجوری نیستن ما هم شمالی هستیم ولی عروسی هامون مختلط نیست خانوما  هم خودشون اینجوری راحتن. من خودم با دامادمون هم حتی دست نمیدم یا حتی روسری هم سرم هست وپوشیده هستم .

ایشون برداشتشون این بوده. برداشت یک نفر حتی من هم میتونه اشتباه باشه

همه جا همه جور آدمی پیدا میشه

ببین ؛ این فقط یه بخش قضیه ست که تو می بینی . اولن که واقعا قضیه ی پوشش زنا به خودشون مربوطه و دخالت هر کس دیگه ای توش جالب نیست . ثانیا ، من به شخصه جمعای مختلط رو ترجیح ی دم . منظورم الزاما مهمونی نیست . جمعای دخترونه جمعای چرندی ان که دخترا مدام راجب پسرا و مدل لباس و رنگ موی فلانی حرف می زنن ؛ و جمع پسرها رو هم که خودت بهتر می دونی . اینا وقتی قاطی می شن اقلا یه ذره خوشونو جمع می کنن و کمتر شاهد چرند گفتن ملت هستیم .

چرا؟ به نظر شما اگه یه مردی لخت بیاد تو عروسی باید بگین به خودش مربوطه؟؟؟ 

تو جمع کلاس کار و ... موافقم ولی عروسی خداییش مختلط؟ حداقل من به شخصه نمیپسندم
من به غیرتم بر میخوره بدن ناموسمو یه مرد غریبه ببینه! البته این نگرش منه

حالا چیزی ک حرص منو در میاره اینه ک میگن خب یه شبه عروسیه واس یه شبه عروسی عیبی نداره هر چی بپوشن زنامون!!!
اینا از سیب زمینیم سیب زمینی ترن.واقعا چطو دلشون میاد؟!
اصن اون زنه خودش چطو تو کتش میره برادرش باباش شوورش انقد بی غیرت باشه؟؟؟!! ب نظرم با سیب زمینی جماعت نمشه زندگی کرد
ینی چی همین طوری ول کنی خودت وب امون خدا ..الان ی چی میگماااا!!

من خودم نمیتونم این جور چیزا رو تحمل کنم. ولی بعضیا واسشون مهم نیست

و این که من واقعا نمی دونم این دوستی که فرمودن مگه مورد خوب هم توی عروسی مختلط پیدا می شه دقیقا فازشون چی هست . توصیه ی من به همه اینه که لازم نیست تحت هر شرایطی موافق باشیم و بی فکر یه همچین حرفی بزنیم .

به جای کپی کردن جمله های قصار راجب قضاوت کردن ، یه ذره به رفتارمون نگاه کنیم هم بد نیست . این که فرهنگ خانوادگی یه نفر فرق می کنه ، به کسی این اجازه رو نمی ده چنین حرفی بزنه . 

برداشت ها با توجه به نوع نگاه افراد، دیدگاه مذهبی و غیره توش متفاوته

یعنی یک نفر از دیدگاه دو نفر دیگه هم میتونه خوب و هم بد باشه. بستگی داره معیار سنجش شما چی باشه؟

بنظرم افکار و عقاید دهه ی 60یی ها و اوایل دهه ی 70یی ها ، اغلب شون مخالف عروسی مختلط هستند 
البته بستگی به افکار و عقاید خونواده ها هم داره.

من حرف زیاد در مورد این پست داغ و جنجالی دارم که ایشالا بعدا میام میگم.

+درضمن ممنون.

نه لزوما اینطور نیست


هی کامنت من اینجا یتیم بود ؟:|

جالبه عروسی غیرمختلط باشه ما نمیریم
ما کردا مراسممون اکثرا مختلطه ولی با لباس پوشیده
خیلیم خوش میگذره هیچکیم معذب نمیشه

کردا رو دیدیم. همچنین لرها رو. ولی اونا لباساشون کامل پوشیدست. 

اینجا لباس مجلسی باز میپوشن بعد میرن مختلط!!!!!!!!

یه چیز دیگه که من باهاش مشکل دارم والبته ربطی به این پست هم نداره جوک های قومیتی هست که میسازند و برای هم دیگه می فرستن وکلی هم مسخره میکنند من خودم نخونده حذف میکنم همه اقوام محترم هستن لر وترک و شیرازی و.. اینکه لهجه شمالی ها رو مسخره میکنند یا تو فیلم های تلویزیونی دقت کنید مثلا همین سریال سخیف اقا وخانم سنگی(واقعا متاسفم با این سریال هاشون و هزینه هایی که براشون میشه) دوتا برادر که با لهجه وبیان شمالی به همدیگه فحش میدن و جوری که مثلا میخوان بگن شمالی ها عفت کلام ندارن یا بی ادبن یا همون سریال پایتخت خیلی حرفا واس گفتن داره .

+ هر وبلاگی جدیدا می خونم خانوما شروع می کنند به مظلوم نمایی و اینکه جنس مونث در حقش ظلم شده و مردها بد هستن وشروع میکنند به تخریب که اینجوری وان جوری نگاه جنسیتی دارن وفیمینیستن!! طوری که ادم ذهنیتش نا خود اگاه عوض میشه و تاثیر میذاره !! اگه امکانش هست و فرصت شد در این زمینه یه پست بنویسید خانوما نمیدونند با این کاراشون چه ضربه ای به خودشون وماها میزنند.
اینکه تو برنامه خندوانه خانم دهقان واقای شفیعی جم میگه خانوما به من رای بدن بعدش شروع میکنه به سرکوب کردن اقایون باطنز و مخصوصا اینکه بازیگر هستن والگوی جامعه خیلی صورت خوشی نداشت !!!

سخت نگیرید. ما خودمون جک اصفهانی میگیم میخندیم:)))

قبلا خیلی نوشتم و خیلی از طرف خانوما جبهه گرفتن و بحث شد. اون پست ها تو بلاگفا بود که پاک شد

لو راز پام ۱۳ مهر ۹۴ , ۲۲:۱۲
متاسفانه نصف عروسی های تهرانم همینه...شوهران همون سیب زمینی!
یا باغ میگیرن یا با مدیر تالار لابی! میکنن پول بیشتر میدن حل میشه!!! حتی بعضی تالارا یه پرده گوشه ی تالار هست که اگر پلیسی چیزی اومد سریع بکشن بگن جدا بوده...

والا آدم میمونه چیییی بگه

سلام مستر نیما
اگه هستید، لطفا ایمیلتون رو چک کنید
ممنون از جواب نغز و زیباتون
عمومی فرستادم تا شما هم عمومی جواب بدید تا من بفهمم که هستید یا خیر؟

جوابتون رو نوشتم

نوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

بله چک کنید


مگه جوک اصفهانی هم وجود داره ؟o_O
والا ما همش لری ترکی و گاهی وختا کردی و شمالی شنیدیم.


+ خیلی سرم شلوغه وگرنه یه بیاینه قبل از دوازده میدادم.
میدونم دوازده خاموشیتونه البته اگر نود بزاره اگر تا دوازده اومدم در مورد این پست حرف میزنم 
اگر نه ایشالا فردا میام.
الان مثلا باران میخواد بیانیه بده :دیی 

پ ن پ


تصور اینکه یه زن اونم شوهر دار جلوی مردای دیگه خودنمایی کنه غیر قابل تصوره، حتی دختری که تعهدی به کسی نداره نباید این کارو کنه چه برسه به زنی که وجودش متعلق به یکی دیگه است، در مورد مردها هم همینطوره ها اوناهم مجاز نیستن به این کار.... 
به نظر من مرد به غیرتش مرده و زن به نجابتش زن..
واقعا هضم این موضوع که امر مقدسی مثل ازدواج با گناه و بی قیدی آغاز بشه خیلی سخته.... 
خداروشکر توی خانواده ما عروسی مختلط به هیچ عنوان مرسوم نیست و تا حالا نرفتم اما فیلم یه عروسی مختلطو دیدم و از دو سه ساعت فیلم تنها تاب دیدن چند دقیقه شو داشتم، از اینکه عروس با لباس خیلی خیلی باز بین مردای دیگه دست به دست میشد و داماد دستش دور کمر زن های دیگه حلقه میشد حالم بد شد....
به عقیده من گاهی سرچشمه خیانت ها و شک و گمان ها و دعوا های زن و شوهرا در مورد چنین موضوعاتی  همین بی قیدی هاست.... 
درضمن چه خوبه که برای همه یه حکمو صادر نکنیم دست از نسبت دادن صفت یا عملی به قومیت ها برداریم اینقدر تر و خشک رو با هم نسوزونیم.... 
دوست شما نه آمارگیری کرده و نه تمام عروسی های خوزستان رو از نزدیک دیده بنابراین با چند تا مصداقی که دیده حق نداره حکم کلی بده.... 

کاملا موافقم.بهترین جمله اینه که خوبی مرد به غیرتشه و زن به نجابتش
دوست من خوزستانیه و جایی نگفتم تمام خوزستان!!!
ولی من خودم 8 ساله تو این استان زندگی میکنم.میدونم کجا چه جوریه.همه خوزستان نیست ولی یعضی شهرهاش هست

ثریا شیری ۱۴ مهر ۹۴ , ۰۱:۱۱
خانوم ِ المیرا جان فکر کنم کامنت ِ من رو اشتباه برداشت کردین، ببینین من هم دوست ِ تهرونی و هم دوست ِ شمالی زیاد دارم... اینکه میگم شمالیا و تهرونیا به این دلیل نیست که بگم بی بند و بارن یا بی حجاب، و همه رو هم با یه چوب نزدم... منظورم این بود که هرچی از عروسی ِ مختلط شنیدم تا حالا مربوط به یکی از این دو ناحیه میشده...
نه اینکه حالا هرچی آدم توی شمال یا تهران هستن عروسیاشون مختلطه... ولی من همون دو سه مورد یا هرچند موردی که شنیدم مربوط به اونجا بوده...
نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه.

دزفول نبوده

+گفتم از همین تریبون بیام اعلام کنم! ما همه جدان :|

دزفول و شوشتر دو شهر مذهبی خوزستانن

salam

nagid k delam khune

:(((((((((

agha shehre ma b darolmomenin marufe

(az shahra khuzestane)

!!!bia o bebin che arusiaii

albate hame na ha

vali khob famila madari

joze haminan

age narim k hezar harfo hadis tushe

ba lebas pushide mirimo zudi barmigardim

(yehoii farar mikonim

hame donbalemun migrdan

mam migim shoma mashghul budi motvaje khodahafezi nashodi

doruh k nemigim ye khodahafez hame migimo farar)

b khaharamam migam ommol khodeshunan

:))))))))))))midunam k migan man zudtar javashuno midam

قابل توجه زیزی گولو

همونطور که در اروپا مسلمونا زندگی میکنن در کنار افراد بی حجاب و عادیه براشون برا اینام عادی میشه خب :دی 
عروسی رشتی هم که قطعا مشخصه مختلط هست دیگه!
حالا خونواده درجه یک ما کمی مذهبی هستن و جدا هست عروسیشون... روستایی ها که کاملاااا مختلط میگیرن:| 

آره یه دوست رشتی دارم. بهم گفته

منم عروسی مختلط باشه نمیرم ... :) دوست ندارم چون انگشت نما میشم با حجاب !!! به نظرم بهم توهین میشه ... 
ما خیلی کم عروسی جدا داریم متاسفانه و من خیلی از این بابت دلخورم:(
لباسامونم اصلا پوشیده نیست!

:)

عروسیای ما هم مختلطه کلا تو شهرمون اینطوریه و اگه تالاری اجازه نده مختلط باشه بعضی ها عروسیُ توی باغ میگیرن که همه باشن
ولی در مورد لباس هم باز میپوشن هم بسته بستگی به نوع زندگی رفتار و شخصیت هر آدمی داره

عی بابااااا

آمار داره بالا میره:|

من همه تو ۱۴ مهر ۹۴ , ۱۸:۱۶
سلام
تصور دیگه‎ای از جنوبیا داشتم :|
به نظرم مرد به نجابت زن و زن به غیرت مرد فطرتا نیاز داره و لذت میبره حتی!
ولی آدما کم‎کم دارن از فطرتشون دور میشن
شایدم نظر من اشتباهه!‎

نظر منم شبیه نظر شماست

شمال هم گاهی عروسی ها مختلطه و زن ها و دختر ها نیمه عریان.

:|

خدا آخر عاقبتمونو  به خیر کنه 20 سال دیگه جی میشه؟

اتفاقا سیزده شهریور یکی از دوستام که از خانواده سادات هم هست عروسیش مختلط بود،و ما مجبور شدیم فقط به دیدن کلیپ های عروسیش توو گوشی دیگر دوستانی که اونجا حضور داشتن بسنده کنیم.

:|||||||||

عروسی هم عروسی های قدیم...

والاااا

من عروسی مختلط نرفتم تا حالا ولی عروسی ای رفتم که موقع هدیه دادن باجناق های داماد و برادرهاش میان تو زنونه و با زن هاشون به همراه عروس و داماد میرقصن.

واقعا بنظرم خیلی زننده است که آدم انقد برا شوهرش مهم نباشه که اون از رقصیدنش با لباس مجلسی جلو مردای دیگه ناراحت نشه! مرد فقط غیرت داره اونم نداشته باشه که دیگه رسما هیچی ازش نمیمونه!!!! :)))))

والا این نوع مردا کلا دیگه دارن منقرض میشن گویا!!!


تو شهر ما که یه منطقه کرد نشین هستش خیلی کم عروسی مختلط داشته باشیم اماکن برخورد میکنه 
اما بعضی از موارد نمیتونه برخورد کنه یا خیلی ضعیف، هستش یا با پول و زیر میزی این مساله بسته میشه 
اون بعضی موارد اونایی هستند که قبیله هاشون جز اکثریت شهرمون دارند برای همین هیچ گونه مشکلی برای 
گرفتن مراسم مختلط ندارند . من خودم بشخصه اینجور مراسمات رو نمیرم و اگر همون لحظه متوجه 
بشم مراسم مختلط هستش چون معمولا قبلش بهت نمیگن مختلط هستش اون تایم امکان نداره با همون مانتو مجلسی 
پوشیده میشنم و اغلب هم شده اینجور مجالس رو ترک کردم چون با روحیاتم اصلا سازگاری نداره:/
میدونی این داستان بر میگرده به فرهنگ ها و اعتقادات  هر خانواده یا هر شهر .
توی یک شهر ابنجور عقاید بهش میگن اوپن مایند که بنظرم بسته اس تا باز .
کاش اینجور مردا سیب زمینی باشند اونم نیستند ! بنظرم بیشتر هویجن یا شایدم چغندر :دیی 
جالبه طرز تفکرشون هم اینکه یه شبه بزار راحت باشیم.
طرز تفکرش اینکه عروس که شب عروسیش پس دوماد که چشمش به بقیه خانوم ها نیستند و همینطور 
بقیه آدم ها هر کدوم خونواده ی خودشون رو دارند و حواسش به  فضای موجود نیست گیرمم باشه فوقش یه شبه:|
والسلام. 

اتفاقا داماد شب عروسیش پشمون میشه!!!!

میگه  این همه دختر خوشگل!!! عجب کلاهی سرم رفت :)))

:دییی 
اون دوماد از نوع خوزستانی و اصفهانیش شاید باشه از نوع کردش خیلی کم پیش اومده :دییی 


+جوک اصفهانی گفتبن دارین ؟ 
یه نمونه از جوک ها رو نمیشه تو یه پست بگین ؟:))
بگین دیگه تا منم یه جوک از نوع کردیش بگم :دی 
ممنون

شما مگه دومادین؟نمیدونین که تو فکر مردا چی میگذره!!! ما بهتر میدونیم :پی

عجب...
داشتم کامنتای دوستانو میخوندم
ای کاش هممون فرهنگ اینو پیدا میکردیم که وقتی میخوایم چیزیو نقد کنیم، مراقب جملاتمون باشیم
در رابطه با خود مطلب، که بله! متاسفانه از دید یه عده و خوشبختانه از دید یه عده دیگه اینجور عروسیا کم نیست، محدود به شمال یا جنوب یا شرق و غربم نیست...و دلایلشم تقریبا پیداست
و اما در رابطه با کامنتا
من با کامنت سرهنگ خیلی موافقم، از حیث جوابشون به کامنت اون دوست محترمی که فرمودن اینجور جاها و مورد خوب!!
دلیل نمیشه چون دیدگاها متفاوته، هرکس به خودش اجازه بده هر نتیجه ای که گرفته رو بصورت حکم قطعی به زبون بیاره!
مثل این میمونه یکی برداره بگه هرچی جنس ناجور هست، زیر این چادراست!! چون جدیدا زیادم شدن...(بد نیست ذکر کنم من خودم حجاب دارم و دوستان چادری هم، هم! باز نیان یه عده رگبار ببندن! جهت تقریب به ذهن این دوستان عرض کردم!)
یا مثل این میمونه آدم بگه مگه کسیکه فلان موسیقیو گوش میده، آدم اهل خدایی میشه؟ آدم چشم پاکی میشه؟!!!!....
لطفا یکم تو گفتارمون دقت کنیم
ضمن اینکه، همه دوستانی که اینجا کامنت گذاشتن، من جمله خود من، ایراداتی داریم که از نظر شرع درست نیست، و من معتقدم تا زمانیکه اون ایرادات آدم منطبق با قوانین شرع نشده، ایرادات بقیه رو اینجوری دادار دودور نکنه.
اینکه فلان کار من در مقابل کار اینا که چیزی نیست، فقط توجیه ئه!
دوستان اهل فکرم خوب میدونن اینو!
سعی کنیم یاد بگیریم یه چیزی نگیم، که صرفا یه حرفی زده باشیم محض خالی نبودن عریضه!!
.................
و درباره بودن مورد خوب تو اینجور مجالسم، بله، هست!
موارد محالش، بین بیت های مراجع و علما و اهل لباس و دوستان محصل حوزه علمیه یافت میشه:)
و الا باقی اقشار الزاما بودنشون محال نیست، به دلایل متعدد که یه قدری ذهن ازاد و اتیو، دلایلو کشف میکنه.


ایشون کلیتی گفتن، بعلاوه من برداشت شخصیم اینه که در این جور مجالس کمتر میشه مورد خوب پیدا کرد،هر چند به قول شما ممکنه اینطور هم نباشه مثل اینه که بگیم درخت میخوای برو شمال نه مرکز ایران. ولی این حرف معنیش این نیست که مرگز ایران درخت نداره!!

بهر حال من به شخصه اینجور مجالسو نمیپسندم. حالا ممکنه نظر شما چیز دیگه ای باشه


الان از اتاق فرمان خبر رسید که دوماده همون لحظه اومده گفته :
منو و این همه خوشبختی محاله محال :دیییی 

زرشک

بشنو و باور نکن:))))))))))


من یا باید کامنت شما رو باور کنم یا نکنم ؟:دی 
کدومشون رو باور کنم خب ؟
تکلیف رو مشخص کنین 
دوماد شب عروسیش اون همه دختر رو ببینه خب اومد گفته دیگه :
منو و این همه خوشبختی محاله محاله :دی 
من بر طبق جواب کامنت شما این خبر رو مخابره کردم و گرنه اصلا و ابدا نمیکردم :))

خوشبختی نیست تازه میفهمی که بدبخت شده:))))))))

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

mano zizijun

hamshahri nistim

ma ********* hastim

lotfan esm shahr ro

>hazf konid

از شهر شما هم خبر دارم. شما هم بعضیا در همن

اسی بولیده ۱۵ مهر ۹۴ , ۰۱:۵۰

یعنی مردا فقط به خوشگلی اهمیت میدن؟؟

جای تاسف داره...

همین میشه که دخترا به انواع و اقسام عملای زیبایی رو میارن دیگه...

الان مطلب ربطی به خوشگلی نداشت که

mamnoon az javabetoon,
shayad zehne man ba hamoon mazhabi nama haye dorooghi por shode...

شاید 

مهندس بهشت ۱۵ مهر ۹۴ , ۰۹:۳۱
فرهنگ شهر های مختلف فرق داره
بندرعباسیا هم این مدلیه
خیلی باحالن ما عروسیاشونو خیلی دوست داریم

عجب

اسی بولیده ۱۶ مهر ۹۴ , ۰۰:۵۴

آخه به باران گفتین نمیدونی چی تو فکر مردا میگذره و داماد و...

 

یعنی واقعا این هفته هم مشاعره نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:((((((((((((((((((((

آخه چرا:(((((((

واقعا از دست شما گریه م میگیره:,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,(

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">