ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ

خنده های لب تو باز گرفتارم کرد

                                              غمزه فرمودی و چشمان تو بیمارم کرد

روزگاری به دلم بود که آدم بشوم

                                              خوشه ی گندم لبهات، گنهکارم کرد

خواستم راز من و تو نشود فاش ولی

                                              مستی جام می ات، حکم به اقرارم کرد

بوسه خواهی ز لبت دست خودم نیست عزیز!

                                              جنس مرغوب لبان تو خریدارم کرد

من غم عشق تو را از همه پنهان کردم

                                              قصه را فاش، همین زردی رخسارم کرد

هی به خود گفتم از عشقت نزنم حرف ولی

                                              عاقبت شهره ی هر کوچه و بازارم کرد!

دل بریدم ز همه خلق جهان در پی دوست

                                              عاقبت حقد و حسد از همه بیزارم کرد

گفته بودم که دگر دل نسپارم به کسی

                                              خنده های لب تو باز گرفتارم کرد        (محمدعلی عرب نژاد خانوکی)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۳
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

شباهنگ (تورنادوی سابق) ۱۳ آبان ۹۴ , ۲۰:۵۸
ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﺧﻤﺎﺭﺕ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ
ﺍﺯ ﻋﺸﻮﻩ ﻭ ﺁﻥ ﻭﻧﺎﺯ ﻭ ﺍﺩﺍﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ

ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺁﻥ ﻟﺐ ﻟﻌﻠﺶ ﺷﮑﺮﯾﻦ ﺷﺪ
ﺍﺯ ﻧﻐﻤﻪ ﻭ ﺁﻫﻨﮓ ﺻﺪﺍﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ

ﺭﻓﺘﻢ ﺑﻪ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﻭ ﺩﻭ ﺻﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﮕﻔﺘﻢ
ﺍﺯ ﺑﺎﺩﻩ ﮔﺬﺷﺘﻢ، ﺯ ﺧﻄﺎﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ

ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺁﻥ ﺑﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﻏﯿﺎﺭ ﺑﻨﻮﺷﯽ
ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺯ ﺁﻥ ﺟﺎﻡ ﺷﻔﺎﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ

ﺍﺯ ﻣﯿﮑﺪﻩ ﺭﻓﺘﻢ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ
ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﻮﯼ ﻭ ﺳﺮﺍﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ

ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺘﺎﻥ ﻫﻢ ﮔﻠﻪ ﺩﺍﺭﺩ
ﻣﻦ ﻫﻢ ﺯﺗﻮ ﺑﺎ ﺷﺎﻩ ﻭ ﮔﺪﺍﯾﺖ ﮔﻠﻪ ﮐﺮﺩﻡ
آخر چه کند با دل من ، علم پزشکی

وقتی که به دیدار تو بسته ضربانم ؟!

این گرگ پرستار ، به تلبیس دماسنج

امشب بکشد نام تو از زیر زبانم !
[ گل] [گل]
از نفــس های تو احساس کسی میــلرزد

چشم هایتـــ به همه زندگی اش می ارزد

چشم هایت به تپش های دلش جان داده

بـــه کویــــر ِ آرزویـــــش نــــم ِ بـــاران داده

یـکـــ نفر از همـــهء شهـــر تــو را میخواهد

از دل آشتی و قهر تو را می خواهد

یـک نفر هست که از حُرم ِ تَنَتـــــ جان دارد

شانه ات فرصت خوبی ست؛و ایمان دارد_

_می توانـــد همه اش را به تو تقدیـــم کند

خلـــوتــــ ِ نیمه شبش را با تو تقسیـم کند

یک نفر هست که بعد از تــو به خود میلرزد

همـــه آرامـــش قلبـــش به تو بر میگـــردد

دلِ "تــنـــهای" مــن از دوری تـــو میـگیـــرد

باورش کن که پـــس از تو بخـــدا میمیــــرد


شعر از مدادرنگی:-)

بسیار زیبا بود. مرسی از شعر قشنگت

اسی بولیده ۱۳ آبان ۹۴ , ۲۳:۲۳

ما مشاعره میخوایم یالا !!

ما مشاعره میخوایم یالا !!

در آینده ای زود انشالله

یعنی اگه در آخر اسم  شاعر را نمینوشتید فکر می کردم خودتان سروده اید این  غزل را

:)

آخر شعرام اسممو مینویسم

دریغ از مهری که بی دلیل باشه

و عشقی که بی بدیل باشه

دریغ از یادی که شود از سوی یاری

و مهری که باشد در  دل نگاری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">