ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر

پنجشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

هی شعر پشت شعر ،،،دلم وا نمی شود

                                                           این شعرها بدون تو زیبا نمی شود

در خلوت شلوغ خودم باز بی کسم

                                                           «تنها» ،میان جمعیتی جا نمی شود

من هم شدم «شما» ؟! نه عزیزم نمی شود

                                                           آخر بدون تو که «من» ... «ما» نمی شود !

می خواستم تو «او» بشوی مثل دیگران

                                                           می خواستم به جان تو ... اما نمی شود

یاد تو مثل کوه ... دل من شبیه باد

                                                           من رفتم و نشسته دلت پا نمی شود

دارا شدی و چتر خریدی برای من

                                                           سارای زیر چتر که سارا نمی شود !

دربند و هفت تیر و مصلّا کنار تو ...

                                                           بی تو بهشت جای تماشا نمی شود

گشتم ... نگرد ... نیست ... کسی مثل ما دوتا

                                                           عاشق نبوده ... نیست ... نه ... پیدا نمی شود              

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۱
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

اول :))
شعر رو نخوندم ولی امیدست اول باشم :)
برمیگردم.
درضمن سلام :)
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۱۱
هوای پاییز فقط آدم ها را عاشق نمی کند
عاشق ها را هم هوایی می کند... :دی
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۱۴
یک نفر را دوست دارم شعر میگویم براش
آمده پی وی نوشته زیر شعرم: عاشقین؟

:دی
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۱۵
خداوندا اگر جایی دلی بی تاب دلدار است
نمیدانم چطور اما خودت پا درمیانی کن...

سعید_صاحب_علم
خیلی قشنگ بود :)
آفرین :)
شاعرش اونوقت کیه ؟
خودتونین جناب مهندس ؟

+
دارا شدی و چتر خریدی برای من 
سارای زیر چتر که سارا نمی شود 

دربند و هفت تیر و مصلا کنار تو 
بی تو بهشت جای تماشا نمی شود 

یعنی مرحبا به شاعرش ( آیکن کف مرتب )
ممنون زیبا بود
 اینا رو برای مشاعره نگه داریم :دی 

خیر.نمیدونم

شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۱۸
تا از این یک می رهم درگیر آن یک می شوم
چشم و زلف تو یکی از دیگری گیراتر است
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۱۹
سر من درد که نه، میل شکستن دارد
تا که بیرون بکشم از وسطش فکر تو را

علیرضا_فراهانی
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۰
دردم جوان، زخمم کهن، سوزم هویدا در سخن؛
دلدار من پیمان شکن، بیچاره دل، بیچاره من
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۱
گریه هم بر غم این فاصله مرهم نشود
مثل یک قهوه که از تلخی آن کم نشود

روز و شب پیش همه روی لبم لبخند است
تا حواس احدی جمع به بغضم نشود

آرزو میکنم ای کاش دلش چون مویش
پیش چشم کسی آشفته و درهم نشود

من که بیچاره شدم کاش ولی هیچ دلی
گیر لحن بم مردانه ی محکم نشود

شده حتی به دعا دست برآرم که :"خدا!
برود مشهد و برگردد و آدم نشود"

خون دل خوردم و حرفی نزدم تا شاید
مهربان تر بشود ، تازه اگر هم نشود-

با من ساده همین بس که مدارا بکند
عاشقم هم که نشد، خب به جهنم (!) نشود...

نفیسه سادات موسوی
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۲
هزار مرتبه خواندم دعا میان قنوت
خدا کند که نباشد کسی دچار کسی

سجاد_شیرازیان
بسیار بسیار عالی :(:
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۵
کافر نیستم اما
یک‌بار نشد "آیت‌الکرسی" بخوانم و
از سفرِ چشم‌های تو
 سلامت برگردم!
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۶
گفت پیری درد بی درمان بگیری بچه جان!
او دعای کارسازی کردو من عاشق شدم

فرامرز عرب عامری
شباهنگ (تورنادوی سابق) ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۷:۲۹
اینا و چندتای دیگه رو برای مشاعره آماده کرده بودم... 

اگه تشکیل بشه که نیستم
نشه هم که نشده دیگه :)

نه نمیشه. مرسی از شعرا. قشنگ بودن

می شود امشب کمی با من به خوبی تا کنی؟
می شود یک امشبی را پیش من فردا کنی؟
می شود از چین ابرویت فقط یک لحظه ای
ان گره ها را کمی با خنده هایت وا کنی؟
می شود این گمشده در انتهای بی کسی
را به گرمی بین اغوش خودت پیدا کنی؟
می شود نیت کنی تا فال امشب باشی ام؟
یا کمی در گوش من شعری دگر نجوا کنی؟
این غزل یک چیز کم دارد که کامل می شود
گر ردیف ان دولب را بر لب من وا کنی

"جواد صارمی"
زلف تو مرا کشیده در بند خوشم
بی عیش وادا وناز وطرفتد خوشم
تو قدر جهان خوشی ولی اما من
اندازه چای وحبه قند خوشم

"موسی عباسی مقدم"
کنار گیسوانت رهبری ...سخت است ,می فهمی؟
وراضی کردنت به همسری سخت است, می فهمی؟
به فکرت بودم و دیدم نمازم را قضا کردم
تو باشی ونباشد کافری سخت است ,می فهمی؟
تو با شیرین زبانی تشنه ام کردی به لبهایت...
گذشتن از لبانت سرسری سخت است, می فهمی؟
مشخص کردنِ اینکه تو زیبایی و یا اهو
میان این دو محشر داوری سخت است, می فهمی؟
تصور کردن اینکه خدای من دو چشم توست
برای مردم پا منبری سخت است ,می فهمی؟
نشستی پیش من با موی مشکی شانه اش کردی
تحمل کردن این دلبری سخت است ,می فهمی؟
تو را دیدن به وقت ناز کردن , هر زمان بانو...
به جان مادرم بی روسری سخت است می فهمی؟
مسلمان هستم وباید خطابت من کنم .... خواهر!
تو را دیدن به چشم خواهری, سخت است ,می فهمی؟
بسیااااارر زیبااااا. ممنون مستر
دردم از یار است و درمان نیز هم
دل فدای او شدو جان نیز هم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">