ساحل افکار

بایگانی

دانش جو!

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۱ ب.ظ

آن اوایل بود او لولوی دانشگاه‌ها

                                                          چند ترم بعد شد جوجوی دانشگاه‌ها

این یکی از چشمه‌های کوچک این روزهاست

                                                          صبر کن تا بنگری جادوی دانشگاه‌ها

راهروهایش به مار و پلّه، زکی گفته است

                                                          سبک معماری تو در توی دانشگاه‌ها

زیر بار امتحان از بس که می‌زایند، پس

                                                          چند زایشگاه هم پهلوی دانشگاه‌ها-

یک نفر تاسیس اگر می‌کرد عمراً می‌رسید

                                                          تا فلک فریاد دانشجوی دانشگاه‌ها!

در توانم نیست از استادهایش دم زنم

                                                          عالم دهر است تا هالوی دانشگاه‌ها

غیر علم و دانش و تحقیق و کار و بحث و درس

                                                          نقطه‌چین هم هست گاهی توی دانشگاه‌ها

بسته است از پشت دست تورهای بوووق را!

                                                          شور و حال و لذّت اردوی دانشگاه‌ها

تا شقایق هست و مریم هست، وز وز نیز هست!

                                                          پس چرا خالی شود کندوی دانشگاه‌ها؟

در زمان حافظ شیراز اگر این طور بود،

                                                          وضع خال و گونه و گیسوی دانشگاه‌ها-

جای آن آهوی وحشی مطمئناً می‌سرود

                                                          چند دیوان شعر از آهوی دانشگاه‌ها

درد عشقی می‌کشیدم از نگاری جزوه‌دار

                                                          عاقبت کافور، این داروی دانشگاه‌ها...

بگذریم! القصه دانشگاه، حالش خوب نیست

                                                          وای بر وضعیّت بد بوی دانشگاه‌ها!              (رضا احسان پور)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
مستر نیمــا
بر در دانشکده ای رفتم دوش
دیدم دوهزار لیسانسه ی کوزه به دوش
هریک به زبان حال با من گفتند 
این کوزه  بگیر و مدرکت بنداز توش :)))

البته اینجا لیسانس فوقش لیسانس و دکترا نداره :))) تعمیم به کله !

:))))

با این احوال، هنوز هوای دانشگاه م آرزوست...  بس که انگار نه انگار یه زمانی چهار سال دانشجو بودم! 

دوران دانشجویی من جزو بهترین دوران زندگیم بود

بهتره اسمش رو بزارن مدرکگاه تا دانشگاه البته به غیر از موارد نادر که واقعا دانشگاه هستند.

اسم های دیگه هم میشه گذاشت!

سردر دانشگاهم بنویسن
ما برای اخذ مدرک امدیم نی برای درک مطلب امدیم!!!

:))))))))

حالا دیگه ما به یکیش اشاره کردیم :)

بله

شباهنگ (تورنادوی سابق) ۱۶ آذر ۹۴ , ۲۱:۰۱
ایام دانشجویی ایام شیرینی است
با درس خواندن خرابش نکنید

عمل هم بکنید

نفس نقره ای ۱۶ آذر ۹۴ , ۲۱:۰۲
الان یعنی تبریک گفتی؟ :)))

کاید آو

من که الان رسما حس می کنم سال هفتم دبیرستانم، فقط دبیرستانم مختلط شده:|

خیلیم فرق ندارن:)))

میرزاده خاتون ۱۷ آذر ۹۴ , ۱۸:۳۴
رضا احسان پور همشهری ماست *_* من این شعرش رو خیلی دوست دارم:

باران گرفته بود که دیدم تو را عزیز!
ترمز زدم کنار تو گفتم: کجا عزیز؟

گفتی: سلام؛ می‌روم آقا خودم... سپاس
گفتم: بیا سوار شو لطفاً بیا عزیز!

  گفتی: مسیرتان به کجا می‌خورد شما؟
گفتم: مسیر با خودتان؛ با شما عزیز!
لطفاً اگر که زحمتتان نیست، بنده را...
زحمت؟! چه حرف‌ها! شده تا انتها عزیز...
باران... نگاه... آینه... باران... نگاه... آه!
مانند فیلم‌ها شده این ماجرا عزیز!
من غرق روسری تو بودم، تو خیس آب!
(دور از وجود ناز تو باشد بلا عزیز!)
من غرق روسری تو بودم که ناگهان...
گفتی: همین بغل... چقَدَر بی‌هوا عزیز؟!
رفتی و عطر روسری‌ات مانده پیش من...
تا بوده غصّه بوده فقط سهم ما عزیز

خیلی قشنگ بود.مرسی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">