ساحل افکار

بایگانی

سفرنامه

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۲۱ ب.ظ

موقع پرواز داشتم روزنامه میخوندم که یه ستون از علیرضا شیرازی نوشته بود. راجع به وبلاگ نویسی و شروع وبلاگ نویسی و دوران طلاییش نوشته بود. این که امروزه با تلگرام و اینستا همه دیگه خواننده شده، نوشتن یادشون رفته و مثلا هر کی بره سفر فوقش دو سه تا عکس میذاره، کسی دیگه اهل سفر نامه نوشتن نیست، این شد که به رگ غیرتم برخورد و سفر نامه زیر حاصل شد که میتونید تو ادامه مطلب بخونیدش


صبح شنبه بود، علی رقم برنامه ریزی هایم کمی دیر تر از خواب بیدار شدم و با عجله خودم را به فرودگاه رساندم، بعد از گرفتن کارت پرواز و تحویل بار و انجام امور بازرسی سوار بر هواپیما شدیم، اولین چیزی که توجهم را جلب کرد، بدنه قدیمی هواپیما بود، پس از خوشامدگویی مهماندارها به طرف صندلی خود حرکت کردم، صندلی کنار پنجره بود و به خوبی میشد مسیر پرواز را مشاهده کرد، پس از پرواز بر فراز کوهها و دشت ها به خلیج فارس رسیدیم، دیدن آبی نیلگون خلیج از بین ابرها منظره جالبی را بوجود میآورد، غرق در تماشای رنگ آبی بودم که با صدای کمک خلبان متوجه رسیدن بر فراز جزیره شدم، بیشترین چیزی که از نمای دور در جزیره جلب توجه میکرد درختچه هایی بود که با فاصله های یکسان بصورت یک مش کنار هم قرار گرفته بودند و دور تا دور آنها با خاک جزیره پوشش داده شد بود، با توجه به چینش و فاصله آنها حدس زدم که بطور طبیعی رشد نکرده اند و باید کاشته شده باشند. که بعدا در طی گشت دور جزیره راهنمای گشت راجع به کاشت آنها به دستور شاه توضیحات کاملی ارائه کرد. 

رطوبت بالای آب و هوا نیز در بدو ورود به جزیره کاملا مشخص بود، ولی زیبایی و سرسبزی فضای اطراف و همراه شدن با قرمزی رنگ گل های کاغذی بیشتر مورد توجه قرار میگرفت. استفاده از معماری زیبا و نماهای چشم نواز نیز در قسمت تجاری جزیره به وفور دیده میشد. هتل محل اقامت نیز مستثنای از این جریان نبوده و فضای بسیار زیبا و دلنشینی در اطراف آن ایجاد شده بود، وجود چند قفس پر از پرنده و آبشار مصنوعی نیز در حیاط هتل در نوع خود جالب توجه بود. ولی قیمت هتل ها مخصوصا در این  فصل خوش آب و هوا بسیار بالاست و برای یک سفر چند روزه باید هزینه بالایی برای هتل پرداخت کرد. از هوایی گفتم که در بهمن ماه هوابسیار  مطبوع است، گرما و سرما به اندازه کافیست و اختلاف دمای شب و روز به بیشتر از 3-4 درجه نمیرسد و به جرئت میتوان گفت بهترین فصل برای سفر به کیش است، هرچند برای خرید تفاوت قیمت آنچنانی با شهر خود وجود ندارد مگر در چند بازار خاص. در بازارهایی که به مراکز تفریحی و اسکله چوبی نزدیک تر هستند قیمت اجناس کمی گران تر از جاهای دیگر است. و اما اسکله چوبی که یکی از اسکله های تفریحی جزیره کیش است که در اطراف آن میتوان به تفریحات آبی مانند سوار شدن بر کشتی، جت اسکی، پاراسل و ... پرداخت. نزدیکی هتل محل اقامت به اسکله مزیت بزرگی بود به نحوی که با 5-6 دقیقه پیاده روی به ساحل دریا میرسیدیم. دریای جنوب برخلاف دریای شمال بسیار شفاف و زلال است و سواحل بسیار زیباتر و تمیزتری از سواحل شمالی کشور میتوان مشاهده کرد به نحوی که حتی چندین ساعت نشستن کنار ساحل نیز شما را خسته نخواهد کرد، کاری که سعی کردم تقریبا هر روز در طول سفرانجام دهم. تنها نکته منفی کنار اسکله بودن بازاریابان تفریحات آبی هستند که در صورت نبود مشتری مدام به سراغ شما می آیند. بالا بودن قیمت تفریحات آبی برای مسافرت کمی آزار دهنده است ولی بسیاری از آنها برای یک بار تجربه مناسب هستند

از جمله ارزانترین این تفریحات قایق آکواریوم است که با کف شیشه ای شما به تماشای چند دقیقه ای مرجان های کف دریا مشغول میشوید.استفاده از خواننده و دی جی نیز در این کشتی ها مرسوم بوده ولی آنچان که در ذهن شماست زیبایی خاصی در کف دریا مشاهده نخواهید کرد، پس بهتر است پولتان را برای تفریحی دیگر کنار بگذارید

یکی از بهترین و مناسب ترین تفریحات این جزیره دوچرخه سواری و موتور سواری با موتورهای برقی در کنار ساحل در جاده مخصوص سبز رنگ است که بسیار در هوای دلنشین جزیره لذت بخش خواهد بود، علی الخصوص اینکه قسمت های مختلف ساحل با نماهای مختلف را میتوانید مشاهده کنید.

از دیگر تفریحات هیجان انگیزی که تجربه کردم شناور ماندن در هوا با چتر پاراسل بود که با توجه به زمان بسیار کوتاه آن بسیار جالب ولی به شدت گران قیمت است.

پارک دلفین ها نیز علی رغم هزینه بالا برای یک بار دیدن بد نیست ولی در باغ پرندگان این مجموعه کمبود گونه های مختلف به شدت احساس میشد. کشتی یونانی نیز که نماد جزیره کیش است محل گرفتن عکس های یادگاری خوبی است که به گفته راهنمای تور تا دو سال دیگر جمع آوری خواهد شد

همراه بودن با مادر احظات بسیار لذت بخشی برایمان رفم زد. تلاش کردم که اوقات خوشی داشته باشد و سفر به یاد ماندنی ای برای هردویمان رقم بخورد. در بازگشت به علت هوای بد اهواز با تاخیر دوساعته مواجه شدیم  و بعد از آن نیر با سرمای هوای اهواز کاملا غافلگیر شدیم و بعد از 6 روز سفر پر خاطره ما به پایان رسید

نکته مهمی که در سفر باید مد نظر قرار داد برنامه ریزی برای انجام امور مختلف است زیرا در پایان سفر مطمئنا شما با کمبود زمان مواجه خواهید شد پس برای خرید و تفریح خود قبل از سفر برنامه ریزی کننید تا سفری ماندگار در ذهن شما باقی بماند

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۰
مستر نیمــا
چه رسمی و شبکه چهاری سفرنامه نوشتی!!

اینجوری حسش اومد. تقصیر من نیست!:))

من یه سفر ابان ماه دو سال پیش اگه اشتباه نکنم، رفتم کیش
اولا که به جای اکسیژن، مولوکول اب تنفس میکنم انقد رطوبت بالا بود
بعدم در کل زیاد به دلم ننشست این جزیره
قشمو بیشتر از کیش دوست دارم
اما خب، هرجا زیبایی خودشو داره
...
و مرسی بابت عکس
عکس یه چیز دیگست اصلا :پی

خب بد موقع رفتین!!!

رسیدن بخیر.

ممنونم

به این میگن سفرنامه
البته میتونستی جزئی تر و موشکافانه تر هم بنویسی
ولی همینم از شمایی که به دو سه خط پست اکتفا میکنی معمولاً، شاهکاره و قابل تقدیر و لایک!!!

خواستم ریز بنویسم بعد دیدم خیلی طولانی و خسته کننده میشه این شد ک هتصمیم گرفتم مختصر بنویسم

سلام
شما اهل شعر و ادبیات هستید گویا
یه سوال 
امروز یه بحثی پیش اومد و اطرافیان حرف از عیبد زاکانی زدند ولی من اصلا اطلاعاتی ازش نداشتم میشه در موردش بنویسید

نه بابا. فقط شعر دوستم.  یه سرچ گوگل بزنید خیلییییییی اطلاعات دقیق تری میتونید پیدا کنید از من

به به، همیشه به سفر و خوشی
خواهشمند است کمی نرم تر آخه! لحن معمولی خودتون خیلی جذابتره 
هواپز نخریدین از کیش؟

ممنون

ما که همیشه نرم سخن میگیم این دفعهآبش کم شد :))))
نه وقت نشد!!!!!

سلام. 
دقیقا همین طوره، همون عده ای هم که گاهی می نوشتند، خیلی هاشون حس و حال نوشتن ندارند! 

ممنون که ما رو هم شریک کردید؛ قسمت نشده تا حالا دریای جنوب رو از نزدیک ببینم؛  دریا خیلی دوست داشتنیه، مخصوصا که اینطوری زلال تر و آبی تر هم باشه... ؛ 

سلام. خواهش میکنم
خیلی زیبا تر از دریای شماله. انشالله قسمت بشه

چه خوب . انشالله همیشه به سفر و شاد باشید :)

متشکر

سلام

هنوز خط اول رو  تموم نکردم گفتم اول بیام یه چیز بگم به شما بعد ادمه رو بخونم :)

نگوییم : شورع

بگوییم : شروع

یعنی تا این حد جناب مهندس ؟:)))

یا خدا ، خدا به بچه تون رحم کنه وقتی جناب مهندس از پسرش املاء میگیره :)))

فعلا یه اشتباه رو ازتون گرفتم اونم تو خط اول نوشته ی این پست :)

به اینا نمیگن غلط! میگن اشتباه تایپی در اثر سرعت بالای تایپ :پی

من که گفتم اشتباه :دی

میخواهی فردا روز برای آقا پسرتون هم همین رو توجیه کنین ؟:)))))))))))))))))))


+ولی خداوکیلی خیلی مستند حرف زدین :)

اصلاً من احساس کردم فیلم مستند شبکه مستند رو میبینم :)

از مستند شبکه 4 هم گذشته جناب آقا نیما :))

:)))

مستند هم خوبه دیگه

مداد رنگی ۱۰ بهمن ۹۴ , ۲۳:۰۸
هی هرچی من دندون رو جگر میذارم هیچی نمیگم,هی میری میای میگی دریای جنوب از دریای شمال بهتره!
کجاش بهتره؟؟؟؟؟
اینبار برو دریای جنوب,وقتی کوسه اومد یه طرف پاهاتو از بییییخ در آورد,اونوقت میام میگم سلام علیکم مستر,دریای جنوب چطوره؟!!:))))))

دریای جنوب خیلی از دریای شمال بهتره

تمیزتر و قشنگ تره!
 و این یک واقعیته
به خاطر عمق کمش تو ساحل کوسه هم نمیاد :پی

اَسی بولیده ۱۰ بهمن ۹۴ , ۲۳:۲۴
علی رقم و جرئت هم اشتباه تایپی هستن آیا مهندس؟؟؟ :/
چه عکسای قشنگی گرفتین
منم دلم کیش میخواد :(

علی رقم غلطه دومی درسته :پیییییی

سلام بر خانم مداد رنگی ببخشید  اینو میگم واقعاً از حق نگذریم دریای جنوب خیلی زیباست و حتی تمیز !! جناب نیما حق دارند که بگن دریای جنوب :)


+

جناب نیما یه سوال ؟

اون آسمون  با چتر پاراسل بودین چه حسی اون لحظه بهتون دست داد جدی ؟

ما هم  تو شهرمون یه منطقه داریم عید که میشه همه چتر بازا  با همین چتر میان اونجا البته قیمتش نسبت به قیمت کیش خیلی ارزونتره :)

والا متفاوته.اولش خیلی هیجان داره. حس پرواز. سکوت آرامش 

بعضیا واسشون حس رس داره. بعضیام ممکنه حالشون بهم بخوره 
ما دونفر ترسیدن.یه خانم وسطش گفت بکشیدم پایین
ولی من بیشتر هیجان داشتم 
چتر با روی آب خیلی فرق داره.چتر زیر پاتون زمینه.احتمال شکستگی پا و اینا خیلی بیشتره

به هرحال دعای صغیر میگیره مهندس،اصن روایت داریم:))))
هیچ دقت کردین ساحل جنوب ماسه نداره!؟یه مشت مرجان فوت شده زیر پاتون لولیدن فک کردین ماسه س.اونا زهر دارن(طرح به خاک سیاه نشوندن صنعت توریسم در کیش)

اتفاقا ماسه هم داره:|||||

اصن خوندنم نمیومد به خدا !

چرا اینجوری نوشتین خب؟؟ یه کم آسونتر!!!
اخبار بیست و سی که نمیگین :))))

بیست و سی:)))))))

مداد رنگی ۱۰ بهمن ۹۴ , ۲۳:۳۹
آقا من هم تو منطقه آزاد انزلی پاراسل رو تجربه کردم,هم تو کیش!
اینجا حالم خوب بود,با اینکه از آب میترسم اما مدام به اینفکر می کردم که بابام همون پایینه و نمیذاره غرق بشم.اما تو کیش اننننقد جیییییغ کشیدم که منو زود کشیدن پایین.چون مدام فکر می کردم اگه بیفتم تو آب,کوسه بهم حمله میکنه!تپش قلب گرفته بودم

من اصلا فکر کوسه نکردم.کوسه کجا بود

نوشتنت خوب بود نیما 
هر شبکه محازی هم که بیاد هیچ جا وبلاگ نویسی نمیشه.

همیشع بع سفر و اینا باشه با مادرتون:))

ممنون

ثریا شیری ۱۲ بهمن ۹۴ , ۱۰:۴۲
متشکر از سفرنامه ی خوبتون... از شما دعوت میشود به دیدن سواحل دریای خلیج فارس در بنادر استان بوشهر نیز اقدام فرمایید تا ما ارزیابی شهرمان را از قلم شما نیز بخوانیم :))

م هزینه بالا برای کی بار دیدن بد نیست ولی در باغ پرندگان این مجموع...
(کی بار = یک بار)
گفتم یه وقت خدا نکرده سفرنامتون خراب نشه با این اشتباه :دی

انشالله در سفرهای بعدی

البته دیلم اومدم و ساحلشو دیدم
ولی خب ازش ننوشتم
ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">