ساحل افکار

بایگانی

خوبه به نظرتون؟

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ

چند قته خیلی مد شده خانمها میان و مینویسن! انتقادی، تفریحی و غیره، یه چیزی که تو این نوشتن منو اذیت میکنه اینه که تو نوشته هاشون هی میاد میگن مرد و "نر"!!

به نظرتون چطوره ما هم از این به بعد بیایم و از واژها ی معادل تو نوشتنامون استفاده کنیم. مثلا بگیم فلانی زنه فلانی "ماده"!! یا مثلا خیلی ها این روزا کارشون شده بیان بیرون و "ماده" بودن خودشون رو نشون بدن یا مثلا کی "ماده تره"؟ و یا مثلا خیلی از جنس های مونث فقط "ماده" هستن و زن دیگه کم پیدا میشه؟؟ یا مثلا مثل همین جملات بعضیا که میگن مرد میخوایم نه نر بگیم زن میخوایم نه ماده

نمیدونم استفاده از این معادل نر و ماده خوبه یا نه؟!!!


موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۴/۱۱/۲۹
مستر نیمــا
خانوم زرافه ۲۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۲۸
خوب شما مطالب نویسنده های چیپ رو نخون ، دلیل نمیشه همه مثل هم باشند ..

کلمات نامانوس مطلب شما رو از توجه میندازه ، پایدار باشید ..

داره استفاده اش زیاد میشه آخه!!

من که بدم میاد ... 

کی بدش نمیاد!!

زینـب خــآنم ۲۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۳۴
: )))))
نـه خب شما نــگین ، ولی خب اینم در جریان هستین ک بعضی چیزا فقط واسه خانوما خوبه و در مقابل همون مورد واسه مردا نـهــ ؟؟؟
; )

ربطی نداره.

نر و ماده واسه حیوان خطاب میشه نه انسان،
به نظر من کسی که استفاده کنه خودشم کمی از اون نداره

طاها میرویسی ۲۹ بهمن ۹۴ , ۱۳:۵۸
زیاد سخت نگیر
نر بیشتر استفاده میشه خب!!

دلیل نمیشه

غلط غلطه و زشت

خوب نیست

دقیقا عکسشم خوب نیست

وای تو رو خدا مستر نیما! نر و ماده چیه دیگه؟
خب معلومه که استفاده ازش خوب نیست.نر و ماده رو واسه حیوونا به کار میبرن.حالا هر چقدرم که خوی حیوانی در مرد یا زنی تقویت شده باشه نباید گفت نر یا ماده! 

دقیقا نظر منم همینه ولی بعضیا نیاز دارن بدونن

برای اینه که کلمه ی مرد یه بار مثبت و ارزشی توش نهادینه هست که وقتی میبینن یه موجود مذکری لیاقتش رو نداره بهش میگن نر که بگن به درجه مرد بودن نرسیده!
ولی کلمه زن هیچ ارزش خاصی توش نیست، مثلا اگه به خانوم ها میگفتن بانو، اون وخ شما میتونستی بگی طرف بانو نیست و فقط ماده است!

دلیلی نداره. هر کسی اون خوی مثبت رو هم نداره باز هم انسانه و لفظی که خطابه اش حیوانه رو واسه انسان استفاده نمیکنن

متونن بگن مذکر!

به نظر من خوب نیست. 
و اینکه به شخصه، به شما به عنوان یه آقا، حق میدم که ناراحت بشین از این واژه...؛ درسته که این روزها خیلی از دخترها قدر دختر بودنشون، و خیلی از پسرها قدر پسر بودنشون رو نمیدونند؛ اما این دلیل نمیشه که ما به کسی توهین کنیم با این قبیل کلمات! یا اینکه اگه یه نفر، یا حتی یه عده رو یه جوری دیدیم، بیایم تعمیمش بدیم به کل اون جنس یا کل اون قشر! 
من به عنوان یه دختر، از رفتار خیلی از دخترها ناراضی ام و اصلا درکشون نمیکنم واقعا؛ 
آقا پسرهایی رو هم دیدم که به هم جنس های خودشون به شدت نقد داشتند؛  و همه ی اینها درسته؛ 
اما کاش هر کسی از خودش شروع بکنه، کاش سراپا انتظار نباشیم، وظیفه رو برای دیگران ندونیم و حق رو برای خودمون؛ کاش دخترهایی که از این واژه استفاده میکنند، یه سر به خودشون بزنن، ببینن خودشون چقدر دخترن؟ چقدر زن هستند؟ چقدر حرمت این دختر/زن بودن رو نگه داشتن؟ 
کاش نگاهمون اول خودمونو ببینه، کاش انگشتمون اول به خودمون اشاره کنه. 
کاش به معنای واقعی کلمه و آنچنان که باید، دخترا دختر باشند، پسرا پسر، زن ها زن، و مردها هم مرد؛ آخه ما انسانیم، اشرف مخلوقات...؛ 

حرف من این نیست که همه خوب هستن! هم زن خوب داریم هم مرد خوب و هم از هر دو جنس بد

و این دلیل خوبی برای نر یا ماده خطاب کردن کسی نیست

منم خیلی شنیدم
حس خوبی بهش ندارم
همون نامرد بهتره تا بخوایم بگیم طرف نره!
ب نظرم نری و مادگی کاربردش فقط برای ی چیزه که خب خیلی زشته!
حالا ن ک من پاستوریزه یا خیلی معدب باشم!اما هر چیزی ک گفتن نداره
مثلا امروز ی چیزی تو وبلاگ کسی خوندم که هم حالم بهم خورد هم تا الان دارم فک میکنم اخه ادم انقد بیشعور!

استفاده از هر لفظی خیلی آسونه ولی مناسب نیست .

آدم از هر خطی که رد بشه دیگه براش عادی میشه و بعد از اون دیگه رد کردن خطوط میشه عادت

متوجه منظور شما شدم؛ منم همین و گفتم دیگه...

:)

رد میشود

هر دو موردش؟

بله دیگه:/

ما که ندیدیم!!!!
تو بلاگ ندیدم ینی!!!
ولی تو در حقیقی جات دوستان وقتی عصبی هستن مثلا میگن همونو قول!!
ولی خشکو خالی نوچ
 بازم تکذیب میکنم:|
و حتی باز هم:|

شما ندیدین. من دیدم. خیلی های دیگه هم دیدن


والا من اگر ببینم تذکر میدم
شما هم بهشون تذکر میدادین خب
شاید این پستو نبینن!!!

+کلا زشته
اینجور حرفا برای حیوون بکار میره با عرض پوزش فراوان

منم حرفم همینه

فریال میم ۲۹ بهمن ۹۴ , ۱۹:۱۸
معمولا آدما تو فضای مجازی خود واقعیشون رو نشون میدن!
درحالیکه اینجا با حقیقت هیچ فاصله ای نداره
چی گفتم اصلا:|

نه به نظرم خوب نیست.

بعضیا آره بعضیام نه



نفس نقره ای ۲۹ بهمن ۹۴ , ۲۱:۲۴
مد شده میان و می نویسن؟ :|
اونا که هیچی ولی این جمله هه هم از تو بعید بود!

من طرفدار این جملات نیستم. خواستم زشت بودن این رفتارو نشون بدم. مطمئنا خودتم از این جملات خوندی! ولی الان زشتیشو بهتر درک میکنی

گمـــــــشده :) ۲۹ بهمن ۹۴ , ۲۱:۳۴
چی بگم والا.

:)

نیمه سیب سقراطی ۳۰ بهمن ۹۴ , ۰۱:۰۰
اصلا بار منفی دارن این کلمات، آدم چندشش میشه '~'

دقیقا.منم منظورم همینه

مگه بحث حیوونه آخه بگی نر و ماده؟ :|
خیر سرمون اشرف مخلوقاتیم زن و مرد خیلی بهتره خو :))

حرف و نظر منم همینه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">