ساحل افکار

بایگانی

خودشناسی.شما چی؟

سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ

تا حالا فکر کردین چه جور آدمی هستین؟

من آدم لمسی ای هستم، یعنی به واقع بیشتر از این که بخوام به کسی بگم دوستت دارم و از این کارا دوست دارم طرفو بغل کنم وناز کنم! یا مثلا موهای خواهرزادمو شونه کنم و نازش کنم. بیشتر دوست دارم محبتمو رفتاری ابراز کنم تا کلامی

در موارد خاص هم بچلونم ایضا! یعنی از این که کسی بهم بگه دوست دارم خوشحال میشم ولی با کارای دیگه خیلی بیشتر خوشحال میشم

مثلا این ویتا از خداشه من هی نازش کنم، خب منم نازش میکنم اما بعضی وقتها دوست دارم بگیرم بچلونمش!!! حیف که نمیشه. میمیره:)))!!!!!!! :(

یا مثلا وقتهایی که میاد سرشو میچسبونه به سرم یا میاد یه جوری لم میده رو شونه هام کیف میکنم

یه وقت هایی داشتن یه پت باعث میشه آدم چیزای خوبی یاد بگیره ها:دی

شما چی؟بصری هستین یا سمعی؟ یا نکنه مثل من لمسی؟


** بعدا نوشت: وقتی میگن طرف سمعیه یا بصری یا لمسی منظور این نیست که اون دوتا رو نداره!!! همه از هر 3 تاش بهره مند هستن و لذت میبرن. ولی در هر شخصی یکیش برجسته تره و از اون بیشتر از بقیشون لذت میبره
موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۴/۱۲/۰۴
مستر نیمــا
لمسی که اصصصصصصصصصصصلاً
سمعی هم تا حدودی
بیشتر بصری ام
ینی طرف روی یه تیکه کاغذ بنویسه دوستت دارم به انضمام یه لبخند ":)"
رو ترجیح میدم به اینکه بگه یا بغلم کنه!

حالت ارجح ترش اینه که برام شکلات بخره و هیچی نگه و هیچی هم ننویسه
خودم میفهمم که دوسم داره نه


+ ارجح خودش صفت تفضیلیه و درست نیست با "تر" بیاد

پس همسر شما راحت ترین کار دنیا رو خواهد داشت :)))))

:)))) همه این کشفیات با یه پت :))))

من وقتهایی که حالم بده واقعا به محبت لمسی خیلی خیلی احتیاج دارم!! فعلا چون نیمه گمشده ی ما هم آب شده رفته تو زمین اثری ازش نیست!! یا عموم بغلم میکنه:دی یا مامانم موهامو نوازش می کنه :دی

آره دیگه! :دی :)))

51درصد سمعی 49 درصد بصری:|
از آدمایی هم که نمیگن چی تو مغزشون و از زبونشون استفاده نمیکنن خوشم نمیاد
حرف زدن/گفتمان/تعامل سازنده ...اینا رو دوست میدارم!

شما بیشتر فکر کنید 70-30 نیست این درصد ها

البته مرز بندی درست نیست. تقریبا همه این عوامل را دارند منتها یکی از آنها برجسته تر است

مستر، مستر، بگو که داری صداهای ازدواج موفق فرهنگ رو گوش میدی و حسابی به دم بخت نزدیک شدی...

خیر!!! اینا رو چندین سال پیش گوش دادیم ما:)))))

ویتا نشسته بود رو سینه ام و داشتم نازش میکردم که این به ذهنم اومد:دی

میبینم که بازم...بله:دی
...
من جفتشو ترجیح میدم
ولی محبت کلامی تکلیفش معلومه
محبت عملی اینی شما انجام میدی که خب پیداست و تقریبا نمود واضح کلامیه، چون مثلا از بغل کردن استنباط دیگه ای نمیشه!

ولی یه سری محبت عملیا هست که تکلیفش معلوم نیست!
مثلا طرف کاهو دوست داره، آدم بره کاهو بخره، معلوم نیست خرید خونه ست یا محبت عملی!:|

و من خودم همین الانم جفتشم
بهرحال زبونم یه زکاتی داره، باید پرداختش دیگه:دی

اینی که میگم لمسی ام منظورم این نیست که بصری یا سمعی نیستم. هر کسی هم از اینا استفاده میکنه هم یه قسمتی اینجوری داره. اینی که من میگم منظورم قسمت غالب قضیه هست. یعنی اونقدری که من از محبت لمسی لذت میبرم از شنیداریش لذت نمیبرم
ولی دلیل بر نشنیدنش نمیشه! یا دیدن. هر چی جای خودشو داره. بحث غالب بودنه
از اون لحاظظظظظظظظظ:))))

هرسه وانه 

:))

محبت کلامی نداشتن خیلی بده

مثل این که بد برداشت کردین!! همه همه این نوعا رو دارن . و هر کسی یه خصوصیت برجسته تری داره

سمعی که خیلی خیلی کم شاید دلیل این باشه که فکر میکنم احساسی که به سرعت بیان میشه به سرعت هم میگذره
ولی وقتی حست اونقدر عمیقه که بشینی درموردش بنویسی یعنی به چیزی که ابراز میکنی فکر کردی و احتمال موندگاریش بیشتره
در کل لمسی ام ینی جدی ترین حسامو بالمس ابراز میکنم بعد از اون بصری و درصد کمی هم سمعی

سمعی بودن به نظرم خیلی خوب نیست! چون به راحتی تحت تاثیر حرف های دیگران قرار میگیره


در کل آدم های سمعی آدم هایی هستن که راحت تر مورد کلاهبرداری و فریب قرار میگیرن. چون بیشتر دوست دارن بشنون و زبون بازا هم معمولا چیزی رو که تحویلشون میدن که اونا دوست دارن

یه تست انجام دادم نتیجه اش این شد: بصری.
معمولا احساسات و افکار رو از چهره بهتر متوجه میشم. خودم هم اولین تغییرات در صورتم اتفاق میافته و مادرم همیشه از قیافه ام متوجه میشه چه حالی دارم و کلا نیاز به کلمه نیست. با ابراز احساسات کلامی هم رابطه خوبی ندارم به هیچ وجه. خلاصه، من یه بصری به تمام معنا هستم! :)

چه تستی؟

بگو ما هم انجام بدیم:دی

غالبش جفتشم، چون تواما انجامشون میدم، دقیقا به یه نسبتن
...
لا اله الی الله!!!:دی

جفت چی؟؟؟ تو هنوز جفتشو نگفتی! سه تا بودن :)))

بله متوجه م کلا گفتم

از وان لحاظ

این لینک ها رو 1 نگاهی بنداز
شاید واست جالب باشه

http://www.khodshenas.ir/

http://iranmbti.ir/

مرسییی

فوق العاده بوددد


سلام 
شرمنده این جواب خیلی خصوصی است ترجیح میدم در ملاعام نگم :دی 
 سامان بیاد به خودش میگم :دی 
((سامان تلمیح از همان  مراد است :دی ولی چون سامان با کلاس تر است میگویم سامان :دی
آیکن خجالت  و از این صوحبتا !چرا اینجا آیکن ندارد؟! مسولین چرا رسیدگی نمیکنند؟! ))

عجب!!

مشکلی نیست به خودش بگین:))

میگن زنا سمعین،مردا بصری
زنا با گوش عاشق میشن مردا با چشم!
من فک کنم مخلوطی از همه اونام، مخلوط چشایی، بویایی، لامسه، شنوایی، بینایی...
حالا درصدشون کم و زیادن، ولی برای اینکه بهترین فیدبکو بگیری، باید همشونو یه جا داشته باشی، یک پک، یه آغوش مثلاً!

مسلما همه مخلوطی از همه ارن. در مورد بصری بودن مردا منم همینطوری هستم

بحث غالب بودن احساساته
فکر میکنم هنور اون جنبه مورد نظرو نتونستین پیدا کنین وگرنه شما هم در یکی قوی ترین

عجب ندارد 
شنیدین  میگن طرف امیدوارم به سر و سامان برسد ؟:دی 
ما این سامان مون از اینجا گرفته شده:)
مثل اون کلمه مراد که شاعر میفرماید به مراد دلت برسید :)

+
داداش کوچکم  به یار نداشته اش همیشه میگه :
اون که گردنش خرد شده نمیدونم کدوم گوریست الان ؟(آیکن نیشخند و خجالت و از این صوحبتا )

آهااااا

من همممه شون با همم:)
و بیشتر از همه لمسی!
از بغل شدن و نوازش شدن به شدت لذت میبرم و در حده یه بچه گربه رام اینجور محبتا میشم.خودمم محبتم رو با نوازش کردن و بغل کردن و بوسیدن و فشششششار دادن طرف مقابلم نشون میدم:)مخصوصا دادا کوچیکمو که حتی از عطر کردنشم نمیگذرم
نوازش مو و ماساژ هم از مورد علاقه هامه.
در مجموع,به خانوادم راحت ابراز علاقه میکنم و با چشمام و کلامم قررررربونشون میرم:)

دقیقا شما هم لمسی هستین با این تعاریف:دی

فکر کنم من لیستی جواب ندادم، مستقل جواب دادم:))
کلامی عملیو میگم بابا:دی
این سمعی بصری لمسیو از کجا آوردی؟؟؟:دی
دوتا آخری اگر و تنها اگر داره که:دی

نه! تو یه بعد از این سه تا قوی تری!

فکر کنم سعمی باشی! با توجه به بحث کلامی

اینا علمیه:دی
نوچ

شونصدبار کامنتم فرستاده شد با این اوضاع اینترنت فکر کنم:|||
...
کفه هیچکدومش سنگین تر از اون یکی نیست
حقیقتا!

به واقع خودتو خوب نمیشناسی پس:دی

منم لمسی ام 

:)

نفس نقره ای ۰۴ اسفند ۹۴ , ۱۹:۵۱
از اون جایی که من این ترم دو واحد روان دارم باید عرض کنم که طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل های معنی دار تجربه می کنیم :))) یعنی به عبارتی حسن علی منصور :)))))

دو واحدی رو ول کن!

خودت چی هستی؟ :)))

نفس نقره ای ۰۴ اسفند ۹۴ , ۲۰:۰۴
تاسف باره یکم :| بصری که به نظر نمیاد زیاد باشم! سمعی هم عموما (عموما البته) تاثیر پذیر نیستم :))) اطرافیان هم میدونن خوشم نمیاد دستمو بگیرن یا موهامو ببافن حتی :| با مثلا بعد از دو سه ماه هم برم خونه باز هم با موچ و بوچ و این قرطی بازی ها حال نمیکنم :)) حالا شاید یهو استثنائاتی پیش اومد (آیکون الکی مثلا خجالتی :دی)

شما هوایی هستین:))))))

اگه اینطوری نیستین بیشتر بصری باید باشین

نفس نقره ای ۰۴ اسفند ۹۴ , ۲۰:۰۸
من برای اینکه بحث به قهقرا :دی نره تو افق محو میشم :))

البته امکانشم بود به قهقرا نره به قه قهه بره  :دی

چراهمه ازخجالت آب شدن؟مگه برای همسر گفته بودین؟اگه منظور این بوده منم برم آب شم 

نه بابا.خودشون. همینجوری محض تنوع بوده :))

چون کلی گفته بودین تعجب کردم چرا خجالت کشیدن دونقطه خجالت نکشیدن

:)

لمسی و بصری بیشتر :دی

:)

زینـب خــآنم ۰۴ اسفند ۹۴ , ۲۱:۰۹
آزمـونی ک یکی از بچـهــ آدرس داده بود اینجا رو انجام دادم
من آفرودیتم  : دی
یکم ک بیشــتر دقت کردم روی خودم متوجه شدم ک منم "لمـسی" ام
ولی اینک بعدش بیشـتر بصـری ام یا سمـعـی شک دارم !

من آپلو :دی ی ی

زینـب خــآنم ۰۴ اسفند ۹۴ , ۲۱:۱۵
اوووووووووووفــ چقــد مقـــررآتـــی  : /

:دی

رفتم بگردم تو اون وبلاگم یه پُستی رو که در همین باب منتاها یه مدل دیگه نوشته بودم پیدا کنم نشونت بدم، کور شدم انقدر خوندم، تمومم نشد، ندیدمشم! :/

ولی اینجوری نیستم!
آقا میگم دوتا باهم!:دی
منو بهتر میشناسی؟؟؟:دی

...

اذیتم کنی اذیتت میکنم، میرم ووری عه بات یو و اینا میشم بیانشم میکنم هی رو هر پُستت ها!:دی

علی ای حال اول آدرس اون وبلاگتو بده :دی

بعدم این حرفات داره منو ووری میکنه عه بات یو هاااا. چون حس میکنم هنوز خودتو نشناختیا :)))

نمی دونم بد بینم، یا شاید سعی کردم که بدبین باشم و نتیجه ش این شد که محبتهای کلامی رو نمی تونم بپذیرم:(... 
خب واضحه که از شنیدن محبت کلامی حس خوبی می گیرم، اما ابدا به اندازه ی خانوم های دیگه نه...
اینجوری هم نیستم که بخوام تو عمل بفهمم و کفایت کنه بیشتر لمسی و بعد بصری و بعد تر از همه سمعی 

این روزا چیزی که زیاده محبت کلامی!

چیزی که بی ارزش شده! از بس دروغ توش هست

چه توقعاتی داریا مهندس،خب همه اولش کلامی میکنن دیگه
نمیشه که یهویی بپره بغل کنه ماچ و فلان که!
به نظرم اول باید محبت کلامی و بصری و سمعی رو باور کنین،بعدا اگه قسمت شد انکاح و سنتی و استغغغفرالله:)))

نه بحث اول وآخرش نیست!!!

بحث نوع شخصیته
اصلا دونفر محرم کامل. اونموقع تفاوت این سه تیپ شخصیتی مشخص میشه

  آره،و فکر کنین دوتا تیپ متفاوت چه شکلی میشن!
یکی دلش میخواد اونیکی رو بچچچلونه،اونوقت اوشون از این کارا چندشش بشه و کهیر بزنه:))))))و دوس داشته باشه عین بز بهش زل بزنن و فقط عاشقانه نگاش کنن:)))

واسه همین میگم اول به خودشناسی برسید

خب بعدش بریم ینی از پسر مردم بپرسیم چی؟!!!
خب معلومه که میگه منم بغل،منم بغل:))))))
باور کنبن با تمام استریی که این دو سه روزه تحمل کردم،اینجا و این دور همی های بی حاشیه ی مجازی برام یه میکن بود
ممنونم

امان از دست شماها:))))

ینی الان شما با ویتا به این خودشناسی رسیدین مهندس جان((((:


اوهوم:))

من کاملا بصری هستم، اصلا سخت حرفم میاد،  خیلی هم بده که اینجوریم، همه میگن کلا اخلاق های مردونه دارم، مهمترین اش اینکه همیشه کل رو میبینم نه جزء. هیچوقت جزئیات به چشمم نمیاد.

بصری ها که باید خیلی هم به جزئیات توجه کنن!

اَسی بولیده ۰۵ اسفند ۹۴ , ۰۲:۵۱
من فکر میکردم همه تاچن :دی ولی مثل این که اینطور نیست :|

:))))))

به قول خط اخرت
من همش با همم
ولی قالب بصری
محبتی هم که البته لمسی
از اینکه موقع فیلم دیدم برادرزادم بهم لم بده
یا موقع صوبت دلی با دوستا دستشونو بگیرم
حس خوبی دارم

این موضوع گه گفتی چقدر مهمه برای ازدواج
تو سفر یه زنو شوهرو 2تا پسر بچه 3-5ساله بودن
مرده فووووق العاده مسئولیت پذیرو پایه و به قول معروف مرررررد
ولی دلمون خواست
ولی وقتی با خانومش صحبت کردیم متوجه شدیم چقدر سختشه که شوهرش اصلا ادمه بروز احساسش نیست
و چقدر اوایل اذیت شده و گریه کرده

فک نکم کسی بتونه این لمسی بصری بودنش رو عوض کنه
یا بخواد کسی عوض بشه
نه؟؟

شادزی

خب این تفاوته ساختاری آدم هاست. باید اگه هم پوشانی ندارند اطلاع داشته باشن و انتظاراتشونو در اون سطح تنظیم کنن

لمسی بیشتر و بعد سمعی

:)

شکوفایی تمدن بشر برآیند ایده های مهندسین تلاشگر است
روزتان مبارک .

مرسیی

مهندس روزت مبارک :-)

ان شاءالله در تمام مراحل زندگیت سربلند و موفق باشی


متشکرم

سلام
روزتون مبارک مهندس 
منم لمسی ام ترجیح میدم بیشتر با رفتارم نشون بدم تا اینکه به زبون بیارم و در مورد دیگران نسبت به خودمم همین انتظار دارم مخصوصا تو این دوره که زبون شده راهی برای فریب دیگران، فقط رفتار هست که واقعیت نشون میده.

ممنون

منم همینجوری رفتاری رو ترجیح میدم

سلام مستر
به شما باید امروز رو تبریک گفت یا روز ملی شدن صنعت نفت رو؟:))))
اما در کل مبارک,محض محکم کاری

هر دوتاشو :دی

مرسی

روزتون مبارک:)

ممنون

من فکر کردم و فهمیدم من بویایی هستم. 
با یه بو میفتم تو اعماق خاطره ها با جزئیات. 
بوها رو زود تشخیص میدم و رو احساسم خیلی اثر میذاره.

این یکی خیلی باحال بود:)))))

یعنی اگه یه روز شوهره بوی خوب نده بدا به حالش:)))))

سلام

فعلا اینا رو ول کنین :)

روزتون مبارک :)

ممنون

منم لمسیم و بنظرم خیلی هم قشنگتره...
روزتونم مبارک جناب مهندس

هر کدومش یه جوره دیگه

مرسییی

من خودم محبتمو بیشتر با حرکات و رفتارم نشون میدم, یعنی نمیتونم بیان کنم, دوست دارم بچلونم یا در مواردی گاز بگیرم حتی!!(برادرزاده م) 
اما خودم خیلی نمیدونم چطوری بیشتر دوست دارم مورد محبت قرار بگیرم, یکم دوست دارم بشنوم, اما دوست دارم انقدر ناب باشه و محدود که وقتی میگه بدونم الان خیلی تلاش کرده که اون حس درونیش رو بیرونی کرده(مثل بابام:))) همسر آینده م هم اگه اینطوری باشه خوبه!
از این بیشتر دوست دارم برق محبت رو توی چشماش ببینم, یعنی ببینم که داره ذوق میکنه و ته دلش داره قنج میره از دیدنم و دوست داشتنم! اینو از قبلی بیشتر دوست دارم.
لمس شدن رو خیلی احساس مشخصی بهش ندارم, چون بعد از چند ثانیه که مثلا مامانم یا بابام یا خواهرم بغلم میکنن نمیدونم باید بعدش چیکار کنم:/// 
نتیجتا اینکه خودم با لمس کردن با دیگران بیشتر ارتباط برقرار میکنم, اما در مقابلش رو نمیدونم هنوز.

اووووووووو شالیزار!!! از این طرفا

راه گم کردی!!

شما لمسی خجالتی هستید:))

من بیشتر بصریم.  بعدشم سمعی

:)

نه، بصری یعنی کلا احساسم رو با نگاه میرسونم، کلا با نگاه حرف زدن و از نگاه حرف خوندن خیلی برام راحت تره.

بصری فهمش سخته کلا

سه تاش
فوق احساسی :))

:))))

فانتالیزا هویجوریان ۱۴ اسفند ۹۴ , ۰۳:۳۸
من بنده ی بغلم غیر بغل هچ مگوی :))))))))))))) و خب تابلوعه که لمسی ام و سمعی

زنده ای هویج؟؟:))))

با یه مروری بر گذشته من بیشتر سمعی و پس از اون لمسی م :)

البته خانما کلا سمعیشون قویه:))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">