ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۴ ب.ظ

گیسوانت زیر باران، عطر گندم‌زار... فکرش را بکن!

                                                             با تو آدم مست باشد، تا سحر بیدار... فکرش را بکن!

در تراس خانه رویارو شوی با عشق بعد از سال‌ها

                                                             بوسه و گریه، شکوه لحظه‌ی دیدار... فکرش را بکن!

سایه‌ها در هم گره، نور ملایم، استکان مشترک

                                                             خنده خنده پر شود خالی شود هربار... فکرش را بکن!

ابر باشم تا که ماه نقره‌ای را در تنم پنهان کنم

                                                             دوست دارد دورِ هر گنجی بچرخد مار... فکرش را بکن!

خانه‌ی خشتی، قدیمی، قل قل قلیان، گرامافون، قمر

                                                             تکیه بر پشتی زده یار و صدای تار... فکرش را بکن!

از سماور، دست‌هایت چای و از ایوان، لبانت قند را...

                                                             بعد هم سیگار و هی سیگار و هی سیگار... فکرش را بکن!

اضطراب زنگ، رفتم واکنم در را، که پرتم می‌کنند

                                                             سایه‌ها در تونلی باریک و سرد و تار... فکرش را بکن!

ناگهان دیوانه‌خانه... ــ و پرستاری که شکل تو نبود

                                                             قرص‌ها گفتند: دست از خاطرش بردار! فکرش را نکن!    (غلامرضا سلیمانی)

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۱
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

ذکر تو از زبان من فکر تو از جنان من
چون برود که رفته‌ای در رگ و در مفاصلم

مشتغل توام چنان کز همه چیز غایبم
مفتکر توام چنان کز همه خلق غافلم

گر نظری کنی کند کشته صبر من ورق
ور نکنی چه بر دهد بیخ امید باطلم

سنت عشق سعدیا ترک نمی‌دهی بلی
کی ز دلم به در رود خوی سرشته در گِلم

داروی درد شوق را با همه علم عاجزم
چاره کار عشق را با همه عقل جاهلم

مرسییی

بیت اخر ما را کشت....

بد جوررر

این شعر رو فقط باید با این اهنگ گوش داد

http://www.abanmusic.org/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86/

مرسی

سلام
یه بغل آواز هم بخونین مهندس :)

+
با خوندن این پست یه سوال واسم پیش اومد !
آیا شما خودتون سیگاری هستین ؟o_O
اصلا بهتون نمیاد ولی این ابیات منو به شک انداخت .
ببخشید بابت پرسیدن این سوال 

خیر. خوشبختانه ما کلا خانوادگی با بوی سیگار حساسیت داریم :دی

گمـــــــشده :) ۱۲ فروردين ۹۵ , ۱۴:۵۴
فک کنم فعلا باید رو فکرش را نکن! تمرکز کنم.خخخخخ

:))))

خب خدا رو شکر :))))

شعره جدیش نگیرید

تازه از منم نیست:))

من معتقدم هر کسی یه شعری رو میذاره تا حدودی به خصوصیات خودش میتونه شبیه باشه.
مثل یه پست سیاسی که طرف قطعا یا اصول گراست یا اصلاح طلبه ...
شعر هم تا حدودی میتونه خصوصیات یک نفر رو نشون بده البته از دید من .
البته روانشناس گروهمون همینو میگه مثل یه نقاشیه که بمحض اینکه بکشی من ببینده متوجه میشم نقاش چه جوریه ؟
چه طبعی داره ؟ خصوصیات رفتاری و اخلاقیش چطوریه :)
نمیدونم منظورم رو درست متوجه شدین ؟:) یا نه ؟:)
البته شعر شما خوب بود بجز اون بوی سیگارش که بوی بدش رو تا اینجا حس کردم :دی 
من اصولا با سیگار دل خوشی ندارم و کلا ازش بیزارم حتی تو شعر و نوشته ها:)


ایراد نظریتون اینجاست که هر کسی هر شعری بگـــــــــــــــــــه با شخصیتش متناسبه

چون هر شعری دلخواه طبع خواننده سروده نشده پس این نظریه ایراد داره
میتونه درست باشه ولی همیشه اینطور نیست

بلی همیشه این طور نیست البته :)
شما درست میگین :)

:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">