ساحل افکار

بایگانی

کی براش جواب داره؟؟؟

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۱۰ ب.ظ

داشتم به این فکر میکردم که ما همیشه روز اول رمضون از یه سری کشورها دیرتر رمضونمون شروع میشه. خب تا اینجاش خیلی مهم نیست ولی به این نکته که فکر میکنم که ملت شب قدر تا صبح بیدار میشینن و دعا و غیره و ...

حالا برام سواله شب قدر یه شبه؟ یا برای کشورهای مختلفم فرق داره؟؟ یعنی یه شب ملائکه میرن عربستان، فرداش میان ایران؟؟؟

مگه حضرت محمد تو عربستان نبود که شب قدر قرآن و ملائکه برش نازل شدن ؟ مگه نباید یه معیار داشته باشه؟؟

خب اگه این جوری باشه با اختلاف یک روزه ایران عربستانم بسنجید میبینید که شب قدرا همه خوابن:)))) فرداش ملت بیدارن


پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضانو تبریک میگم. تصمیم دارم اگه شد حداقل هر روز مقداری ترجمه قرآنو بخونم. فارسیشو که معنیشو بفهمم. اگه توفیق بشه!

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۷
مستر نیمــا
خانم فـــــ ۱۷ خرداد ۹۵ , ۱۷:۱۴
این سوال ساااالهاست تو ذهن همه هست.
من فکر میکنم خیلی مهم نیست چه تاریخی باشه مهم اینه تا صبح بیدار باشن دعا کنن :|

دعا خوبه. ولی خب مثلا چرا 12 هم بیدار نباشیم؟

در این گونه موارد تنها جواب من به خودم اینه که کعبه و بتخانه بهانه است...
در نتیجه شب قدر رو خدا با حس شب قدری ما میسنجه نه با زمانش...
ماشالله اینقدر علما به هم بافتن و پیچوندن که تشخیص منطقی سخت شده تو همه چی...

بحث ارتباط و نزدیکی و دعا و نیایش یه چیزه، بحث اینکه واقعا شب قدر چه شبیه یه چیز دیگه است

من منظورتونو میفهمم ولی مهم برام تشخیص صحیح اون شبه

از اتفاق این سوال برای من هم پیش اومده :)) احتمالا یه شیفت فرشته ها عربستان میمونن ، بقیشون توی شیفت بعدی فردا شبش میان سراغ ما !!

احتمالا:))))

آقاگل ‌‌‌‌ ۱۷ خرداد ۹۵ , ۱۷:۲۴
این هم مسئله جالبیه!
من بنده که عرضی ندارم.
.
ترجمه تنها خوب نیست با تفسیر بخونین خیلی بهتره معمولا.
:)
ان شالله که توفیق خواهد شد.

ترجمه در وحله اول. تفسیر میشه مرحله بعد

منم حلول ماه پر خیر و پرکت رو به شما و همه بچه های وبلاگ نویس تبریک میگم 

این همیشه واسم سوال بود تا یه روز از استادم پرسیدم که چرا عربستان ماه رمضون یه روز زود تر هستن 
همین طور که میدونین زمین در حال حرکت به دور ماه هستش عربستان یه شبانه روز زودتر میتونن ماه رو رصد کنن

این سوال من نبود. اینو میدونم.بحث سر مسئله شب قدر و نزول ملائکه هست

راست میگیا!تاحالا بهش توجه نکرده بودم.یعنی شب قدرا فرق داره؟!اینجوری که نمیشه!

ببین مستر چه طور ذهن ملتو درگیر میکنی:))

همچنین.من ماه رمضون ومحرمو خیلی دوست دارم.حال و هوای خاصی داره

بلاخره این مشکلو باید حل کرد

زینـب خــآنم ۱۷ خرداد ۹۵ , ۱۹:۲۱
مغزم نــمیکشه ، تف تو ریا  : دی
برو از ی عالم امین ُ معتبر بپرس ، آدرس ی سایت بدم بهت ؟
برو راحت سوالت ُ بفرس ، جواب بگیر

آخه مسئله اینه که هر کی یه جور تفسیر به رای میکنه

جواب سوالتون اینجا داده شده :)

http://porseman.org/q/show.aspx?id=118325

نظر فقهی خود بنده به این صورته که یک شب هست و اون هم با توجه به محل قرار گیری قبله مسلمانها باید بر اساس روزهایی که در عربستان از ماه رمضان میگذره حساب کرد. اون شب شب قدر برای همه ساکنان زمینه

البته این نظر فقهی شیخ الشیوخ مستر نیماست:دی
که به نظر خودم با منطق سازگاره

فعلا اونقدر جواب سوالات مختلف تو ذهنم هست :(

که این سوال  توش گم میشه مستر نیما ،تا شب قدر وقت زیاده شاید جواب دادم :))



+

منم بهتون تبریک میگم

ایشالا رمضان پرباری داشته باشین.

یادتون نره ما رو هم دعا کنین :)

ممنون


ممنونم

محتاجیم به دعا

leilaaaaaaaaa mohammadi ۱۷ خرداد ۹۵ , ۲۲:۴۹
سوال خیلی سختی بود،!

:دی

محمدرضا ...... ۱۷ خرداد ۹۵ , ۲۳:۳۵
اینجاااا ایرانه مشتی خخخخخخ

خب بلاخره باید مشخص بشه جوابش

بسیییییاز به فتوىِ شما ایمان داریم و زین پس به شما اقتدا میکنیم یا شیخ:)))
من یه عالمه از این سوالا تو مغزم هست که جرات پرسیدنشم ندارم:(

این صرفا برداشت شخصیم بودا.ممکنه غلط باشه

ایده ندارم راجب قسمت اولش
ولی میتونید ب جای عربی خوندن قران کلا فارسیشو بخونید،بالاخره خدا قرآن رو واسه هدایت فرستاد نه عربی خوندنش و متوجه نشدنش :)

منم نوشتم فارسی دیگه!

چی بگم واللا !

ما رو باخدا درگیر نکن! :دی

:))))

سلام
ببین بحث بحث نجوم و قرار گیری ماه در زمان خاصه (خدا در قران گفته که ماه و خورشید را برای مشخص بودن زمان قرار دادیم) پس مبنا ماه و خورشیده برای تشخیص شب قدر

بعد از اون اینکه عربستان مبنای ما برای اینکه شب قدر کیه و کی نیست نمیباشد
و بید بگم ایرانی ها برای تشخیص روز اول رمضان از همه کشور ها به دلیل حضور گروه های رصد در سراسر کشور دقیق تره
و یه مورد دیگه اینکه یه بار یه روحانی فیلسوف گفته که روز قدر هم به اندازه شب قدر اهمیت داره چون اون طرف زمین الان شب قدر و این یعنی ما یه 24 ساعت قدر داریم
این چیزی بود که من میدونستم اگه جواب قانع کننده ای باشه

بحث نجومیو میدونم داداش.سوال من اینه که با توجه به اختلاف بیشتر از 24 ساعت شب ما با شب اونا کدوم درسته؟؟ ملائکه شب بعدم میان؟ چون طبق محل قرار گیری عربستان و ایران هر دو شب و روز یکسان دارن.پس اون بحث روز دیگه میره کنار.حالا ملائکه فردا شبشم نازل میشن؟ مثلا چین اگه یه روز بعد ما ماه رو ببینه اونجا هم یه شب دیگه شب قدره؟

دنبال شدید:-)

اطلاع میدن این چیزا رو؟

زینـب خــآنم ۱۸ خرداد ۹۵ , ۱۳:۲۲
تفسیر ب رای کار ماهاس ک علم دینی چندانی نـداریم
نه کسی ک عمرش ُ پای کشف حقایق دینی ُ پاسخ ب شبهات گذاشته

والا در مورد همونام خیلی مطمئن نیستم

✿✿ یاشل ✿✿ ۱۸ خرداد ۹۵ , ۱۵:۰۷
بابا بچه مومن
پسر مومن کم دیدم

نه بابا. ما خیلی با مومن بودن فاصله داریم

گفتم دیگه:
و یه مورد دیگه اینکه یه بار یه روحانی فیلسوف گفته که روز قدر هم به اندازه شب قدر اهمیت داره چون اون طرف زمین الان شب قدر و این یعنی ما یه 24 ساعت قدر داریم

دقت نکردی به جوابم. ما و عربستان به هم چسبیده هستیم. بلفرض روزشم شب قدر اون طرف باشه. ما یه شب بعدش میگیریم. یعنی اون روز هم که میگین تموم شده. شده فرداش

و اشکال کار همینجاست!!!

داریم یه مذاکراتی میکنیم انشاالله از شما هم دعوت میکنیم شب عربستان خودم و خودت برشون نزول میکنیم مشکل حل شه

خبر بدین پس:))

آخه نوشتین مقداری :|||
گویا باید یک جزء بخونین :||

اگه بخوام ختم قرآن کنم

هر قدری بخونم راضیم.مهم اینه بخونم

سلام
اتفاقا برای منم سوال شد و از سایت آقای مکارم پرسیدم:

http://makarem.ir/compilation/Reader.aspx?lid=0&mid=19195&pid=61871

سلام.ممنونم که پرسیدین.ولی جوابشون اصلا قانعم نکرد 

حس میکنم یه جوری توجیه کردنه!چون تو قرآن میگه لیله القدر به صورت مفرد.نه جمع 
حتی با فرض کروی بودن باز این که روز قدر هم برای اون طرف زمین شب قدره قابل قبوله.اما این که برای هر قسمت یه شب باشه برای من قابل قبول نیست


سلام
خب لیلة القدر برای ما ایرانیا یه شب واحده . برای صعودیا هم یک شب واحده . شما شب قدرو اینطوری تعریف کن : زمانی که توی ماه رمضان به موقعیت خاصی نسبت به ماه میرسیم ، اون شب برای ما شب قدر و شب نزول فرشتگان هست . پیامبر زمانیکه توی چنین موقعیتی نسبت به ماه قرار داشتن قرآن به ایشون نازل شد . نه یک تاریخ خاص .مثلا نماز صبحو در نظر بگیرید . وقتِ نماز صبح تو بازه ی زمانی مخصوصی هست . برای کسیکه اون سر دنیا هم هست تو بازه ی زمانی مخصوصی هست ولی  با وقت نمازِ ما همزمان نیست . نمیشه گفت چون قران گفته نماز صبح باید تو بازه ی زمانی خاصی خونده بشه پس باید همه ی دنیا همون وقتی  که ما میخونیم بخونن و در غیر این صورت با کلام قرآن تناقض داره . چون هر کسی با توجه به موقعیتی که نسبت به خورشید داره وقت نمازش تعیین میشه . شب قدر هم همینطوره با توجه به موقعیتی که نسبت به ماه داریم تعیین میشه .  من وقتی دارم قضای نماز صبحمو میخونم نمیتونم بگم ارزش نمازم به اندازه ی کسیه که همزمان با من داره اون سر دنیا الان نماز اول وقتشو میخونه . چون نماز صبح برای من یک وقته برای اون یک وقت دیگه . شب و روز قدر هم همینه . ثواب و ارزشش هم همون وقتیه که " ما" توی موقعیت خاصی نسبت به قمر هستیم نه کشور عربستان . 
اگه با این دید پاسخی رو بخونید که دارن توجیهتون میکنن هیچوقت به جواب نمیرسید . فکر توجیهو بذارید کنار . یک درصد احتمال بدید شاید درست باشه .




من حرفتونو برای نماز و غیره قبول دارم ولی برای شبی که یک بار هست و خدا ملائکه رو نازل میکنه یعنی خدا میاد برای هر قسمت یه بار ملائکه رو نازه میکنه؟؟

یک شب و یک روز با هم باز هم قابل قبوله فرداشم دوباره برای یه قسمت دیگه به نظرم منطقی نیست!!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">