ساحل افکار

بایگانی

افطاری چی بخورم حالا؟ :(

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۰ ب.ظ

سر ظهر سرم درد میکرد و واسه همین زود اومدم خونه و خوابیدم. خوشبختانه انگار بهترم و اوکی شد

داشتم الان قرائتی گوش میدادم. یادم میاد همیشه بچه که بودیم عصر های جمعه یا پنج شنبه بود همیشه تلویزیون میذاشت و گوش میدادم. یکی از خصوصیات خوب قرائتی اینه که حرفشو تند میزنه. مثل بعضیا حرفاشو نمیکشونه. کلا از روحانی هایی که آروم حرف میزنن و حرفاشونو میکشونن خوشم نمیاد. نه از خودشونا از نوع صحبت کردنشون. واسه کش دار کردن منبر حرفاشونو میکشونن و آدمو خسته میکنن. یعنی 1 ساعت آدم بشینه پای منبر کسی که حرفشو تند یا عادی میزنه ولی ربع ساعت نشینه پای منبر اونیک ه حرفاشو میکشه.من کلا سیستمم اینجوریه

اکثرا هم اونایی که تندتر حرف میزنن طرفدارای بیشتری دارن

کاش اینو تو حوزه یادشون میدادن!

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۵/۰۳/۲۳
مستر نیمــا
زینـب خــآنم ۲۳ خرداد ۹۵ , ۱۸:۵۸
یادش بخیر راهنمایی ک بودم ، پنجشنبه ها سخنرانی آقای قرائتی رو ک پخش میکرد از تی وی ، صبح شنبه جواباش ُ یادداشت میکردیم ُ میبردیم ، اگ جواب سوالای آخرش ُ درست میدادیم ، قرعه کشی میکردن ُ هرچند وقت ی بار بهمون جایزه میدادن ، هنوزم دارم
امسال مشهدن ، واقعا آدم باحالیه ، و دوست داشتنی  : )
افطاری هم نون ُ پنیر ُ گوجه ُ خیار یا سبزی یا طالبی ! همینجور چیزا دیگ !
هم سالمن هم خوب هم در دسترس !
البته اگ شما مردا با این چیزا سیر بشین ×

فقط واسه جایزه اش؟
نه ما که سیر نمیشیم :)))))

خانم فـــــ ۲۳ خرداد ۹۵ , ۱۹:۰۰
برای عوام باید آروم صحبت کرد تا متوجه بشند!  :|

عوامم میفهمن.آروم صحبت کردن فقط آدمو خسته میکنه

من برای افطار دسر شکلاتی درست کردم
اصن زحمتی نداشت
ریختمش تو شیر چند دیقه همش زدم رو گاز و الان تو یخچاله

یه موقع صدای استادارم میزنم رو دور تند
ینی بعضیا سرعتشون از سرعت تایپ منم کمتره!!!

واقعا دسر شوکولاتیم شد افطار :||||||


واقعااا

سلام  
طاعات و عبادات قبول درگاه حق 
+
آقا هر وقتی سرتون درد گرفت و نمیتونین دارو بخورین از مخلوط آب ولرم و دارچین استفاده کنین البته اگر بوش 
نمیره تو حلق تون :)
اگر بوش نرفت تو حلقون و روزه رو باطل نکرد که بعید میدونم :دی 
آب ولرم و دارچین رو قاطی میکنین و با دستمال کاغذی یا پارچه ای مقداری از اون دارچین رو می مالی رو پیشونی تون 
فقط مواظب باشین به چشمتون نزند و نخورد ...وقتی پیشونی تون دارچینی کردین اونوقت یکربع صبر میکنین که دارچین 
اثر کند بعد از یکربع با آب ولرم پیشونی تون رو میشورین وقتی شستین یک کم پیشونی تون قرمز میشه ولی عوضش 
دردتون خوب میشه ...قرمزی پیشی تون هم بعد یک ربع میره:)
ولی اون سر درده کاملا میره:)
حتی بدون خوردن مسکن.
امیدوارم هیچوقت  سردردبه سراغ تون نیاد و همیشه سالم و سرحال باشین.

بقیه پست تون بعدا میام میخونم:)

تا حالا تست نکردم!

جواب میده واقعا؟
ممنون

منم حوصله ى منبراى کششششدارو ندارم!بدجورى حوصله سر بر هستن:|
واسه افطار فرنى درست کن،بیست دقیقه اى حاضر میشه.بلدى؟

من افطاریو شامم یکین

افطاری نون داغ محلی  با پنیر محلی و عسل محلی و کره محلی و شیر داغ  تازه :)
آخی چی میشد اگر بود:)
 یاد یک خاطره افتادم نیمساعت دیگه  تو وبم می نویسمش :)
مرسی بابت موضوعی که پیشنهاد دادین :)
ولی شما الان همون نون و پنیر و چایی و خرما رو بخورین :دی 

با اینا من سیر نمیشم که :||||||

ما هم افطارى و شاممون یکیه دیگه!
شامى بلدى درست کنى؟شامى مجردى.
سیب زمینى رو بذار بپزه،رنده کن،توش پیاز رنده کن،تخم مرغ و نمک و زردچوبه بزن.خیلى خوشمزه س
با چایى و نون پنیر و اگه بود،با سبزى نوش جان کن.

نه تا حالا درست نکردم

ریسکش زیاده :دی

یه مثلی هست که میگه:
دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!!!
البته بلا نسبت آقای قرائتی!
منظورم اینه که چون خودتون تند حرف میزنید از کسانی که تند حرف نمیزنن خوشتون نمیاد !!

چمیدونم.شاید

آی گفتیااااااااا

جون میدن تا یه جمله رو بگن

انگار همیشه رو اسلوموشنن

خب آدم خسته میشه

دو سه تا سیب زمینی خام و رنده کن با یه دونه تخم مرغ و ادویه خای دلخواه  نازک نازک پهن ماهیتابه کن جوری که قشنگ سرخ شود فکر کنم قشنگ دو تا سه بار ماهیتابه رو پر باید بکنی زیادم هست می تونی بگذاری برای بعدت مثل اون الویه هم نمی شود
این دم دست ترین و در عین حال خوشمزه ترین غذاییه که بلدم
توصیه می شود با شربت ابلیمو که توش خاکشیر و تخم شربتی داره بخوری

حس این نیست. یه پیشنهاد دیگه بدین

واقعا جواب میده اینو یک لحظه هم شک نکنین :)
مگه سر درد تون از میگرن باشه اون موقع جواب نمیده...
اینو یکی از دوستان داداشم که پزشک طب سنتی است به داداشم گفته بود و واقعا رو هر کی 
امتحان کردیم جواب داده فقط باید مواظب باشین دارچین به چشمتون نخوره.
یادتون بچگی آدامس دارجینی بود کاغذ اون آدامس های دارچینی رو میزاشتن لای زبون ؟
دارچین زیون رو اذیت میکرد دقیقا وقتی این دارچین رو برای پیشونی تون استفاده میکنین 
پیشونی تون اون احساس همون زبون داره ولی احساس میکنین داره درد تون رو میکشه بسمت خودش ...
و کل درد سرتون رو حذف میکند .
امتحان کنین ولی مواظب باشین به چشم تون دارچین نخوره...
البته اگر نره تو حلق تون و روزه رو باطل نکند میشه الانم استفاده کنین ولی جون خاصیت دارچین رفتن به حلق 
بعد افطار امتحان کنین.
اصلا جوشنده دارچین هم تسکین دهنده سر درد هستش...

+
اگر درد سرتون از میگرن باشد جدیدا طب سنتی با استفاده از طب سوزنی برای این درد راه گشا شده.
یکی از فامیل هامون میگرن داشت دوست داداشم که پزشک سنتی بود با استفاده از طب سوزنی درد میگرن شو 
خواباند برای همیشه. الان دو ساله میگه  اون سر درد های میگرنی رو دیگه نداره.

نه میگرنی نیست. بعضی وقت ها میگیره دیگه

درست کردنش خیلى ساده س.ماهیتابه رو داغ کن توش روغن بریز،راحت سرخ میشه و نمیچسبه!
خب اذون گفتن که!میتونى برى آش بخرى؟!یا اینم نمیتونى!
فراختِ عظمى!

درست کردن محتواش سخته :دی

آش خریدم

برین  سر کوچه یه کاسه آش بخرین و بیاین دیگه چون حوصله نداری پیشنهاد خرید میدم :دی 
ولی اگر قارچ داشتین میتونستین برای افطار کبابش کنین و بخورین خیلی هم مقوی و خوشمزه است :)

ولی بگین چی الان تو یخچال  و خونه دارین تا بگم چی درست کنین البته اگر حوصله تون میشه :)

تو یخچال فقط مرغ دارم و گوشت و دیگر هیچ!

نفس نقره ای ۲۳ خرداد ۹۵ , ۲۰:۰۸
من کلا با سیستم
"- سلام بفرمایید
- سلام خسته نباشید، دو سیخ جوجه بدون پلو، یه دلستر لیمو و سالاد؛ اشتراک ٧٨٠" زندگی میگذرونم :| اگه مخالفی کفش تنتاک بپوش یهو سیر میشی :دی

چقدر جوجه.آدم خسته میشه خب

در شیرازی بودن شما که شکی نیست:))))))

نودل داری؟ نودل درست کن
اگه مرغ یا گوشت چرخ کرده داری می تونی با هر سیزیجاتی مثل بروکلی کلم قارچ و این چیزا تفت بدهی قاطی کنی با هم بخوری اگرم مرغ و گوشت نداشتی سبزیجات ها رو دراز دراز ببر تفت بده با نودل قاطی کن

یا یه چیز خوش مزه دیگه سینه مرغ و ریش ریش کن با جعفری گیشنیز یا هر سبزی خرد شده دیگه ای که دم دست داری
با خیار شور و پیاز داغ و گردو قاطی کن می تونی توش پیازچه و زیتون و هویج هم هم بریزی و مثل الویه سس مایونز و روغن زیتون اینا بریزی بگذاری لای نون بخوری
منم الان تازه از سر کار دارم می روم خونه تا برای افطارم یکی از اینا رو سر هم بندی کنم دو نقطه دییی
حس اینا رو هم نداری دیگه بگو یکی بیاد برات غذا درست کنه والا

نودلم کجام لود آخه!اگه اینا رو تو یخچال داشتم که مشکلی نبود:))))

سبزیجات صفر!! هیچی ندارم

عجالتا زنگ بزنین غذا بیارن با پیک واستون ، چون ما هرچی پیشنهاد بدیم الان شما حال درست کردنش رو ندارین :))

دیگه همینکارو باید بکنم

با حرفت در مورد روحانی ها موافقم

:)

سلام نیما طاعاتت قبول التماس دعا:))
این دستوری که باران برای سر درد داده موثره حتمن انجام بده.
من زنجبیل با گلاب میزارم سریع رفع سردرد میشه:))

شام هم هر چیزی که خوردی نوش جان:)

سلام.همچنین
خوشبختانه خوابیدم خوب شد

اگر هنوز شام نخوردین مرغ رو آب پز کنین و سپس سوخاری نمایید و آب مرغ رو دور نریزین و توش زرد چوبه بریزین و با همون مرغ سوخاری میل بفرمایین :)

فکر کنم الان افطار کردین ولی برای سحرتون یا افطار فرداتون اینکار رو بکنین خیلی هم وقت نمیخواد

 زمانی که مرغ میپزد شما استراحت کنین وقتی پخت با پودر سوخاری و مخلوط تخم مرغ یا شیر یا آب

(من شیر معمولا استفاده نمیکنم )

مرغ رو به داخل مایه تخم مرغ بزنید بعد داخل پودر سوخاری بعد سرخش کنین و بخورین :)

به همین سادگی به همین خوشمزه گی بستنی میهن :دی



+

با حرفتون همینجوری یاد این جمله  افتادم :)


دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ، ای هیچ زبهر هیچ  بر خویش مپیچ :دی

 

مرسی

امشب که گذشت.تا شب های دیگر:)

اما بعد ...

منم نمیدونم چرا من آقای قراعتی رو خیلی دوست دارم !؟

شاید یه علتش اینکه دهه ی 60ایی ها یه جور دیگه پای حرفای حاج آقا قراعتی(همزه مفقود شده)  نشستند

شایدم بخاطر اینکه هر وقتی آقای قراعتی حرف میزد مادرم پای صحبت هاش میشست و ما هم بالطبع اینکارو میکردیم ...

ولی واقعاً حرفای آقای قراعتی رو همیشه دوست داشتم بشنوم :)

شاید هم بخاطر اینکه خیلی شیرین مطلبو میگه بقول خودشون چون شوخی تو کلامشون هست بیشتر تاثیر میذاره به من ببینده :)

بابت پرگویی ببخشید :)

ممنون

فن بیانشون خوبه. یواش حرف نمیزنه.

با خنده و خوش رویی حرف میزنه

من که افطار خونه ی مامان بزرگم بود و عدس پلو با گوشت و آش رشته خوردم :))
و چون خودم بلد نیستم آشپزی کنم نمیتونم طبیعتا به شما چیزی پیشنهاد بدم :دی
یه چیز دیگم اینکه اول یه خرید برین بعد از دوستان دستور غذا بگیرین.. آخه هرچی میگن که ندارین :))) 

نوش جان

آشپری بلد نیستین؟
نچ نچ نچ نچ

برا من فرقی نداره طرف کی باشه هرکس زیاد و یواش صحبت کنه منو عصبی میکنه :/

می تو

آقاگل ‌‌‌‌ ۲۳ خرداد ۹۵ , ۲۲:۱۲
آقا پاشو برو بیرون یک فلافلی پیدا کن بزن به بدن روشن میشی. این دیگه فکر داره جان آقاگل؟ :دی

فلافل ماه رمضون حال نمیده

✿✿ یاشل ✿✿ ۲۳ خرداد ۹۵ , ۲۲:۱۶
کشدار میخوای مظاهری خخخخخخ

من اصلا نمیتونم گوش بدم به اینا

واسه سردرد1راه دیگه هم هست.1بانداژ باعرض 10سانت بپیچ دور سرت طوری که لبه پایینش بالای پلکت باشه نه خیلی سفت باشه نه خیلی شل بعد1لایه شو بکش رو چشمت ویااستراحت کن یابخواب.من که میگرن دارم خوبه برام دیگه دارو استفاده نمیکنم.فکرمیکنم چون میگرن نداری بهتر جواب میده برات

خوابیدم خوب شد:)

مرسی

همه م طبابت کردن ماشالا!
فر داره گازت؟

فر با جوجه گرذون:دی

نه اینکه هیچی بلد نباشم.. چیزای سختو بلد نیستم والا :))

خوبه تخم مرغ بلدی پس :دی

اره، تقریبا مطمئن بودم جهازت کامله عطف به اون بخار پز بود؟ چی بود خریدی چند وقت پیش:د
...
ببین
مواد جوجه کباب رو اماده میکنی، سس مایونزم ایندفعه بهش اضافه میکنی، حالا مرغه کامله، جوجه بریده شده، یا مرغ پاک شده ست هرچی میریزی تو این مواد از الان مثلا
فردا که رسیدی خونه دو ساعت مونده به افطار این موادو از صافی رد میکنی، میچینی تو یه ظرف مخصوص فر، مرغارو که چیدی، اب این موادم که از صافی رد شده اضافه میکنی میذاری تو فر زیرشم کم کن که خشک نشن اروم اروم بپزن
جوجه گردوناتم دربیار مهندس:د

مرسییی.کم سس استفاده کنید. چاق میشینا :دی

یعنی به مرز جنون میرسم وقتی یکی رو حالت اسلوموشن باشه حرف زدنش 
یعنی در آروم ترین حالت هم باشم یهو آمپر میچسبونم 

شما از من بدتری که

نه دیگه.. از شما که بیشتر بلدم.. تخم‌مرغ غذای تخصصی آقایونه :))

خعلییییی

مصطفی فتاحی اردکانی ۲۴ خرداد ۹۵ , ۰۲:۴۸
چه پیشنهاداتی شد برای رفع سردرد و افطاری

بو مگه روزه رو باطل میکنه!!!!!!!!!!!!

کند صحبت کردن نه ولی اینکه مطلب رو هی بپیچونن تا بگن خیلی رو اعصابه، بعضیا هستن وقتی منبرشون تموم میشه شاید یه مطلب رو گفته باشن در مقابل هم اونایی که آخر منبرشون یه کتاب چیز یاد میگیره آدم

همه دستشون تو کاره


من با هر دوجورش مشکل دارم

اقا من حاضرم بیام برات تا آخر ماه رمضون غذا درست کنم فقط یکی بره جای من این دوتا امتحان های اخری رو بده

آقا قبوله.امتحان دادن که کار نداره

سنگـــ ـــول ۲۴ خرداد ۹۵ , ۱۹:۵۱
عادل فردوسی پور باید آخوند میشد. یحتمل به درجه ولایت نایل میشد.

بخداااا

بانوی عاشق ۲۶ خرداد ۹۵ , ۱۶:۱۲
منم حاج آقا قرائتی رو دوس دارم
زاهدان ک بودم دلنشگاه سیستان همایش نماز دعوت شدیم
اونجاازنزدیک دیدمشون
خیلی پاش درد میکرد ولی وقتی نشست کل سالن رو با حرفاش شاد کرد

برای روحانی که کشدار خرف میزنه مثال بزنم یا همه درجریانن؟

خداییش کارش درسته

بانوی عاشق ۲۶ خرداد ۹۵ , ۱۶:۱۵
ساراجون زمان ما ی روسری میبستن دور سر دیگه بانداژ نمیکردن

واسه سردرد میگه

بانداژ چون کش میاد بهتر میشه مقدار فشارشوروی رگای سر وپلک بالا تنظیم کرد.چون باید چندبار دورسر پیچیدش و1لایش بیاد رو چشم بانداژ بهتره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">