ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ب.ظ

شاعر شده­ ام اوج در اوهام بگیرم

                                              هی رقص کنی از تنت الهام بگیرم

شاعر شده ­ام صبرکنم باد بیاید

                                              تا یک غزل از روسری ­ات وام بگیرم

هی جام پس از جام پس از جام بیاری

                                              هی جام پس از جام پس از جام بگیرم

 آشوب شوی در دلم آشوب بیفتد

                                              آرام شوی در دلت آرام بگیرم

سهمم اگر افتادن  از این بام بیفتم

                                              سهمم اگر اوج است از این بام بگیرم

سنگی زدم و پنجره ­ات باز...ببخشید

                                              پیغام فرستادم پیغام بگیرم

شاعر شدم اقرار کنم وصف تو سخت است

                                              شاعر شدم از دست تو سرسام بگیرم

                                 (محمد حسین ملکیان)


موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۵
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

آرام شوی در دلت ارام بگیرم ... 

زیبا بود

:)

تو جشنواره ى شعر رشت اول شدااااااا،اصفهانیه:)
معروف به فراز

جدی؟؟نمیدونستم

شعرش خیلی قشنگه

آره،همون جشنواره ى شعر نور
میخواستم باهاش سلفى بگیرماااااا:))))

شعرش رو هم تو وبلاگم گذاشتم

قهوه را بردار و یک قاشق شکر... سم بیشتر!

پیش رویـــــم هــــم بزن آن را دمــــادم بیشتر

قهوه ی قاجاری ام همرنگ چشمانت شده ست

مــی شوم هـــرآن بـــه نوشیدن مصمــــم بیشتر

صندلی بگذار و بنشین  روبرویم،وقت نیست

حرف ها داریــــم ، صدها راز مبهــــم، بیشتر

...راستش من مرد رویایت نبودم هیـــچ وقت

هرچه شادی دیدی از این زندگی غم بیشتر

ما دو مرغ عشق، اما تا همیشه در قفس

ما جدا از هم غم انگیزیم، با هــــم بیشتر

عمق فنجان هرچه کمتر می شود حس می کنم

عــــرض میــــز بینــــمان انگار کـــــم کـــــم بیشتر

خاطرت باشد کسی را خواستی مجنون کنی

زخـــــم قدری بر دلش بگذار، مرهـــــم بیشتر

حیف باید شاعری خوشنام بودم در بهشت

مادرم حـــــوا مقــصر بــــــــــود، آدم بیشتــر

*

سوخت نصــف حرفهایـــم در گلــو...اما تو را

هرچه می سوزد گلویم دوست دارم بیشتر

آره اونجا خوندمش :)

به به :) 

یه شاعر دیگه هست همچین غزلی داره با این مطلع : 

باید که دو چشمان تو را وام بگیرم !!!

نخوندم اون شعرو


بگذار که چشمان تو را وام بگیرم
با دیدن دنیای تو آرام بگیرم

تردستی لب‌های تو را دیدم و باید
از شیوۀ خندیدنت الهام بگیرم

در هر قدمم شوق رسیدن به تو جاری‌ست
می‌خواهم از این راه سرانجام بگیرم

من شاعر درباری‌ام و چشم تو کافی‌ست
تا خیره در آن باشم و انعام بگیرم

عمری‌ست که در پیچ و خم زندگی‌ام، کاش
یک لحظه در آغوش تو آرام بگیرم...


محمد غفاری 

مرسیی

ممنون واقعا.
اگر این شعر رو اینجا نمیگذاشتید بعید بود یه روز بخونمش:(
اصلا آدم رو تا ساحل افکارش میبره:)))

خواهش میکنم

:دی

محمد جان ملکیان دوست عزیزم امید وارم هر کجا هست حالش خوب باشه:)
خاطرات زیادی باهاش دارم :)

:)

آقاگل ‌‌‌‌ ۲۶ خرداد ۹۵ , ۰۰:۰۲
خیلی خیلی عالی بود.
لذت بردم.
تشکر

خواهش میکنم

نفس نقره ای ۲۶ خرداد ۹۵ , ۰۰:۵۲
در اینجا باس با حسرت گفت که چه حرف ها که درونم نگفته می ماند؛ خوشا به حال شماها که شاعری بلدید!

عی بابا

 زیبا بود.... 💐💐💐

:)

شاعر شوم و ....
:)

:)

بانوی عاشق ۲۶ خرداد ۹۵ , ۱۶:۱۸

چرا من فکر میکنم شعر فقط شعرای فریدون مشیری؟

البته همسرمم یکم شعر کفته ک باید سرجمعشون کنم

خودتون رو محدود میکنید خب

محمدرضا ...... ۲۶ خرداد ۹۵ , ۱۹:۲۶
دو چشم خسته‌اش از اشک تر بود
ز روی دفترم چون دیده بر داشت
غمی روی نگاهش رنگ می‌ باخت
حدیثی تلخ در آن یک نظر داشت
مرا حیران از این نازک‌دلی کرد
مگر این نغمه‌ها در او اثر داشت‌؟
چرا دل را به خاکستر نشانید؟
اگر از سوز پنهانش خبر داشت
نخستین بار خود آمد به سویم
که شوقی در دل و شوری به سر داشت
سپردم دل به دست او چو دیدم
که غیر از دلبری چندین هنر داشت
دل زیباپرست من ز معشوق
تمنای نگاهی مختصر داشت
نگاهش آسمانی بود و افسوس
که در سینه دلی بیدادگر داشت!
پر پروانه‌ای را سوخت این شمع
که جانان را ز جان محبوب‌تر داشت
به پایش شاعری افتاد و جان داد
که آفاق هنر را زیر پر داشت
نمی ‌داند دل پر درد شاعر
چه آتش‌ها به جان زین رهگذر داشت
ولی داند‌: «‌فریدون» تاج سر بود
اگر غیر از محبت سیم و زر داشت!

*
مرا گوید مخوان شعر غم انگیز، که حسرت عقده گردد در گلویم!
خدا را‌، با که گویم کاین ستمگر، غمم را هم نمی ‌خواهد بگویم!
فریدون مشیری

مرسسسییی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">