ساحل افکار

بایگانی

درود بر شرفتون

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۷ ب.ظ

هر وفت همه میرن سراغ چیزیو ازش مینویسن من سعی میکنم اینکارو نکنم ولی خب این بار دلم نیومد

چون عکس سربازا رو دیدم قبل از رفتن

چون میدونم یه سرباز چقدر میتونه مظلوم باشه.

یاد اون روزایی افتادم که تازه اعزام شده بودیم. همه غرورمون به باد رفته بود و همه ساده و مظلوم بودیم. چقدر رفاقتامون بی شیله پیله بود. صمیمی

یاد اون روزی که مادرا اومده بودن واسه بدرقه پسراشون روز اعزام و هر بار اون صحنه یادم میاد دلم واسه همه سربازا میسوزه. یاد اون خداحافظی های آخر

باید سرباز بشید تا درک کنید...

حالا که یه سریشون رفتن و دیگه برنمیگردن نمیدونم مادراشون چی میکشن. هر لحظه یادشون میفته به اون بوسه و آغوش و خداحافظی آخر...

به این فکر میکنم که داداش خودم هم 3 روز پیش با همین سربازها اعزام شد و چقدر نگرانش هستیم

به این که ببینی رفیقت دیگه نیست

خدا رحمتشون کنه و به خانوادشون صبر بده


خداحافظ سرباز. خداحافظ رفیق خداحافظ برای همیشه


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۳
مستر نیمــا
♫ شباهنگ ۰۳ تیر ۹۵ , ۱۸:۰۲
هیچ وقت به روم نمیارم ولی آدمِ نگران و دلشوره داری ام
داداشم تا سر کوچه هم بره نگرانش میشم
چه برسه وقتی که مثلاً بابام بخواد بره مسافرت
همیشه میگم خدا به اینایی که پدرشون یا شوهرشون دائم سفرن صبر بده
ینی پیر میشم تا یکی بره ی جایی و برگرده بس که پشت سرش دعا می‌کنم

حالا فکر کن یه روزی پسرت بخواد بره سربازی...

من همین الان عکس سلفی اخرشون رو دیدم که پخش شده تو اینترنت...
الهی بمیرم برای مادراشون...
برای مظلومیت و سادگی تو چشمای خودشون....
برای تنها فرصت بودنشون که اینقدر ساده و بی گناه از دستشون رفت :(

خیلی دلم سوخت براشون


♫ شباهنگ ۰۳ تیر ۹۵ , ۱۸:۲۳
پسرم
این آینده انقدر دوره که فکر اینجاشو نکرده بودم مستر!

چند سال پیشم اتوبوس المپیادیای جهانی تصادف کرده بود و از تیمشون فقط مریم میرزاخانی زنده مونده بود...
هر روز شاید هزار نفر تصادف کنن و فوت کنن
ولی بعضی خبرا دردش بیشتره
مثل همین سربازا

واسه هم دردی بیشتر گفتم

این خبرا خیلی درد ناکه

محمد حسین ۰۳ تیر ۹۵ , ۱۸:۵۷
به قول لافکادیو :آقازاده‌ها به 05 نمیرن

هعی....

یاد خاطرات تلخ خودم تو 02 افتادم:/

02 کجا بودی؟

من 01 تهران

محمد حسین ۰۳ تیر ۹۵ , ۱۹:۰۵
02 پرندک از توابع رباط کریمه 

خوش گذشته پس

. زیزیگلو ۰۳ تیر ۹۵ , ۱۹:۰۷
05،07 چیه؟ مگه نوک اتده؟!

+انقدر دلم سوخت وقتی فهمیدم سرباز بودن....

اسم پادگان هاست

خیلی خبر بدی بود و دردناک...خدا ب خانواده هاشون صبر بده...خیلی سخته

نکته ی بدترشم میدونین چیه اینم ک اخبار خودمون هیچی در موردشون نمیگه انگار ن انگار ک اینا سربازای کشورمونن...

خیلی وقته که دیگه امیدی به صدا سیما نیست

محمد حسین ۰۳ تیر ۹۵ , ۲۰:۵۸
اگه هتل ۰۱ بودم مثل شما خوش میگذشت:دی
۰۲ پرندک جهنمیه برا خودش!!!

02 هم که میگفتن خوبه که!

♫ شباهنگ ۰۳ تیر ۹۵ , ۲۱:۰۸
در مورد صدا و سیما، یه قانونه که خبرهای بدو این جوری یهو نگن
همین تصادفشم با احتیاط میگن
فکر کن یکی با بیماری قلبی نشسته داره اخبار میبینه و فامیل اون سربازاست
کلاً با احتیاط میگن


ملت ما کلاً یه جوری ان
اگه اخبار دقیق و مو به مو رو هم میگفتن ملت میگفتن چه قدر بی رحمه صدا و سیما و فکر دلِ ملت نیست

چه قانونیه آخه!! مسخره اس

بهرحال خبر رو که میگن. اگه اینجوری که خیلی خبرا رو نباید بگن

در پاسخ به شباهنگ:
چه طور صبح تا شب اخبار جنگ و قتل و حتی طوفان و قطع شدن برق تو منهتن و ... همه رو صد بار میگه اما مال داخل رو نه! 

حرف حساب

♫ شباهنگ ۰۳ تیر ۹۵ , ۲۲:۰۹
ببین از ظهر تا همین الانشم اخبار، این حادثه رو پوشش دادن
حتی همین الان الان! با لفظ سرباز وطن خطاب میکنن
نمی‌دونم این جوسازیِ یه عده برای چیه

من رشته م رسانه نبوده و تخصص ندارم دقیق جواب بدم
ولی اخبار داخل کشورو عرض کردم...
سعی میکنن جو داخلی رو امن و آروم جلوه بدن

رسانه‌ی غربی هم برای مردم کشورشون دقیقا همین کارو انجام میدن
یه زمانی امریکا درگیر جنگ عراق و افغانستان بود و مردمش فکر میکردن سربازاش رفتن آدم بدا رو از عراق بیرون کنن! ینی در این حد مهمه رسانه.

دوستم رشته ش رسانه است و دست و پا شکسته اینا رو ازش شنیدم

چون همه انتقاد کردن چرا صدا سیما نمیگه. شبکه های مجازی پر شد

الان دیدن خیلی ضایعه اینا نگن :||||||||

. زیزیگلو ۰۳ تیر ۹۵ , ۲۳:۰۱
الان...اخبار شبکه 2 داره میگه در موردشون

الان که همه عالم و آدم فهمیدن اینام یادشون افتاده بگن عقب نمونن

واقعا خبر تکون دهنده ای بود، خدا میدونه چی داره میگذره به خانواده هاشون.
منم برادر دارم و نگران اینکه اگه بره سربازی...
خدا به خانواده هاشون صبر بده.
کپشن های اینستاگرام رو که بخونید زیر پست های مرتبط اشک امان نمیده...

مثل این میمونه که غنچه یک گل که داره باز میشه رو له کنی

تو اوج جوونی:(

مداد رنگی ۰۳ تیر ۹۵ , ۲۳:۲۸
ماهایى که تو خونه پسراى جوون داریم،یه همزادپندارىِ آزاردهنده پیچیده توى قلب و مغزمون و این دو روزه واقعا حالمون خوب نیست!
خیلى غم انگیز بود
براى داداشتون آرزوى سلامت و تندرستى دارم مهندس،انشالله به دل خوش سربازیشون تموم بشه

ممنونم

انشالله همه سربازا سلامت باشن

جوجه تیغی ۰۴ تیر ۹۵ , ۰۰:۱۷
دیگه واقعا خسته شدم از اینکه این اخبار رو ببینم و بجز ابراز همدردی کاری از دستم برنیاد...
خداحافظ سرباز خداحافظ رفیق خداحافظ برای همیشه:(

هعیییییی

♫ شباهنگ ۰۴ تیر ۹۵ , ۰۴:۱۵
مستر اینو دریاب:

http://radioblogiha.blog.ir/post/89

عههههه

برم گوش بدم ببینم چی گفتن :دی

این موضوعیه که همه باید دربارش بنویسن.
مرگ یه سرباز خیلی سخت و تلخه:((((
****** 
برادرت سلامت باشه.

بله

ممنونم

خدا رحمتشون کنه 
من وقتی عکسشون رو دیدم فقط به یاد ماماناشون افتادم که الان چی میکشن 

خیلی سخته واسه یه مادر 
خدا بهشون صبر بده 

پارسال شب شهادت امام علی (ع)   پسر عموم اینا تصمیم گرفتم واسه سربازای پادگان  افطاری بدن شله زرد ،فرنی تمام چیزای که تو خونه موقع ماه رمضون هست ولی تو پادگان نیست درست کردیم و واسشون فرستادیم
پسر عموم میگفت شما دختر نمیفهمین موقع ماه رمضون تو پادگان بودن و کنار خانواده مخصوصا مادر نبودن ینی چی



خیلی کار قشنگی کرده پسر عموتون

دمش گرم واقعا

الهی برادرتون سلامت باشه...
اتفاق بسیار تلخی بود، من همیشه دلم برای سربازا می سوزه و همه میگن حس ترحمت مسخره ست. خب بگذریم...

انشالله

...

بانوی عاشق ۰۵ تیر ۹۵ , ۱۲:۲۰
خدارحمتشون کنه
برادر منم سربازه و روزهای آخرشه
وقتی یاد اون روزی میفتم ک تا پادگان بردیمش ک برای آموزشی برن تهران جیگرم کباب میشه
خدا ب خانواده هاشون صبر بده
ب اون خواعرو برادری ک روز آخر نبودن تا با برادر سربازشون خداحافظی کنن و امیدشون ب برگشت برادر بوده


فقط ی سوال
این سربازا گوشی ازکجا آورده بودن سلفی گرفته بودن؟

:((((
بعضیا قاچاقی میبرن داخل
بچه های ما هم آورده بودن

♫ شباهنگ ۰۷ تیر ۹۵ , ۱۶:۳۸
تاثیر رسانه
چامسکی معتقد است رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه دارند و می‌توانند تبدیل شوند به ابزار رضایت‌سازی و فضایی ایجاد کنند که مردم جامعه از شرایط موجود راضی باشند. رسانه در متشنج کردن شرایط نیز نقش به‌سزایی دارد. اما گاهی رسانه‌ها آزادی اندیشه را از مخاطب می‌گیرند.


تو جزوه‌ام نوشته بودم.

همین نگفتنه باعث ایجاد نارضایتی شده

دکتر فاطی ۰۷ تیر ۹۵ , ۲۲:۱۵
واقعا جای بسی تاسف داره.... 
خیلیاشون از هم استانی های من بودن... 😔😔😔😔

آخی:(((

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">