ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر

چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۲ ب.ظ

«گل در بر و می در کف و معشوق به کام است»

                                                              از منظرِ دین این سه قلم جنس حرام است

اقدام و عمل نام قشنگیست به هر حال

                                                             این نیز شعاریست که در حد پیام است

از عدل و عدالت که سخن پیش می آید

                                                             خوشبخت کسی هست که دارایِ سهام است

گفتند که ما تشنه ی خدمت به شماییم

                                                             معلوم شد این حرف هم از رویِ زُکام است

این جمعیت از رویِ ارادت ننشستند

                                                             این خیلِ عزادار پیِ خوردنِ شام است

کوتاه نباید بکند ریش خودش را

                                                             آن کس که تمام هدفش پست و مقام است

هر سال به حج میرود آقایِ فلانی

                                                             اما پسرش یکسره در نوبت وام است

از بس که حقوقش کم و کسر است معلم

                                                             دریافتی اش هفتمِ هر ماه تمام است

احسنت بر این فقر که از بدوِ تولد

                                                             همراهیِ او با منِ بیچاره مدام است

با این همه اندوه و گرانی و تورم

                                                             مردن،به خدا خوبترین حسن ختام است

بدبختی ما کار همین دشمن فرضیست

                                                             مدیونی اگر فکر کنی کار نظام است

یکروز اگر فیلم بگیرند از ایران

                                                             آن فیلم غم انگیز ترین نوعِ درام است            (مصطفی علوی)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۹
مستر نیمــا
Lady cyan ※※ ۰۹ تیر ۹۵ , ۱۸:۵۴
چه قدر قشنگه خیلی :)

:دی

جمله بندیم شعر بودا:))

. زیزیگلو ۰۹ تیر ۹۵ , ۱۸:۵۹
از روسری آن صورتِ ماه آمده بیرون

انـگـار کـه مـاه از دلِ چاه آمده بیرون

 

بی جنبل و جادویی کسی تنگ غروبی

خـرگـوشِ مــن از زیــرِ کلاه  آمده بیرون

 

صف بسته خلایق همه انگشت به دندان

انـگـار کـه  دُردانـه ی شـاه  آمــده بیرون

 

بر جان جهان رحم کن از گوشه ی شالت

یـــک تـار از آن  مــویِ سـیـاه آمـده بیرون

 

دل می کَندازقصه ی فردوس هرآن کس

از بـاغِ تـــو بـا سـیـبِ گـنـاه آمـده بیرون

 

از شرم تو همرنگ شقایق شده امسال

از خـاک خــدا هـرچـه گـیـاه آمـده بیرون

 

دنـبـال تـو گـفـتـم قـدمـی راه بیفتم

دیـدم بـه هوایت خودِ راه آمده بیرون

 

" عبدالحسین انصاری "

  

مرسی

اینم قشنگه:

تو ای سرباز پاک آریایی
هم اینک، صاف در قلب خدایی
همان بهتر که در این ماه روزه
دگر در پادگان هرگز نیایی

بگو: "بدرود ای ایران زیبا
که با انگشت های ما شدی مشت
تو را تا آخرین خون، دوست دارم
همین عشق قشنگ تو مرا کشت"

بگو: " بدرود، ای ایران مظلوم
نکردی از جوانانت حمایت
جواب عشق ما را خوب دادید
ولی جانم فدای جای جایت"

بگو: " خیری ندیدیم از تو کشور
نه از مالت، نه راهت، نه سلاطین
که بوده ارزش ما کمتر از آن 
کسی که لیز خورده در فلسطین!"

آخرین بیت عالی بود

مداد رنگی ۰۹ تیر ۹۵ , ۱۹:۱۸
همه مون خسته ایم از اینهمه دروغ و دغل!

:)

چقد شعر قشنگی بود....
یه کمی هم منو یاد این شعر انداخت:

نیمه شب پریشب گشتم دچار کابوس

دیدم به خواب حافط توی صف اتوبوس

گفتم: سلام حافظ، گفتا: علیک جانم

گفتم: کجا روی ؟ گفت: والله خود ندانم

گفتم: بگیر فالی گفتا: نمانده حالی

گفتم: چگونه ای؟ گفت: در بند بی خیالی

گفتم: که تازه تازه شعر و غزل چه داری؟

گفتا: که می سرایم شعر سپید باری

گفتم: ز دولت عشق، گفتا: کودتا شد

گفتم: رقیب، گفتا: کله پا شد

گفتم: کجاست لیلی؟ مشغول دلربایی؟

گفتا: شده ستاره در فیلم سینمایی

گفتم: بگو، زخالش، آن خال آتش افروز؟

گفتا: عمل نموده، دیروز یا پریروز

گفتم: بگو، ز مویش گفتا که مش نموده

گفتم: بگو، ز یارش گفتا ولش نموده

گفتم: چرا؟ چگونه؟ عاقل شده مجنون؟

گفتا: شدید گشته معتاد گرد و افیون

گفتم: کجاست جمشید؟ جام جهان نمایش؟

گفتا: خریده قسطی تلویزیون به جایش

گفتم: بگو، ز ساقی حالا شده چه کاره؟

گفتا: شدست منشی در دفتر اداره

گفتم: بگو، ز زاهد آن رهنمای منزل

گفتا: که دست خود را بردار از سر دل

گفتم: ز ساربان گو با کاروان غم ها

گفتا: آژانس دارد با تور دور دنیا

گفتم: بگو، ز محمل یا از کجاوه یادی

گفتا: پژو، دوو، بنز یا گلف نوک مدادی

گفتم: که قاصدک کو آن باد صبح شرقی

گفتا: که جای خود را داده به فاکس برقی

گفتم: بیا ز هدهد جوییم راه چاره

گفتا: به جای هدهد، دیش است و ماهواره

گفتم: سلام ما را باد صبا کجا برد؟

گفتا: به پست داده، آورد یا نیاورد؟

گفتم: بگو، ز مشک آهوی دشت زنگی

گفتا: که ادکلن شد در شیشه های رنگی

گفتم: سراغ داری میخانه ای حسابی؟

گفتا: آنچه بود ار دم گشته چلوکبابی

گفتم: بیا دوتایی لب تر کنیم پنهان

گفتا: نمی هراسی از چوب پاسبانان؟

گفتم: شراب نابی تو دست و پا نداری؟

گفتا: که جاش دارم و افور با نگاری

گفتم: بلند بوده موی تو آن زمان ها

گفتا: به حبس بودم از ته زدند آنها

گفتم: شما و زندان؟ حافظ ما رو گرفتی؟

گفتا: ندیده بودم هالو به این خرفتی!

شاعر: سید محمدرضا عالی پیام

مرسی.عالی بود

میدونی چی دلمو میسوزونه؟؟
اینکه این یکیو نمیتونم کپی کنم!!
پنج چراغ روشن برای این بغل شعرت

دارم فکر میکنم چه نقشه ها واسه اون شعرای کپی شده کشیدی:)))

دیشب واسم دعا میکردی که این فانتزیای کپی شعری برام داری واقعی شن
:پی

دعا کردم. من که تهشو میبینم با خیال راحت بهت میگم میرسی

اتفاقا میخواستم از تو همینو بپرسم که چرا واسه من دعا نکردی؟؟؟

دعا کردی واقعا؟؟؟
میدونی، مهم اینه به ارامشِ مرتبط رسید گیریم این ادمی که فکر میکنی، مچِ ارامشت نباشه و یکی دیگه باشه...اما باشه!!
...
حالا از کجا میدونی دعا نکردم؟؟؟

بله

چون شیخ رو هنوز نشناختی

بانوی عاشق ۰۹ تیر ۹۵ , ۲۳:۴۸
ریتم خوندن شعرتون منویاد شاعر طتجنزپردازی انداخت ک درمورد نماز شعر خونده بود
توگوشیم فیلم شو دارم
یکمش یادمه
میگفت:
فکرم همه جاهست ولی پیش خدانیست
سجاده ی زر دوز ک محراب دعانیست
گفتند سر سجده کجا رفته حواست
اندیشه ی صیاد من ای دوست کجا نیست
ازشدت اخلاث من عالم شده حیران
تعریف نباشد ابدا قصد ریا نیست
از کمیت کار ک هر روز س وعده
از کیفیتش نیز همین بس ک قضا نیست
یک ذره فقط کند تر از سرعت نور است
هر رکعت من حائز عنوان جهانیست
این سجده ی آخر نکتد سجده ی سهو است
چندیست ک این حافظه درخدمت مانیست
ای دلبرمن تاغم وام است و تورم
محراب ب یاد خم ابروی شما نیست
بی دغدغه یک سجده ی راحت نتوان کرد
تا فکرمن از قسط عقب مانده جدانیست
یک سکه سپردنددوتا سکه گرفتند
گفتند ک این بهره ی بانکی ست ربا نیست
از بس ک پی نان حلالیم شب و روز
در سجده ی ما رونق اگر هست صفا نیست
گویند ک گنجی ست ب هرسجده بیایید
من رفتم و پیدل نشد این گونه نیا نیست
به به چ نمازی همین است ک گویند
راه شعرادور ز راه عرفا نیست
ینی بیت ب بیتش رو گوش کردم استپ زدم اومدم نوشتم دوباره برگشتم گوش کردم:-D

عالیییی بود این شعرررر

مرسییی

میرزاده خاتون ۰۹ تیر ۹۵ , ۲۳:۵۸
یک رشته از این مساله ها مساله ای نیست /این قدر نگویید چرا مساله ای نیست

کمبود و گرفتاری و این گونه مسائل/ عادت شده در کشور ما مساله ای نیست

سر منشاء  آن هم نه مدیران ،خودِ ماییم /بیمار نباشیم ، دوا مساله ای نیست

با ماسک زدن یا مثلا ترک تنفس /دیگر منو اکسید هوا مساله ای نیست

اصلا چه نیازی به مدیریت بحران/المنةُ لللهَ که بلا مساله ای نیست

گیریم که در کوچه ی  ما سیل بیاید /تا هست جت اسکی و شنا مساله ای نیست

هر چند  که طوفانِ شدید استرس افزاست/با بستن یک وزنه به پا مساله ای نیست

در زلزله هم هول شدن مساله ساز است / خونسرد که باشیم لذا  مساله ای نیست

هر دزدی و هر مفسده را سوژه ی جک کن /کم شور بده مساله را  مساله ای نیست

 اقلام خوراکی همه مشکوک و مضرند/پس سفره ی بی برگ و نوا مساله ای نیست

یک طایفه دلواپس آمار طلاقند /تا ثانیه ای شصت و دوتا مساله ای نیست

بالفرض یکی با کمک اکس و ال اس دی/چرخی بزند توی فضا مساله ای نیست

 فعلا همه  با این نت و گوشی سر کاریم / بیکاری ما شکر خدا مساله ای نیست
 
امروز فقط  موی زنان چالش جدی ست/این حل بشود، هیچ کجا مساله ای نیست 
 
آسوده بخوابید که شهر امن و امان است/دلشوره چرا ؟ جان شما مساله ای نیست 
 
مصطفی مشایخی


عالی بود دکتر

عااااالییی بود مرسی

:)

دست شیخ درد نکنه، پول منبر حلالش
گرچه شیخ به نظر دو سه روزی هست کیفش کوک نیست!
...
این شعر بالا خیلی خوبه
از این شعرا بود که تو جلسه شعر با رهبر خونده شد و چقد رهبر خندید بخاطرش و تشویق نمود ذوق شاعرو 

شیخ واسه منبراش پول نمیگیره:پی

...

یا شیخ
خیلی خوب بود دم شما گرم
آقا ما هرچی شله زرد آوردن هی یاد شما کردیم

نوش جان 

دریغ از یه کاسه که اینجا بدن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">