ساحل افکار

بایگانی

از هر دری سخنی

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹ ب.ظ


+ دیشب کلی با یه دوست قدیمی صحبت میکردم. گزیده ای ار حرف هامون این بود

" پول شاید رفاه بیاره ولی خوشبختی نمیاره. هر چند بی پولی میتونه باعث بدبختی بشه"

بعضیا فرق این مفاهیمو نمیدونن، 


+کسی تا حالا میوه های تابستونیو فریزکرده؟؟ میشه؟ (میپرسم که به سرنوشت اون اولویه مبتلا نشه :))))

مثلا فکر کنید وسط زمستون یه بسته گیلاس تک دانه یا آلبالو بیاری و بشینی پشت پنجره و برف بیاد بخوری. خیلی شاعرانه اس

حالا فکر کن تو همون تصویر بخوای پرتقال تکراری و خسته کننده رو بخوری. هیچ گونه شاعرانگی نداره :(

البته این وسط توهین نشه به انار!


+یه بارم هندونه رو گذاشتم توی قسمت یخدون یخچال خنک شه بعد بخورمش. فرداش یادم افتاد. یخ زدن همان و نابود شدن همان!


+اهواز هشدار دادن تو این چند روز دما بالای 50 درجه است بعد به مردم میگن برید روز قدس! با زبون روزه. خداییش خود مردم فلسطینم اگه بدونن راضی نیستن!


+یه وقت زشت نباشه من نگفدم طرفدار کیم. خب معلومه پرچم ژرمنا بالاست:دی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۰
مستر نیمــا
مریم بانو ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۰۳
والا جاری من میوه ها رو فریز میکنه از نتیجه هم راضیه. البته بنا به تجربه میگن بهتره که یک خراشی با چاقو روی میوه ایجاد کنید، بهتره اینجوری.
ما تجربه فریز کردن آلبالو و انجیر رو داریم. خوب هم بود. خوردنش هم تو زمستون شاعرانه بود.

بعد یخ میزنه یخش باز میشه طعمش فرقی نمیکنه؟؟ چروکیده نمیشه؟

اگه همینجوری میمونه برم تو کار فریز کردنا
تو کار انجیر نیستم.بیشتر آلبالو گیلاس

بعد خراش باعث چی میشه؟؟

. زیزیگلو ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۰۷
جاست زلاند نو
همیشه دوس داشتم متفاوت باشم :/

:)))))))

خیلیم متفاوتی.فقط جزو قاره اروپا نیست. زیادی متفادت شدی

. زیزیگلو ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۱۲
"خراش باعث چی میشه؟"
در جوابتون باید بگم که باعث خراشیده شدن میشه :/

چقدر با مزه م من! :))

شما  یه گوله نمکین :))

نمیشه، هیچوقت میوه فریز شده که با تازه یکی نمیشه 
من البالو فریز شده رو امتحان کردم
هنووووزم از پارسال داریم:|
میوه اولا یخش باز شه اب میندازه، در ثانی این مزه الاسکا ترش میده
...
اون دوست قدیمیت جزو کدوم دسته بود اونوقت؟؟

خب خوب میشه یا نه بلاخره

فریز کنیم خوبه یا پول دور ریخیتم؟؟

آلاسکا:|||||||||||||||
متوسط:دی

نه نکن به نظر من!
اگه هدفت میوه خوردنه نکن!!
ولی اگه مثلا میخوای البالو پلو درست کنی خب فریز کن!
...
همین دیگه البته متوسطین معمولا بی طرف قضاوت میکنن ولی خب...

:(
البته اینا جملات نقض خودم بود:دی

مستر یه چیزی بگو بگنجه. مگه اهوازم برف میاد که البالو بخوری پشت پنجره و بری فضا. امکاناتت کمه :)

آخه من که همیشه اهواز نیستم:دی

خونه که میرم برف میاد خب :دی

خب زمستون تو هوای بهاری اهواز میریم ب کارون آلبالو میخوریم:دی

بیست و دو ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۳۸
یه‌جوک اومده بود میگفت جنوبیا میگن هوا ۵۸ درجه است جهنمم ۶۰ درجه، ارزش نداره به خاطر دو درجه روزه بگیریم!:))
گمانم آلبالو بشه، اما خب اون کیفیت رو نداره، گوجه سبزم امتحان شده ست چون در طول سال ما کنار بعضی غذاها مثل دلمه اینا میذاریم میشه اما میگم کیفیتشو از دست میده و خب خیلی مزه ی اورجینالشو نمیده...
شما میتونید میوه هارو خشک کنید به این شکل که هلو و سیبو زردآلو و توت فرنگی و اینا رو با یه چاقوی تیز خیلی نازک نازک برش بزنید پهن کنید روی میزی جایی تا خشک بشه بعدش دیگه خشک شدشو نگه داری کنید اونم خوشمزه ست،کیوی و موزم خشک شدشون خوب میشه.

گوجه سبز دیدم.جالب نمیشه
آره خشک شده اش رو دیدم.ولی میوه اش یه چیز دیگه است

مریم بانو ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۴۱
والا ما که فریز میکردیم طعمش فرقی نداشت. البته طعم میوه بود با یخ وسطش.
اگر قبل فریز کردن میوه رو یک خراش کوچیک بدین، بنا به دریافت و تجربه من،
آب وسط میوه یخ نمیزنه. گاهی رطوبت میان میوه تو فریزر یخ میزنه
 و بعدا میوه طعم یخمک پیدا میکنه. ما آلبالو رو اینجوری فریز میکنیم خوب هم درمیاد.
دور میوه یخ بزنه طعمش عوض نمیشه. اما یخ وسط میوه به نظر من مزش رو عوض میکنه

آره آب دخلش یخ بزنه نابود میشه دیگه

محمد حسین ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۳:۵۸
نظر من همون نظر فامیله تو این قضیه : 

http://hw8.asset.lenzor.com/lp/10879981-8826-l.jpg

باور کن پول رفاه میاره ولی خوشبختی نه!

شاید رفاه داشته باشی اما حس خوشبختی نه!

راستی برامون بگید اون دوست مذکور که وبلاگتون رو یافته بود، واکنشی از خود نشون نداد به رمزی شدن مطالب؟

اصن نمیدونم میاد یا نه

چیزی که متوجه نشدم

محمد حسین ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۴:۱۸
بَره بَره :))
من چند روز پیش هلو و انگور الو گذاشتم فریز سرد بشه کمی بعد افطار بخورم تا دو روز بعد یادم افتاد :دی
بعد در اوردم کمی اب شدن هسته هارو در اوردم و گذاستم تو میکسر یه اسکوپی عالی شده بود خیلی خوشمزه
ما البالو رو میزاریم تو فریز کمی بهش نمک میزنیم 
وقت خوردنم نمیرسه به اب شدن یخش همش سریع خورده میشه 
کنار بخاری تو فصل دی ماه مثلا خیلیم هم شاعرانه میشه ((((:

تو فکرم تست کنم:دی

آلبالو هیچ مشکلی پیدا نمیکنه چون یخ هم میزنه خوبه توی پرانتز(من خودم میوه های سرد و توی یخچالی و دوسندارم) ولی آلبالوی فریز شده واقعا عالیه

موز و هم تاحالا فریز کردیم برای شیرموز اونم بد نیست و در کل خوبه مشکلی بوجود نمیاره و ی شیرموز خیلی خنک بهتون میده...

ولی پریشب صحبت بود ک انبه رو هم فریز میکنن برای شیر انبه ک خیلی خوب میشه ولی خودم استفاده نکردم...

گیلاس چی؟؟؟

گیلاس و نمیدونم چون امتحان نکردم ولی فکر نمیکنم بد بشه...اخه گیلاس سفته میوه ای نیست ک آب بندازه معمولا اونایی ک شُل میشن بعدا مزه شون عوض میشه ولی بازم میگم گیلاس و امتحان نکردم ولی البالو رو میدونم خوب میشه تازه من اصلا آلبالو خور نیستم

ولی ی چیزی بگم زیادی فریز نکنین ک بعدا بمونین توش

حالا تست میکنم ببینم چی میشه

فرزانه شین ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۵:۲۷
هندوانه اصلا خوب نمیشه یخ زدش...
آلبالو و زغال اخته عاااااالی میشه....اصولا میوه های ترش بهتر جواب میدن...فکر نمی کنم گیلاس خیلی جالب بشه...
موز هم که اکثر مواقع هست ولی فریز شدش هم خوشمزه میشه.دیگه سیاهم نمیشه
فقط وقتی آلبالو و زغال اخته و موز رو گذاشتین یخ بزنه بهتره بعد از بیرون آوردن از فریزر همون موقع بخورید...خیلی هم در حالت یخی خوشمزست.
موز هم حتما حلقه حلقه کنید و بذارید یخ بزنه،بعدش اگه همون طور که یخ زدست بریزیدش توی مخلوط کن هم یه حالت کشدار و بستنی مانند خوبی میشه.

افتضاح میشه

موز که همیشه هست.یخ زده برای چی

نفس نقره ای ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۵:۴۲
خب من یه چیزی میگم خعلی خودم باهاش حال می کنم! میوه هارو بذار تو یه ظرف آب بعد فریز کن! اگه شیرینی آب رو بتونی باهاش تنظیم کنی که ایول :دی
البته من فریز میکنم بعد دو روز همشو می خورم بسکه خوش مزه میشه!

اینم از اون اختراعاتته ها:))

مــــــــ. یــ.مــ ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۶:۲۴
:)
چرا خشک نمیکنید:؟
آجیل طور:پی

خب میوه اش که بهتره

مــــــــ. یــ.مــ ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۶:۲۶
یه چیز دیگه در باب خوشبختی پولی
 یه وقتی با شوهر عمم داشتیم حرف میزدیم برگشت گفت فلانی کلی پول داره ولی هیچی بهش مزه نمیده واینا 
منم گفتم ممکنه پول خوشبختی نیاره ولی بی پولی بدون شک بد بختی میاره و از حرفیم که گفتم کاملا راضیم:)

آره بی پولی بدبختی میاره 

هندونه میوه حساسیه!یخ که بزنه داغون میشه

ولی میوه های سفت اینطوری نیستن

مثلا البالو بد نخواهد شد مطمانا!

تست میکنم

سلام
مستر الان که وقت بسیار تا اخر فصل. بهترین کار اینه تست کنید نتیجشو به ما هم بگید لطفا:)))
توی اینترنت سرچ کنید فریز کردن میوه های تابستانی نتیجه بهتری میگیرید.
برای پیشگیری از چسبیدن میوه ها به صورت یک توده، هنگام فریز کردن ابتدا آنها را در یک سینی بچینید و در فریزر قرار دهید تا سفت شوند سپس در ظروف دردار یا کیسه فریزر بریزید و دوباره در فریزر نگاه دارید تا کاملا منجمد شوند.برای فریز کردن میوه های هسته دار مثل آلبالو بهتر است قبلا هسته آنها را درآورید. یک روش دیگر برای منجمد کردن میوه های هسته دار این است که ابتدا هسته آنها را جدا کنید سپس میوه ها را در ظروف دردار ریخته و با مقداری شربت روی آنها را بپوشانید و در ظرف را بسته در فریزر قرار دهید. به این ترتیب کیفیت میوه بهتر حفظ خواهد شد.روش های سنتی نیز برای حفظ میوه های تابستانی وجود دارند که از آن جمله می توان به کمپوت کردن یا تهیه مربا و ترشی از این میوه ها اشاره کرد.

فکر کنم باید همینکاارو بکنم


مداد رنگی ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۸:۳۶
خب چه کاااااااریه؟!
آلبالو خشک رو خیس بنداز و بشین پشت پنجره شاعرانه بخور،طعمشم فرقى نداره که!
گیلاسم کمپوتش کن
دنبال دردسرى هاااا

مزه اصلشو نمیده خب

مداد رنگی ۱۰ تیر ۹۵ , ۱۸:۴۲
بى پولى به تنهایى میتونه احساس خوشبختى رو خدشه دار کنه اما پول،نمیتونه به تنهایى عامل خوشبختى باشه!

دقیقا

توت فرنگی شاتون یا هلو اینا رو بگذار
بعدش ولی به عنوان میوه نمی تونی بخوری می تونی بریزی تو میکسر به عنوان اسموتی بخوری
دقیقا عین همین دیالوگ و من با دوستم داشتم:)))))

اونجوری حال نمیده

آلبالو وگیلاس مشکلی براشون پیش نمیاد ولی بقیه میوه هارو نمیدونم.

1سوال برام پیش اومد.انارو میشه فریز کرد؟

نع خراب میشه

:))

آلبالو اووخ نمی‌گه اگه فریزش کنی :دی

ما پارسال آلبالوهای تو حیاطمونو فریز کردیم من تو زمستون باهاش کیک آلبالویی درست می‌کردم تازه:))

نصفشم همونطور شاعرانه میشستم می‌خوردم :دی

پس حتما باید تست کنم 

جوجه تیغی ۱۱ تیر ۹۵ , ۰۰:۱۰
خب ما یه بار آلبالو گذاشتیم بد نبود البته کمی نرم شد. هرچقدر سریعتر یخ بزنه، بهتر میمونه که برای این کار نیتروژن مایع توصیه میشه؛)

برف، آبادان، پشت پنجره، آلبالو،...

نیتروژن رو خوب اومدی :))))

آبادان کجا؟؟
 البته آبادان هر سال 1 متر برف میاد

زینـب خــآنم ۱۱ تیر ۹۵ , ۰۰:۲۰
ما ک شاتوت هـــرسـآل میذاریم توی فریزر
توی تابستون نـمیخوریم ، فریز میکنیم مگ توی زمستون روی دسری کیکی چیزی بذاریم ُ بخوریم  : |
انبه هم بذاری فریز بشه خوب میشه ، البته مثلا میتونی توی زمستون شیرانبه درست کنی بخوری !
بازاری هم میشه ولی مثلا اگ بخوای خیلی ثابت کنی ک کدبانویی ُ اینا  : دی
سیب هم وقتی بچه بودیم همیشه مامان بزرگم میذاشت توی فریزر ، بهمون میداد میخوردیم ، خوشمزه میشد ؛ البته نه دیگ واسه چند ماه بعدش ، واسه این سر ما رو گرم کنن ، امروز میذاشتن فردا میدادن بخوریم !
آلبالو ک کاریش نـمیشه ، ی ذره آب انداختن هم طبیعیه فریز کردنه
توت فرنگی هم ما میذاشتیم ؛ یکمکی شکلش شل ُ ول میشه ، ولی خوبه بازم
البته اینا همه رو بیشتر واسه تزئینات در زمستون فریز میکنیم نه شاعرانه خوردن !

حالا گیلاس واسه تست گذاشتم ببینم چی میشه

نتیجه ی میوه فریز کردنو به ماهم بگین که اکه خوب شد ماهم انجام بدیم :)))
ولی فکر کنم اون کیفیت اولیه رو نداشته باشه! 

تو مرحله تسته

کلا میوه یخ زده خوب نمیشه من یکی که دوس ندارم و کلا آلبالو خشکه به مراتب خوشمزه تر از آلبالو یخ زده است بعدشم بعضی بازارهای خاص بعضی جاها هس خیلی از میوه ها رو میشه خارج از فصل اش پیدا کرد 

اینجا نداره :!

هندوونه که خراب میشه! اصطلاحا میگن سرما میبرتش!! :)))

نابود میشه! اصن یه وضی

والا من تو زمستون قهوه و چایی حس شاعرانگی بهم می دهد
چطوری شما با ابالو گیلاس؟(ایکون تفکر عمیق)

خب اینم شاعرانگی خودشو داره

بانوی عاشق ۱۱ تیر ۹۵ , ۰۴:۱۷
من فقط تازه خوری
فریر چ معنی میده
همه قشنگیش ب اینه ک تو زمستون پرتقال تکراری تو بخوری و دلتو صابون بزنی واسه تابستون و میوه هاش
ای وای من تا جیبوتی هست ژرمن چرا؟

پرتقال تکراری اصلنم حال نمیده

از نظر من پول خییییلی کم اهمیت تر از اون چیزی هست که عموم مردم فکر می کنن، خیلی... 

آلبالو یخی با گلپر خیلی بی شعور و خوبه:( دلم خواست همین الان دم صبحی

نه اتفاقا اهمیتش زیاده. واسه رفاه ولی لزوما عامل خوشبختی نیست. هر چند نبودنش باعث بدبختی میشه


وای من از گلپر حالم بهم میخوره

اینجوری که نمیشه امتحان کنی بابا!
الان بذاری فریز شه مثلا هفته اینده بخوریش؟؟
الان بذار فریز شه، شیش ماه بعد بخور، این میشه امتحان!
ماده عذایی هرچی بیشتر بمونه بیشتر بافتش تحلیل میره
من همچنان مصرّم که نکن! مگه اینکه بخوای غذا بپزی یا مرباش کنی

نه اونجوری ریسکش زیاده. فعا دوتا دونه واسه تست گذاشتم :)))) تا هفته دیگه نتیجشو اعلام میکنم

ثریا شیری ۱۱ تیر ۹۵ , ۱۸:۳۳
من دیشب افطار نخوردم، امروزم سحری نخوردم، 24 ساعت هم رسماً پلک رو هم نذاشتم بعد این انصافه همچین پست پر میوه ای گذاشتین اینجا؟
ولی بخاطر خط آخر پست از گناهتون میگذرم :دی
جاست یواخینلو و مولر و کلا تیمشون اصن :دی

در مورد بحث اول هم، اتفاقا چند روز پیش منم داشتم به یکی میگفتم داشتن پول ضامن خوشبختی نیست اما نداشتنش میتونه عامل بدبختی باشه.

شما احیانا با فتوسنتز زنده نیستین؟:))))))


اسپریچو ツ ۱۲ تیر ۹۵ , ۰۰:۵۶
شما اونجا برف پیدا کن کمپوت گیلاس هم میشه خورد:دی

میشه دیگه

اینو یادم رفت بگم  ما کیوی رو فریز میکنیم  واسه زمانی که گوشت تو خورش نپخت 
کیوی رو پوست میگیرم به مدت نیم ساعت میندازم تو خورش گوشت میپزه(:

کیوی گوشتو له و داغون میکنه لامصب

♫ شباهنگ ۱۲ تیر ۹۵ , ۱۹:۲۳
من طرفدار اون تیمی ام که شوهر شکیرا توشه :دی
تا چند وقت پیش فکر میکردم شوهر شکیرا ایتالیاست :دی

=))))

حذف شدن که

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">