ساحل افکار

بایگانی

گوشی خرفت یا هوشمند؟

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ

اگه شما حاکم دنیا باشید چیکار میکنید؟ مسلما با افزایش جمعیت نیاز به اهرم های کنترلی و شناسایی دارید

خب حالا شناسایی افراد با ملیت های مختلف و از سراسر دنیا و با توجه به قوانین کشورها کاری سخت و ناشدنیه مگر این که افراد به طور دلخواه این اطلاعات رو در اختیار شما بذارن

همه ما این روزا از داشتن یه گوشی هوشمند خوشحالیم و باهاشون در صفحات مجازی سیر میکنیم و عکس میگیریم و غیره که اکثرا جنبه فان و تفریحی داره واسمون. خب اگه بخوایم از یه زاویه دیگه نگاه کنیم میبینیم که با همین اسمارت فون ها ما داریم هویت خودمون رو افشا میکنیم. چطور؟

اگه دقت کنید و موقعی که برنامه ای نصب میکنید اون قسمتی که با جزئیات برناه موافقت میکنیم رو اکثرا نمیخونیم و موافقت میزنیم و بعدی

اگه یه بار خوب بخونید میبینید یه سری برنامه ها توش دقیقا نوشته امکان استفاده از دوربین در هر لحظه و هر مکان بدون نیاز به اجازه به برنامه داده میشه. یعنی ممکنه گوشی شما عکسی بگیره یا فیلمی ذخیره کنه بدون اینکه از شما بپرسه یا حتی بتونید ببینیدش. یا این که سرچ های صوتی همه به اینترنت وصل میشه. ایمیل شما، نام و شماره تماستون و حتی هر فردی که باهاش ارتباط دارید و تو لیست مخاطبینتون هست به اشتراک گذاشته میشه توسط برنامه های مختلف، حتی در بعضی گوشی ها امکانات خاصی قرار داده شده مثل باز کردن گوشی با اثر انگشت (یا به نوعی هم باز کردن قفل و هم  انگشت نگاری از شما!) یا اسکن چشم! که به نظر جذابه ولی کاربرد دوگانه داره. اطلاعاتی از تمام سرچ های ما و موضوعات مورد علاقه ما.

خب برای کنترل افراد مختلف نیاز به شناسایی هویت اونها و ارتباطات اونها با افراد دیگه هست و با همین وسیله فان و جذاب که ما خیلی ازش استفاده میکنیم و لحظات شادی رو برای ما فراهم میکنه، با وصل شدن به اینترنت کلیه اطلاعاتمون رو شامل اسم، عکس،شماره، افرادی که باهاشون در ارتباطیم، تن صدا و اثر انگشتمون رو در اختیار افراد کنترل کننده جامعه قرار میدیم که در مواقع نیاز از این اطلاعات در جهت های مختلف و برای مقاصد مختلف استفاده میکنن. حتی مقاصد جاسوسی و غیره

اکثر ما میگیم خب مشکلی نیست مگه ما چیکار میکنیم بذار بدونن ولی تهش خوب که نگاه کنید میبینید که ما خودمون و با رضایت مه اطلاعتمون رو در اختیار اونا قرار دادیم. اطلاعاتی که اونا میخواستن. مثل وقتی که به یه بچه شکلاتی میدن تا کاری رو براشون انجام بده !

یه زمانی میگفتن وقت طلاست ولی این روزا اطلاعات هم برای هر کاری طلاست 

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۲
مستر نیمــا
اتفاقا چن روز پیش پلیس فتا دریکی از شبکه های  تلویزیون روی همین موضوع صحبت میکرد
حتی گفته بود حداقل امکان گوشی خودتون رو تو اتاق خواب نبرین 
چون احتمال هر لحظه گوشی شروع کنه به فیلم گرفتن هست  
چون اون قسمت که ما نخونده تیک زدیم رو بهش اجازه همچین چیزی رو دادیم/:
این یه فاجعه است به نظر من...

جدی؟من نشنیدم ولی دقیقا همینطوریه

خب واقعیت اینه که من اینا رو می‌دونم، ولی دقیقاً نمی‌دونم اطلاعات من و 7 میلیارد آدمِ دیگه به چه دردشون می‌خوره و دقیقاً با اینا چی کار می‌کنن و چه آسیبی به من می‌زنه.
سوال همیشگیم اینه که دقیقا دنبال چی‌ن؟
ویژگی‌های ظاهریم؟ سابقه‌ی تحصیلی؟ طرز تفکرم؟ محیط زندگی‌م؟ دارایی و درامدم؟
خب اینا رو بدون جاسوسی و این همه هزینه هم می‌تونن به دست بیارن


لول بندی داره

اطلاعاتی بازاریابی و غیره
مثلا ممکنه از نظر اطلاعاتی یه روزی جایی خرابکاری بشه! دوربیی چهره ای رو فیلم برداری کنه یا اثر انگشتی رو ببینن. خب وقتی عکس شما و اثر انگشت شما رو داشته باشن به راحتی میتونن بفهمن اون شخص کیه
خب الان شما خودتون اینا رو در اختیارشون قرار میدین. بدون هزینه! با همین گوشی
مثلا روی سرچ های شما و دیگران میان جمع بندی میکنن ببینن اکثر افراد دنبال چی هستن و یک محصول در اون جهت ارائه بدن که از نظر مالی خیلی ممکنه سود دهی داشته باشه
کلا اطلاعات این روزا ارزشمنده و بدست آوردن رایگانش خیلی ارزشمند تر

چن وقت پیش داشتم یه سری از اهداف گوگل رو برای خدیجه توضیح میدادم. گفت چرا این همه امکانات و رقابت هست بین شبکه های اجتماعی محتلف! گفتم چون اطلاعاتی که جم میکنه در پشت پرده باهاش کارها میشه که نگو!! 
مثلا کی میفهمه همین فحاشان ایرانی که میگن کدوم ایرانی ها هستن اصلا ایرانی هستن یا نیستن؟
یا همین بحث فروش فالوئر که میگن کیم کارداشیان کلی فالوئر خریده که پوز خواهراش رو بزنه!!!

کلا این اطلاعات از نظر مالی اطلاعاتی امنیتی خیلی ارزشمنده و بسیار پول ساز

چکار میتونیم بکنیم؟ از این شکلات چجوری صرف نظر کنیم؟ :|

نمیتونید مگر با سختی

بیا اصن من این گووووشى رو نمیخوام
زدم شکستمش!رااااحت شدین مهندس؟؟؟؟؟؟:))))

+نمیخوام جدى به این مساله نگاه کنم چون وحشت میکنم و بعد از این نمیتونم به گوشیم نگاه کنم:(

این یه واقعیته . ممکنه خیلی ها از کنارش بگذرن یا براشون مهم نباشه یا برعکس

ولی این چیزیه که قابل کتمان کردن نیست

مفید بود...خوب حالا باید چکار کنیم؟!...
مگه میشه از گوشی استفاده نکرد...
راهکار بدید لطفاً...

به نحوی استفاده کنید که حداقل اطلاعات خیلی خصوصیتون لو نره

همممه ی اطلاعاتمونو دارن نه فقط از طریق گوشی همه چیز همه جا...

گوشی بهترین و راحت تری ابزار واسه بدست آوردنشه. چون وسیله شخصیه

اره شبکه اموزش برنامه صبح دیگر

من کلااااااااا تی وی نمیبینم:دی

آره آره،من دیدم!
استیو جابز هم روى دوربین لپ تاپش چسب زده بود

دوربین یکیشه. همش چیش استفاده میشه

خانم فـــــ ۲۲ مرداد ۹۵ , ۱۴:۲۱
بیشتر کاربردهای دمه دستی که من خبر دارم تجاری هستن، میتونه کاربردهای جاسوسی هم به راحتی باشه
مثلا گوگل ادسنس تبلیغهایی رو به کاربرا نشون می ده که واقعا نیاز دارن باعث میشه فروش اون کالا/خدمات بره بالا و این اطلاعات رو خود کاربر با سرچ ها با اکانتها حتی با ترنزاکشن هایی که انجام میده در اختیار قرار میده
تو سایت های ایرانی نداریم همچین چیزایی به دلیل تحریم، سیستم پرداخت و ...، یه سیستم های کوچیک شده اش هست ولی بسسسیار ناقصن.
ریا نباشه یه چیزی کوچولویی شبیه به همین رو من دو سال پیش کار کردم برای شرکت سابقم به دلیل محرومیت کشورم و سیستم داغون بانکداری و هزار تا کوفت دیگه ک نمیشه گفت به شکست خورد!
مهم اینه که حاکمیت چی بخواد، نخواد نمیشه.

خب تجاریاشو چون استفاده عمومی میشه بقیه میدونن ولی امنیتی اطلاعاتیشو نمیگن که

دیتا سنتر اینها اکثرا کشورهای اروپایی و آمریکایی و کله گنده های دنیا هستن
هر چند تو کشور خودمون استفاده امنیتی میکنن از این چیزا

خانم فـــــ ۲۲ مرداد ۹۵ , ۱۴:۴۲
:| تو اتاق خواب نبریم؟ نهایتش اینه از سقف فیلم میگیره یا اگه برعکس بزاره چیزی نمیگیره! البته من نمیدونم ملت موبایلشون رو چطوری تو اتاق خواب میذارن؟ مثلا دوربین موبایل رو به تخت؟:/
استیو جابز خدا بیامرز چسب زده بود؟ مارک زوکربرگ رو دیده بودم دوربین لپتاپش رو چسب زده بود، منم یه مدت از ترس اسکایپ میزدم:)))) به نظرم کار خوبیه.

میکروفن، دوربین و ...

گوشیت دوربین سلفی نداره؟موقع استفاده رو به کجاست؟
به چسب میگن قفل فیزیکی.چیزی که ابدا امکان هک شدن مجازی نداره

محمدرضا ...... ۲۲ مرداد ۹۵ , ۱۷:۱۸
من که گوشیم 1100     :):):):)

شما سیف هستین!

البته ناگفته نماند همونم واسه شنود میشه استفاده کرد(;

چه پست وحشتناکی :((
واقعا من نمیدونستم :||

+اقای مهندس دندون پزشکی بهتره یا پزشکی به نظرتون...دی:

وحشتناک نیست !حقیقته


صد در صد دندون پزشکی(مخصوصا واسه خانم ها)

مرسی من این اطلاعاتو نداشتم:))

یور ولکلم

چرا همه میگن دندون پزشکی :((
یعنی یه نفرم نگفت پزشکی برو....حتی با دوستانی هم که پزشکی میخونن مشورت کردم گفتن دندون برو :||

پزشکی مشکلات شیف شبو غیره رو داره.تخصص باید بخونی

ولی دندون با 6 سال درس خوندنم میتونی مطب بزنی و درآمد خوبی داشته باشی
البته باید از اینکه دست تو دهن مردم بکنی هم نترسی و مشکلی نداشته باشی

من با هر دو قشر بودم. دندونو به شخصه ترجیح میدم و اگه برگردم به زمان کنکور میرفتم تجربی و قطعا دندون پزشکی

فانتالیزا هویجوریان ۲۶ مرداد ۹۵ , ۰۲:۴۶
خدا رو شکر من اینا رو هر جا میگم میخندن بهم میگن متوهمی!
بحث مادی و پول ش یه طرف بحثای دیگه هم هست که باز نمیخوام بگم :)))))))
اون اوایل من تو گزینه هاشون اجازه نمیدادم بعد میدیدم رسما اپ م فلجه و هی اشکال تولید میکنه و اذیت که الان ول کردم و گزینه ی بیا همش برا تو و خودت مختاری رو میزنم

آره آدم کم کم عادت میکنه!

حتی به زور شنیدن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">