ساحل افکار

بایگانی

یک بغل شعر با شهریار

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۳ ب.ظ

ﺳﺮ ﻭ ﻫﻤﺴﺮ ﻧﮕﺮﻓﺘﻢ ﮐﻪ ﮔﺮﻭ ﺑﻮﺩ ﺳﺮﻡ

                                                       ﺗﻮ ﺷﺪﯼ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻣﻦ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﭘﯿﺮﯼ ؛ ﭘﺴﺮﻡ

ﺗﻮ ﺟﮕﺮﮔﻮﺷﻪ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺷﯿﺮ ﺑﺮﯾﺪﯼ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ

                                                       ﻣﻦ ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﺷﻖ ﺧﻮﻧﯿﻦ ﺟﮕﺮﻡ

ﻣﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺸﻖ ﻧﺮﺍﻧﺪﻡ ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻫﻮﺳﯽ

                                                       ﻫﻮﺱ ﻋﺸﻖ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﭘﯿﺮﺍﻧﻪ ﺳﺮﻡ

ﭘﺪﺭﺕ ﮔﻮﻫﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﺭ ﻭ ﺳﯿﻢ ﻓﺮﻭﺧﺖ

                                                       ﭘﺪﺭ ﻋﺸﻖ ﺑﺴﻮﺯﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻣﺪ ﭘﺪﺭﻡ

ﻋﺸﻖ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﮔﯽ ﻭ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻭ ﻫﻨﺮ

                                                       ﻋﺠﺒﺎ ﻫﯿﭻ ﻧﯿﺮﺯﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺳﯿﻢ ﻭ ﺯﺭﻡ

ﺳﯿﺰﺩﻩ ﺭﺍ ﻫﻤﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﺩﺭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ

                                                       ﻣﻦ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺳﯿﺰﺩﻫﻢ ﮐﺰ ﻫﻤﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﺩﺭﻡ


ﺗﺎ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻭ ﺩﺭﺵ ﺗﺎﺯﻩ ﮐﻨﻢ ﻋﻬﺪ ﻗﺪﯾﻢ

ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﭼﻪﯼ ﻣﻌﺸﻮﻗﻪﯼ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﮔﺬﺭﻡ ...


موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۸
مستر نیمــا

یک جرعه غزل

♫ شباهنگ ۱۸ تیر ۹۶ , ۱۹:۴۷
آخه الان وقتِ شعر غمگین نوشتنه؟!!!
اینو چند روز پیش تو پارک پخش می‌کردن، خوشم اومد:
البته اینم غمگینه :(

ســـن یاریمین قاصدی سـن
اَیلش ســنه چــــای دئمیشم
تو قاصد یارم هستی بنشین، برایت چای سفارش داده‌ام (بیشتر بمون)

خـــیالینی گــــوندریب دیــــر
بسکی من آخ، وای دئمیشم
خیالش را فرستاده، از بس که من آاااخ و وااای گفته‌ام

آخ گئجه لَـــر یاتمـــــامیشام
مــن سنه لای، لای دئمیشم
آخ که چه شب‌ها که نخوابیدم و برای تو لالایی گفته‌ام

ســـن یاتالــی، مـن گوزومه
اولـــدوزلاری ســـای دئمیشم
و تو خوابیدی و من به چشمانم گفته‌ام ستاره‌ها رو بشمار (تو خوابیدی و من شبها در فکر تو خوابم نمی‌بره و ستاره‌ها رو می‌شمارم)

هــر کـــس سنه اولدوز دییه
اوزوم ســــــــــنه آی دئمیشم
هر کس تو رو شبیه ستاره دونسته، ولی من به تو ماه می‌گفتم (از بس که زیبایی، اگر همه به ستاره تشبیهت می‌کردن، فقط من بودم که تو رو مثل ماه می‌دیدم)

سننن ســـورا، حــــیاته من
شـیرین دئسه، زای دئمیشم
بعد از رفتن تو، زندگی اگر شیرین هم بوده من تلخ می‌دیدم (برا من تلخ بوده)

هــر گوزلدن بیــر گـــول آلیب
ســن گـــوزه له پای دئمیشم
(مفهوم این بیتو متوجه نمیشم. معنیش اینه که از هر زیبارویی که می‌دیدم گل می‌گرفتم و به زیبارویی مثل تو نمی‌دونم چی چی.. یا مثلاً از هر ماهرخی شاخه گلی گرفته و برایت دسته گلی فرستاده‌ام... یه همچین چیزی)

سنین گـــون تــک باتماغیوی
آی بـــاتـــانـــا تــــای دئمیشم
رفتن تو، مثل غروب خورشید بود اما من شبیه غروب ماه می‌دیدم.

اینــدی یــایــا قــــیش دئییرم
ســـابق قیشا، یای دئمیشم
الان به تابستون، زمستون میگم. قبلا حتی زمستونها رو هم تابستون می‌گفتم (زمانی که تو بودی، با گرمای وجودت زمستون‌ها هم برام تابستون می‌شد)

گــاه تــوییوی یاده ســــالیب
من ده لی، نای نای دئمیشم
گاهی خاطره‌ی عروسیت رو به یادم می‌اندازم و مثل دیوونه‌ها نای نای (هلهله) می‌خونم

ســونــــرا گئنه یاســه باتیب
آغــــلاری های های دئمیشم
بعدش دوباره عزادار میشم و با های های، گریه می‌کنم

عمـــره ســورن من قره گون
آخ دئــمــیشم، وای دئمیشم
چنین عمرم رو سپری می‌کنم و من سیاه روز، آخ میگم و وای می‌گم.

ن م نه

به به شعر و حس و حال عاشقی 
بیت آخرش مستر مجذوبم کرد
زود زود بیا مستر 
کم پیدا نباش خواهشا 
بگو از ماه و قرار و سفر و هر آنچه خوب و نیک است 
برایمان 
گاهی هم نصیحتمان کن که یک پیراهن الان بیشتر از ما مجردا پاره کرده ای :دی
پنجره دو جداره ۲۴ تیر ۹۶ , ۱۱:۵۵
بسیار زیبا بود
خیلی ممنون
مهسا ساداتی ۲۶ تیر ۹۶ , ۱۲:۴۵
بسیار عالی بود...
مهسا ساداتی ۲۶ تیر ۹۶ , ۱۲:۴۵
بسیار عالی بود...
رضا فتوکیان ۰۴ مرداد ۹۶ , ۱۳:۵۶
قشنگ بود انصافا
عالی
لایک افدین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">